مقایسه موتور برق بنزینی و دیزلی

از این رو موتور ژنراتور دیزلی با وجود هیکل و جثهی بزرگتر و گاهی قیمت تمام شدهی بیشتر، به دلیل جان سخت بودن و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه بوده و از سوی شرکتهای بازرگانی مانند شرکت تجارت و صنعت سعدی بیشتر پیشنهاد سایت centraldiesel میشود. در بازار ایران توسط شرکتهای بازرگانی مختلف همچون شرکت تجارت و صنعت سعدی، برندهای مختلفی از موتور ژنراتور دیزلی در بازار ارائه شده است که موتور ژنراتور دیزلی پرکینز و موتور ژنراتور دیزلی VOLVO این نوع هستند. کیفیت کار این شرکتهای کوپله کار بیشتر به نوع شاسی (بدنه) که میسازند، دقت در اسمبل یا مونتاژ کردن قطعات و نوع قطعاتی که در تابلو برق از آن استفاده میکنند و سیستمهای کنترلی نصبشده بر روی موتور و . انرژی شیمیایی که از سوخت هایی مانند گازوئیل، بنزین و گاز آزاد می شود باعث می شود حرارتی از موتور برق خارج شود. طراحی موتور یکی از محبوب ترین کار هایی بود که او با تمام عشق دوست داشت تا آن را انجام دهد. در مورد تسمه ها، تعویض تسمه ها در خودروهای بنزینی بین 120 تا 150 هزار کیلومتر توصیه می شود، در حالی که در خودروهای دیزلی می توان تا 200 هزار کیلومتر به تعویق افتد.

خاصیت آتش سوزی سوخت دیزل بخاطر درجه تبخیر 80 درجه سانتی گراد گازوئیل نسبت به سوخت بنزین که درجه اشتعال آن 20 درجه سانتی گراد است کمتر است. بهطورکلی، سوخت دیزل شامل ۷۲ درصد از انرژی استفادهشده در بخش معدنکاری میباشد. مصرف سوخت موتور برق دیزلی بر حسب لیتر بر ساعت (L/h) محاسبه می شود و هنگامی که می گوییم 50 درصد بار منظور این است که میزان جریان خروجی، یک دوم جریان ماکزیمم نوشته شده روی پلاک موتور برق دیزلی است. رودلف کریستیان کارل دیزل (به آلمانی: Rudolf Christian Karl Diesel) (۱۸ مارس ۱۸۵۸-۲۹ سپتامبر ۱۹۱۳) یک مخترع و مهندس مکانیک آلمانی بود که برای اختراع موتور دیزل شهرت یافت. با این حال، او با این اختراع موتور دیزل ثابت کرد که می تواند سوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل نماید. در حالی که موتور برق بنزینی از شمع برای ایجاد احتراق استفاده می شود.

موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. اما این موتور در زمان آزمودن خود منفجر شد و دیزل که نزدیک بود در این حادثه کشته شود چندین ماه را در بیمارستان گذراند. با این که موتور برق دیزلی انرژی بیشتری تولید می کند، اما تهیه سوخت مشکل است. موتورهای دیزلی در دو نوع دو زمانه و چهارزمانه تولید میشوند، موتور پمپ آب کاما از نوع چهار زمانه بوده و داری قدرتی معادل ۷ اسب بخار است که در کنار حجم موتور بالای ۲۹۶ سی سی، توان و قدرت خوبی در کار ارائه میدهد؛ معمولا موتورهای دیزلی از این جهت مناسب است که مدت زمان طولانی میتوان از آن استفاده کرد. اکثر موتورهای دیزلی مدرن، عملکرد فوقالعاده و مصرف سوخت بینظیری را ارائه میکنند، همچنین در شرایط سخت عملیاتی بسیار قابل اعتماد هستند. پمپ آب کشاورزی دیزلی کارخانه کاما سوخت کمی مصرف کرده، صدای کمی تولید میکند و عملکرد مناسبی به شما ارائه خواهند داد؛ ضمن اینکه با رعایت استانداردهای محیط زیستی، آلایندگی این موتور پمپها به حداقل ممکن رسیده است. این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ محصولات کربن خنثی را در کارخانههایی با آلایندگی صفر تولید کند.

در این موتور قطر سیلندرهای موتور بنزینی EF7کاهش یافته تا حجم آن به 1.5 لیتر برسد. هر دو موتور دو زمانه و چهار زمانه را می توان در بین موتورهای دارای قطر سیلندر کمتر از 600 میلی متر (24 اینچ) یافت. سوخت پاشیده شده به هوای دارای دمای بالاتر از دمای خود اشتعالی سوخت، خود به خود با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و می سوزد. البته میزان سوختی که پاشیده میشود بستگی به این دارد که راننده چقدر پدال گاز را میفشارد. سیستم پره دار رادیاتور از یکسو به لولههای مخصوصی متصل است که آب را در اطراف موتور ژنراتور دیزلی به گردش درمیآورد و از سوی دیگر در تماس با محیط اطراف آبی را که گرم شده خنک میکند و دوباره به اطراف موتور ژنراتور دیزلی منتقل میکند. دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمیشود.). از آن جایی که تهیه گازوئیل کمی سخت است، نمی توان از موتور برق دیزلی برای خانه استفاده کرد. همچنین همیشه حجم ورودی هوا در موتورهای دیزلی ثابت است و تنها از طریق یک دریچه وارد میشود و این در حالی است که در خودروهایی که با بنزین کار میکنند، با توجه به وضعیت گاز، حجم هوایی که وارد سیلندر میشود، متفاوت است.

ماشین آلات دیزل برای عملیات سنگین و قدرتی که آهسته انجام میشود و سرعت در آن نقش تعیین کننده ای ندارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. هر دو نوع 5.9L به دلیل قابلیت اطمینان ذاتی خود شناخته شده بودند و امروزه نیز بسیار مورد توجه هستند. برای نشان دادن این نکته: اگر یک تجارت خرده فروشی به طور میانگین ۱۰۰۰ دلار در ساعت درآمد نقدی داشته باشد، کاهش درآمد در زمان یک قطع برق طولانی، بدون در نظر گرفتن هزینه کارمندان بیکار در این مدت بسیار بالا خواهد بود. زمانی که سرورها و سیستمها از کار میافتند، ارتباطات را میتوان از دست داد، کار متوقف میشود، دادهها از دست میروند، کارمندان بیکار مینشینند و تقریباً همهچیز متوقف میشود. در سال 2007، کامینز جدیدترین موتور سری B را که برای استفاده در زیر کاپوت دوج رم در نظر گرفته شده بود، رونمایی کرد. موتور جوش دیزلی را می توان جزو زیر مجموعه دیزل ژنراتور ها بر شمرد. در موتور بنزینی از کاربراتور برای مخلوط کردن هوا و سوخت استفاده میکنند، در موتور دیزلی سوخت به داخل سیلندر تزریق میشود. موتور دیزلی در حقیقت هر موتور احتراق داخلی است که در آن هوا تا دمای کافی فشرده می شود تا سوخت دیزل تزریق شده به سیلندر مشتعل گردد.

موتور های دیزلی برای مصارف صنعتی: موتور های دیزلی که قابل استفاده برای مصارف صنعتی و نیروگاهی عظیم مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا موتور های شش سیلندر هشت سیلندر و دوازده سیلندر می باشند که در محدوده رنج توانی این موتور های دیزلی از بالای 100 کاوا تا 1 تا 2 مگاواتی مورد استفاده قرار می گیرند که موتور های کامینز و پرکینز از نمونه های مطرح این موتور های دیزلی می باشند. که به گونهای مهندسی شده است که قدرت و گشتاور کافی برای انجام کارآمد تقریباً هر کاری را فراهم کند. این موتور مطابق با تولیدات گذشته DuramaxL5P بیشتر گشتاور خود را در محدوده های RPM پایین تولید می کند. Duramax L5P 6.6L در مجموع 445 اسب بخار قدرت و گشتاور 910 پوند بر فوت تولید می کند. نیرویی که با انفجار مخلوط بنزین و هوا، تولید میشود باعث می شود تا که پیستون در داخل سیلندر به پایین کشیده شود و سپس از طریق میل لنگ و گیر بکس به چرخ ها انتقال یابد. در این مقاله برای شما هر آنچه که لازم بود تا درباره ماشینهای دیزلی بدانید را به تفصیل بیان کردیم.

موتورهای دیزلی به دو نوع، دو زمانه و چهار زمانه تقسیم میشوند که البته هر دو مدل، بر اساس چهار عمل اصلی که به ترتیب عبارتند از: مکش، تراکم، انفجار و تخلیه عمل میکنند. تفاوت اصلی میان دیزل ژنراتور و موتور جوش در خروجی نهایی سیستم است. این حرارت باید از موتور خارج شود یا به شکلی دما پایین آورده شود،به همین منظور از سیستم خنککاری استفاده میشود. به عبارتی این موتور نسبت به موتور برق دیزلی سوخت بیشتری مصرف می کند. در واقع، همه اتفاقها در یک محل میافتد و درست به همین خاطر است که موتورهای احتراق درونی کم مصرفتر هستند و با یک میزان معین از سوخت، انرژی بیشتری تولید میکنند. دمای هوا، در صورتی که به شدت متراکم و فشرده شود این قابلیت را خواهد داشت که به اندازه کافی افزایش یابد. اکثر این موتورها در کامیونهای سنگین استفاده می شوند. دیزلی: این موتورها با سوخت هایی کار می کنند که فراریت کمی دارند. برای خنک کاری در سیستم هوا خنک لازم است که محفظه ای که فن درون آن قرار گرفته و وظیفه ی فشرده سازی هوا را به عهده دارد، هدایت هوا به سمت قسمت هایی که نیاز به خنک کاری دارند را انجام دهد.

بنابراین برای محیط هایی که رفت و آمدها افراد زیاد است و یا در ویلاها و مناطق مسکونی نزدیک باغات و مزارع استفاده از ماشینآلات بنزینی گزینه بهتری می باشد. موتور خودروهای دیزلی با موتور ماشینهایی که با بنزین کار میکنند، به هم دیگر شبیه هستند و تنها در برخی از موارد با هم متفاوتند. موتورهای دیزلی از قطعات بزرگتر و بادوام تری استفاده می کنند زیرا انفجارهای داخلی بیشتر است و باید بتوانند در برابر این انفجارها مقاومت کنند. مخزن سوخت این دستگاه برای استفاده مستمر از 6 تا 10 ساعت تعبیه شده است. موتور دیزل یک دستگاه سیلندر پیستونی با احتراق متناوب است. این شرکت در نهایت موتور 3.0 لیتری اکو دیزل را به عنوان موتور انتخابی خود انتخاب کرد. متعاقباً، جنرال موتورز پوشش ضمانت این انژکتورهای به روز شده را نیز برای جلب رضایت مصرف کنندگان تمدید کرد. یکی از مهم ترین تفاوت موتورهای بنزینی و دیزلی مصرف سوخت آن می باشد. نسبت تراکم شاید رایج ترین مورد از نظر تفاوت بین موتور دیزلی و بنزینی باشد.

اما بخش اعظمی از موتورهای گازوئیلی در ساخت موتور دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار میگیرند. اما نسبت به کیفیت و کارکرد آن، باید قیمت بالای دستگاه را شاهد بود. اگر دسترسی به گازئیل سخت نیست، انتخاب این دستگاه برای ساختمان ها بسیار عالی خواهد بود. این نوع از موتور، رایجترین موتور در جهان است که مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی که کامینز 5.0 لیتری نسبت به اکو دیزل 3.0 لیتری مصرف سوخت کمتری دارد، خروجی بسیار بالاتری دارد. سیستم گازخوری هوشمند این موتور به صورت خودکار سرعت موتور را با توان مورد نیاز تطبیق می دهد که این امر باعث مصرف سوخت بسیار پایین و عملکردی تقریبا بی صدا در مقایسه با سایر محصولات مشابه می گردد. به استثنای سیستم های کوچک و پرسرعت، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده می کنند. آنها معمولاً موتورهای تزریق مستقیم، خطی، شش سیلندر توربوشارژ و دارای خنک کن انتهایی هستند. موتورهای دیزلی اغلب دارای توربوشارژ و سرد کن انتهایی هستند. موتورهای بنزینی موتورهای احتراق داخلی می باشند که دارای جرقه اشتعالی بوده و به موتور اشتعال جرقه ای معروف هستند که با سوخت های نسبتا فرار مانند بنزین کار می کنند. اما توجه داشته باشید که تهیه این سوخت به مراتب از دیگر سوخت ها راحت تر است.

برعکس موتورهای دیزلی، موتورهای بنزینی در فرآیند احتراق ضربه و فشار کمتری دارند و به همین دلیل طراحی آنها فشرده تر و کوچکتر بوده، وزن آنها کمتر و عملکرد آنها نیز ظریف تر است. هزینه سوخت دیزل ارزان تر است. همین مسئله در رابطه با تعمیر و هزینه موتور برق دیزلی نیز صدق می کند و می توان گفت که هزینه تعمیر بسیار کم خواهد بود. پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. با این حال ، بر خلاف موتور بنزینی، موتور دیزلی در زمان ورود خود فقط هوا را وارد محفظه احتراق می کند. جدای از نوع سوخت این موتورها تفاوت دیگری نیز با یکدیگر دارند. همانطور که گفته شد، موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی، هر دو درونسوز هستند ولی قدری متفاوت با یکدیگر کار میکنند. با چنین پیش زمینه ای چه شد که طراحی و ساخت موتور دیزل در دستور کار قرار گرفت؟

با فشرده سازی هوا به جای استفاده از مخلوط هوا و سوخت، موتور تک دیزل توسط به مشکلات پیش اشتعال که گریبان موتورهای جرقه ای با فشرده سازی بالا را می گیرد محدود نمی شود. این پدیده زمانی رخ میدهد که سیلندر از بالاترین مکان خود به طرف پایین حرکت میکند. موتور تک سیلندر مجهز به سیستم استارت هندلی هستند به همین علت برخی این موتور را با نام موتور دیزل تک سیلندر هندلی میشناسند. در سیستم دو زمانه دو عملیات انجام میشود تا موتور کار کند و در سسیتم چهار زمانه چهار عمل انجام میشود. بنابراین در موتورهای دیزلی، هوا در سیلندر به شدت فشرده می شود (معمولا حدود 14 تا 23 برابر حجم اولیه خود).

بنابراین مصرف سوخت ماشین های کشاورزی دیزلی به صورت بهینه ای کاهش مییابد. مشخصات احتراق چهار زمانه به صورت زیر می باشد. همان طور که می دانیم در وسایل نقلیه بزرگ مثل کامیون ها ، قطار ها ، کشتی ها و زیر دریایی ها موتور های دیزلی قلب تپنده این وسایل نقلیه بزرگ هستند. معمولا از مجموعه مرتبی از سیلندرها بصورت مضربی از دو استفاده میشود، اگرچه هر تعداد از سیلندر را تا وقتی که بار بر روی میل­لنگ متعادل است میتوان استفاده کرد. رودلف دیزل در آغاز ۱۸۹۰ با همسر و فرزندانش رودلف پسر، هِدی و اُگین به برلین نقل مکان کرد تا علاوه بر ادامهٔ مدیریت بخش تحقیق و توسعهٔ لینده، به هیئت مدیرهٔ چند شرکت بزرگ دیگر نیز در آنجا بپیوندد. ژنراتورهای کیپور پاسخگوی نیاز شما برای تامین برق تجهیزات الکترونیکی متناسب با هر زمان و مکان می باشد. شما می توانید محصولات ولوو پنتا را چه به صورت موتور دیزل و چه دیزل ژنراتور با قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش از این مجموعه تهیه نمایید. احتراق در دیزل موتور بر اساس جرقه خود به خودی صورت میگیرد. در سال ۱۸۵۸ رودولف دیزل در پاریس متولد شد.