مقایسه روغن موتورهای بنزینی و دیزل

دود سفید ساطع شده دیزلی است که به درستی در سیلندرهای موتور یا بخار حاصل از آب موجود در سوخت احتراق پیدا نمی کند. پرایم انرژی با سابقه ای بیش از بیست و پنج سال اکنون با انگیزه ای دوچندان در ارائه خدمات گسترده تر از گذشته به شما عزیزان مفتخر است. در واقع هم پمپ است و هم سوخت پاش . در این زمان سوخت توسط انژکتور ها به داخل محفظه پاشیده میشود. با این وجود ، خریداران خودرو دیگر قانع به نظر نمی رسد: از زمان رسوایی انتشار فولکس واگن در سال 2015 ، افت قابل توجهی در فروش رخ داده است ، جایی که سازنده خودرو آلمانی در تولید گازهای گلخانه ای دیزل خود اشتباه عمل کرده و باعث می شود آلودگی کمتری به نظر برسد. در موتور بنزینی که با قدرت کامل کار نمی کند ، شما نیاز به سوخت بیشتری (یا هوای کمتری) به سیلندر دارید تا بتوانید آن را کار کنید.

2. آیا سوخت گازوئیلی حاوی گوگرد است؟ جعبه فلزی حاوی واحد پردازنده ی مرکزی (سی پی یو) یا کامپیوتری که اطلاعات را از کلید ها و حسگر ها (ورودیها) دریافت می کند و سپس مدار اولیه را باز و بسته می کند ؛ ممکن است مدول مجزایی باشد یا یکی از کارکرد های مدول کنترل موتور یا سیستم انتقال توان باشد. یک سیستم کاتالیستی از یک محفظه حاوی فلزاتی که به شدت فعال هستند و در میان خروجی های موتور و اگزوز خودرو قرار می گیرند. برای این کار، گازوئیل و هوا در تراکم بالایِ سیلندر قرار میگیرند تا حدی که بدون نیاز به جرقه زدن، اشتعالِ سوخت صورت میگیرد و چرخهی تبدیل انرژی آغاز میشود. هوا آنقدر گرم است که سوخت بلافاصله بدون نیاز به یک جرقه جرقه مشتعل و منفجر می شود.

یک تئوری اساسی در مورد چگونگی موتورهای حرارتیکار ، معروف به قانون کاروت ، به ما می گوید که بهره وری از یک موتور به درجه حرارت بالا و پایین که در آن کار می کند بستگی دارد. پمپ های ردیفی در میان سیستم های انژکتوری دیرینه هستند.امروزه آنها تنها در وسایل نقلیه ،اتوبوسها،ماشین های ساختمانی یا در موتورهای دیزلی ثابت یافت می شوند.فشار انژکتور در این پمپ تا 1300 بار می رسد. برخی آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده اند که میزان متوسط انتشار دیزل تنها کمی کمتر از موتورهای بنزینی است ، اگرچه تولید کنندگان اصرار دارند که اگر خودروهای دیزلی و بنزینی مشابه مقایسه شوند ، دیزلها واقعاً بهتر ظاهر می شوند. پس تصور کنید که با مجبور کردن هوا به فضای 14 تا 25 برابر کمتر از مقدار معمول ، گرما چقدر تولید می شود. در موتور دیزل پس از هوا سوخت به داخل محفظه پاشیده می شود.

پس در اثر پاکسازی قطعات موتور روغن به رنگ سیاه تبدیل میشود و سیاه شدن روغن در زمان استفاده نشان از قدرت کیفیت آن دارد.اما با پیشرفت علم دیگر این باورهای غلط نیز کم کم رنگ خود را از دست میدهند و مردم سایت centraldiesel آگاهانهتر انتخاب میکنند. عدم حرکت خودرو و راکد ماندن روغن موتور در داخل موتور باعث نمی شود که خواص شیمیایی روغن موتور در طول زمان تغییر نکند. موتور دیزل نوعی موتور درون سوز بوده که در آن چرخه دیزل عامل ایجاد حرکت است. در عمل ، بحثی وجود دارد که آیا این حقیقتاً صحیح است یا خیر. در سال 2011 ، وزارت انرژی آمریكا پیش بینی كرد كه موتورهای آینده می توانند از 40 درصد به 60 درصد یا بیشتر ، بازده خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو حداقل تولیدات خودرویی کشور باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه باشد و طبق برنامهریزی انجام شده جای امیدواری است که روند تولیدات این صنعت در سال ۹۹ تا از سال ۹۸ نیز بهتر شود. هنگامی که پیستون به داخل سیلندر برمی گردد ، گازهای خروجی از طریق دریچه اگزوز بیرون رانده می شوند و این روند خود را تکرار می کند – صدها یا هزاران بار در دقیقه! با این حال، این موتور آلایندگی بالایی هم دارد که در استفاده از آن باید حتماً مدنظر قرار داده شود. در این مقاله، ما ۵ نکته مهم کمکی برای تعمیر و نگهداری موتور دیزلی به شما ارائه میدهیم که خودتان میتوانید انجام دهید تا از موتور دیزلی بیشترین استفاده را داشته باشید. تصور شما اشتباه است، همانطور که گازهای آلاینده توسط خودروها مهم است، به همان اندازه گاز های آلاینده موتور دیزلی نیز اهمیت دارد، زیرا باید میزان آنها در محدوده استاندارد تعریف شده باشد، در غیر این صورت موجب ضرر و زیانهای بسیار زیادی به محیط اطراف میشود.

شرکت جدید آمریکایی با نام ACE در همکاری مشترک با دو شرکت آمریکایی دیگر با نامهای Cummins و Achates power قصد تولید موتورهای دیزلی مخصوص تانک و خودروهای زره پوش ارتش آمریکا را دارد که نتیجه آن یک قرارداد به ارزش 47.4 میلیون دلار است. در بعضي از كشورها انواع مختلف گازوئيل را براي مصارف مختلف ، مثلاً در موتور خودرو ، یا در موتور خانه کشتی ، یا مخصوص فصل سرما و غیره تولید می کنند. فشرده سازی بیشتر بدان معنی است که قطعات یک موتور دیزلی باید در برابر فشار و فشارهای بسیار بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی مقاومت کنند. این فرآیند به افتخار رودولف دیزل که آنرا در سال 1982 ابداع نمود، چرخه دیزل نامیده شده است.

چنانچه برای خرید این محصول نیاز به مشاوره و راهنمایی متخصصان ما دارید میتوانید با کارشناسان مهنام پمپ تماس حاصل فرمایید. شما باید با کارشناسان فنی شرکت بینش ابتکار تماس حاصل فرمایید تا نگاهی به آن بیندازند. این شمع وظیفه دارد تا هوا را در موتور دیزل گرم کند و همچنین سوخت در لحظه ورود به سیلندر، با پاشیده شدن روی این شمع حرارتی، راحتتر منفجر شود. طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان و تجار موتوری انگلیس : “اتومبیل های دیزلی در کاهش انتشار CO 2 سهم گسترده ای داشته اند. هنگامیکه از نظافت موتور دیزلی غفلت شود، عملکرد موتور تحت تأثیر قرار میگیرد و طول عمر جادهای کوتاه میشود. ۳ بخشی که نظافت برای آنها بسیار اهمیت دارد شامل سوخت تمیز، روغن تمیز و هوای تمیز است.

هر دو فیلتر باید در یک زمان تعویض شوند تا نظافت بهصورت بهینه انجام شود و این تعویض باید در هر 15 هزار مایل کارکرد انجام شود. شكل بادامك،از طريق كنترل ميزان بالابري سوزن، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابري سوزن ، زمان سوخت پاشي و از طريق سرعت بالابري سوزن، آهنگ سوخت پاشي را تنظيم مي كند. بر خلاف موتورهای بنزینی ، آنها به ویژه برای حمل بارهای بزرگ با سرعت کم بسیار مناسب هستند ، بنابراین آنها برای استفاده در کشتی های حمل بار ایده آل هستند.، کامیون ، اتوبوس و لوکوموتیو. موتورهای دیزلی با سرعت پایین (همان طور که در کشتی ها و دیگر کاربردهایی که وزن کلی موتور نسبتاً بی اهمیت است) می توانند کارایی حرارتی داشته باشند که از ۵۰٪ فراتر می رود. موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده میکند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار میرود. در مقایسه با موتورهای بنزینی ، آنها ساده تر ، کارآمدتر و اقتصادی تر هستند. ریمولا X monogrades برای ارائه عملکرد قوی موتور در انواع کاربردهای خارج از بزرگراه یا قدیمی تر در خودروهای دیزلی بزرگراه فرموله شده است.

شکی نیست که موتورهای دیزلی همچنان به وسایل نقلیه سنگین ادامه خواهند داد – کامیون ها ، اتوبوس ها ، کشتی ها و لوکوموتیوهای راه آهن همه به آنها بستگی دارند – اما آینده آنها در اتومبیل ها و وسایل نقلیه سبک تر به طور فزاینده ای قطعی نیست. موتورهای دیزلی این مشکل را ندارند بنابراین در هنگام کار با نیروی کمتری به سوخت کمتری نیاز دارند. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود. سوخت و هوا باید خوب با هم مخلوط شوند تا موتور با بازده مناسب کار کند.

موتور برق دیزلی نوعی از ژنراتور است که در صورت قطع برق یا در مواقع اضطراری میتواند انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای انواع کاربریهای صنعتی و خانگی تأمین کند. مدل و مشخصات موتور دیزل در جدول 1 آمده است. موتور دیزل یکی از تجهیزات صنعتی مورد نیاز در جوامع امروز است. اینکه شما در نظر بگیرید مصرف موتور برقی که تهیه کردید چقدر است بسیار مهم می باشد به ویژه این موضوع باید مورد توجه شما قرار بگیرد که باک موتور برق شما در چند ساعت خالی می شود چون شما قطعا دوست ندارید که هر 2 ساعت باک موتور برق خود را پر کنید. فيلترهاي ديگر يك وسيله جدا كننده آب دارند كه در از فيلتر مستقل است. فرشاد مقیمی در نشست مربوط به بهره برداری از پروژه های توسعهای ایران خودرو دیزل در شهر تبریز با حضور وزیر صمت و مقامات استانی ضمن گرامیداشت روز کارگر، تاکید کرد: تولید و عرضه محصولات اکثر محصولات ایران خودرو دیزل با اعلام نیازمندی ها از سوی بهره برداران آن که در نهادهای حاکمیتی قرار دارند محقق می شود. سدیم موجود در روغن نیز می­تواند ناشی از افزودنی­ های روغن و یا ورود ترکیباتی از جنس سدیم به داخل موتور باشد.

فاز آخر تخلیه از طریق اگزوز است که در آن مخلوط هوا و سوخت مصرف شده از طریق دریچه خروجی باز شده از سیلندر خارج می شود تا یک چرخه جدید شروع شود. در حالی که بسیاری از نیازهای مشترک، در روغن موتورها وجود دارد ، موتورهای دیزلی نیازهای مختلفی در مقابل موتورهای NG دارند. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن­ها می­توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. بنابراین هزینههای تعمیر کمتر و عموما سوا از موتور دیزلی هستند.

اگر خودروی دیزلی شما انواع کارها مانند هل دادن، کشیدن یا حمل بار را انجام میدهد، باید یاد بگیرید که چگونه خودرو را پربازده نگه دارید. تمیز نگه داشتن موتور دیزلی برای حفظ موتور بسیار مهم است. احتراق کلمه دیگری برای سوزاندن است و به معنای داخلی در داخل است ، بنابراین یک موتور احتراق داخلی به سادگی یکی از مواردی است که سوخت در قسمت اصلی موتور (سیلندرها) که در آن قدرت تولید می شود سوزانده می شود. دیزلها برای دلایل دیگری نیز خریداری شدهاند، اما باید برای حصول اطمینان بهطور کامل آزمایش شود. صرفه جویی در بازده دیگری نیز وجود دارد. در این مواقع که شرکت های سازنده روغن های صنعتی دلیل موجهی برای تولید روغن صنعتی مخصوص ندارند، اقدام به تولید روغن های مصرف عمومی میکنند.