مقالات خودرو : فنی : نحوه عملکرد موتورهای دیزلی

در این حالت تغییر حلقه های پیستون کمکی نخواهد کرد و در نهایت با شکاف باقی خواهد ماند و روغن از حلقه پیستون به محفظه احتراق نشت کرده و در آنجا می سوزد که باعث تولید دود آبی می شود. اتصالات لوله پیکاب روغن را برای ترک، تراز بودن یا واشرهای حلقه ای O آسیب دیده، بررسی کنید. آب بهترین سیال در دفع حرارت است ولی بنا به دلایل متفاوتی برای كاهش نقطه انجماد سیال خنك كننده از ماده شیمیایی گلیكول به عنوان سیال پایه استفاده می شود كه معمولاً در تولید این خنك كننده ها از مخلوط۵۰/۵۰ از اتیلن گلیكول و آب استفاده می كنند.

بالاتر اشاره کردیم که هم خودروهای بنزینی و هم دیزلی به یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی جهات با هم متفاوت هستند. نحوه وقوع انفجارها مکانی است که هر موتور متفاوت است. موتورهای دیزلی همواره به عنوان موتورهای پر سر و صدا ، بد بو و کم قدرت مورد استفاده قرار گرفته اند، اما زمانی که موتور دیزل و سیستم های تزریق آن در دهه 1980 اصلاح شدند، این وضعیت تغییر کرد. به خاطر ماهیت خطیر کار این مجموعهها و وضعیت بیماران موجود در آنها، قطعی برق به هیچ عنوان قابل قبول نیست. تمیز نبودن فیلتر هوا و مکش کم سیلندر: در این وضعیت علت دود سیاه در موتور دیزل کثیف بودن فیلتر است. اگر در عیبیابی موتور دیزلی خودرو متوجه داغی بیش از حد آن شدید، موارد گفته شده در بالا را بررسی کنید تا ببینید که کدام یک علت ایجاد مشکل بوده است. و یک نوع دود که به دود Blowby معروف است. هر دو ماشین دیزلی و بنزینی دارای موتور احتراق داخلی هستند که انرژی شیمیایی موجود در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند.

اگر دریچه ها یا فاصله شیرها صحیح نباشد ، این امر باعث ایجاد مشکلات احتراق در محفظه می شود و منجر به ایجاد دود سیاه می شود. این امر در کاربردهای یدک کشی خدمات بسیار سودمند است. نیز بكار گرفته می شود و با وجود درصد بسیار كم این تركیبات افزودنی، نقش آنها در محصول نهایی حائز اهمیت بالایی است و موجب متفاوت شدن انواع خنك كننده ها می شود. موتور های بنزینی در سال 1876 اختراع شد ، که خصوصاً در آن موقع بازده بالایی نداشتند . ثمره ثبت این اختراع در سال 1892 پیشرانه ای است که هم اکنون موتور دیزلی نامیده می شود. ساختمان ساختار موتور دیزل نه تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتور های اشتعال جرقه ای تفاوت می کند. در موتورهای بنزینی هوا و سوخت از طریق فشرده سازی با یکدیگر مخلوط میشوند.

حتی نیازی نیست بپرسیم گشتاور این موتور چقدر است، اما به راحتی میتوانیم عدد ۴۵۰ پوند بر فوت را در این موتور ببینیم. بررسی «اقتصادنیوز» نشان می دهد؛ این طرح قرار بود موتور دیزلی ایرانی EFD از سال 92 به تولید انبوده برسد و بر روی خودروی سمند سورن قرار بگیرد اما تاخیر در تولید انبوه،آینده این موتور را در هاله ای از ابهام قرار داده است . قدرت موتور: موتورهای دیزلی گشتاور بیشتری تولید می­­کنند و این مزیت برای کسانی که با خودروهایشان بارهای سنگین حمل یا کاروان به خودرویشان متصل میکنند، میتواند قابل توجه باشد. در واقع با انتقال انرژی حاصل شده از طریق احتراق به میل لنگ، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای ژنراتور را تولید می کند. کار موتور دیزل، به داخل سیلندر، هوا، سیلندر هوا تا پایان زمان فشرده، دمای می تواند به 500-700 ℃ برسد، فشار می تواند به 40-50 اتمسفر رسیدن. و یا دارای چند پایه جهت خوانندن فشار روغن و دمای روغن میباشند. از سیلندر خارج می شوند و فشار کاهش می یابد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. زمان سوم، توان: بعد از مرحله فشردگی، سوخت گازوئیل به سیلندر تزریق میشود، این در حالی است که سوپاپها بستهاند و سوخت وارد محفظه داغ و فشردهای میشود که باعث احتراق آن میشود.

هدر متشکل از چند لوله با ابعاد و آلیاژ خاص است که بر روی منیفولد دود نصب میشود. در زیر برای آشنایی شما با کم و کیف این نوع سوختها، مروری اجمالی بر خصوصیات سوخت دیزل و سوخت مکمل آن یعنی بیودیزل که از مواد غیر نفتی تهیه می­شود و مسائل مربوط به آن در امریکا و اروپا داریم. کار در معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر دنیا بستگی زیادی به انرژی دیزل برای بهرهبرداری از منابع طبیعی مانند ترکیبات، فلزات گرانبها، سنگ آهن ، نفت، گاز، و ذغالسنگ دارد. همین مسئله، جرقه ای در ذهن رادولف برای ساخت موتوری با کارایی بالاتر زد؛ وی زمان زیادی را برای اختراع یک “موتور احتراق برقی (Combustion Power Engine)” صرف کرد. موتور دیزل دو زمانه را روی یک اره موتوری نخواهید یافت.

فيلتر گازوئيل معمولاً سه مرحله اي است. برخی از دستگاه ها مانند پمپ، از طریق نیروی محرکه ایی که الکتروموتور از برق تک فاز یا سه فاز تولید کرده است، کار می کنند. سه نوع اصلی دود وجود دارد که با رنگ قابل شناسایی هستند. دارد (در بالا با رنگ زرد مشخص شده است). ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است . درحال حاضر خودروهای سواری دیزلی موجود در امریکا به نام های لیبرتی، بیتل، گلف و جتا به خودروهای ۴۵ ایالتی معروف شدهاند و تنها مرسدس بنز E۳۲۰ بلوتک که اواخر سال ۲۰۰۶ معرفی شد در ۵۰ ایالت امریکا مجوز فروش و تردد دارد و مدل ۲۰۰۷ این مرسدس که یک شاهکار است، هشت مرتبه انتشار اکسید نیتروژن کمتری از نوع CDI آن دارد. هم اکنون در پنج ایالت امریکا شامل کالیفرنیا، ماساچوست، ماین، نیویورک و ورمونت که مطابق استانداردها ایالت کالیفرنیا عمل می کنند، فروش خودروهای سواری دیزلی ممنوع شده است. تمام آن دود سیاه که از لوله اگزوز تا دههها خارج میشد، شامل مقدار زیادی دوده بوده که با سوختن گوگرد موجود در سوخت دیزل به وجود میآمد.

البته در اروپا به دلیل مالیات کمتر دیزل نسبت به بنزین، ارزانتر است. اما فرقی نمیکند که موتور شما برای تولید برق از گازوئیل، بنزین، گاز طبیعی یا گاز مایع استفاده میکند، به هرحال به هنگام سوختن هریک از آنها، در داخل سیلندر، ممکن است دودی آلاینده از اگزوز خارج شود. برای پی بردن به این تعدادی از این خصوصیات با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما باز گو کنیم . این روغن موتور توسط کشورهای مختلفی تولید و در بازارهای جهانی برای استفاده خودرو داران عرضه میشود و قطعا برند تولیدی آن تاثیر زیادی در جذب مشتریان دارد. سوخت دیزل یکی از انواع سوخت است که امروزه در کشورهای مختلف دنیا به دلیل مزایای نسبیاش، سخت مورد توجه قرارگرفته است. هنگامی که مسئله گسیل گازهای گلخانهای و آلودگی هوا مطرح می­شود، این سوخت دیزل است که نمره بهتری میگیرد. روغن های CJ-4 در حفظ و پایداری سیستم کنترل انتشار آلایندگی از قبیل فیلتر هایی با منافذ بسیار ریز و دیگر سیستمهای پیشرفته کنترل گازهای خروجی اگزوز بکار می روند تاثیر میگذارند. دسترسی: درامریکا از آنجا که هنوز استانداردهای دقیق کنترلی درمورد گسیل گازهای گلخانهای وضع نشده است و سوختهای دیزلی تمیز وجود ندارد، در پنج ایالت این کشور که قانونهای دقیقی در مورد آلودگی دارند، ایستگاههای عرضه دیزل راه اندازی نشده است.

چرا که این روغن موتور، وظیفه محافظت از موتور را داشته و در برابر سایش با کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک مقاومت بالایی دارد. البته روغن ها به غیر از کاهش میزان اصطکاک کاربردهای دیگری نیز دارند. طول عمر: بسیاری از موتورهای دیزلی طول عمر بیشتری دارند. تعویض به موقع فیلتر های گازوئیل ، فیلتر هوا و فیلتر های روغن جز اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین اعمال جهت افزایش عمر دیزل ژنراتور می باشند. این موضوع باید به عنوان نشانه­ای مبنی بر وجود مشکل (یا ایجاد مشکل) باشد که به طور بالقوه عمر موتور را کوتاه می­کند یا منجر به ایجاد هزینه­های غیر ضروری می­شود. دلیل اصلی ایجاد دود سفید در موتورهای دیزل این است که مقداری از سوخت در محفظه احتراق نسوخته و به طور خام از موتور خارج می­شود که ممکن است دلایل زیر را در بر داشته باشد. اما آنها به این نکته توجه ندارند که این نوع سوخت در برخی از مناطق امریکا از بنزین بدون سرب گرانتر تمام میشود. شرکت بازرگانی پیشرو موتور پارسیان با سال ها تجربه در امر تامین و پشتیبانی انواع دیزل ژنراتو ربا بهره گیری از آموزشهای تخصصی و کامل، سازندگان بزرگ دیزل و ژنراتور از قبیل : volvopenta،Perkins،Cummins،Deutz،Stamford،Leroy somer،Mecc alte خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است .

آنچه مهم است حجم کار کشاورزان و باغداران و سرعت مورد نیاز آنهاست که تعیین میکند چه موتوری برای ماشین های کشاورزی آنها مناسب تر است. سوخت دیزل (گازوئیل) با کمی پالایش بدست می آید ، به همین دلیل است که معمولاً گازوئیل نسبت به بنزین ارزان تر است . موتور دیزلی به علت سوخت مورد استفاده در آن که گازوئیل میباشد معمولاً صدای بیشتری به نسبت موتورهای بنزینی تولید میکند. وابسته است. معمولاً کوپله ای که در خارج از کشور انجام میگیرد به کوپله فابریک معروف است. اکسید نیتروژن: با آن که این گاز به سختی قابل رویت است، یکی از عناصر اصلی در تشکیل مه دود در شهرها و تشکیل باران اسیدی است. اقتصادی بودن: یکی از مزایای سوخت دیزل، اقتصادی بودن آن است. یکی از محبوب ترین مقاله سایت HowStuffWorks طرز کار موتور خودرو است ، که در مورد اساس اولیه موتور های احتراق داخلی توضیح می دهد و در مورد سیکل چهار زمانه بحث می کند و در موتور تمام سیستم های کمکی که به موتور کمک می کنند تا کار انجام دهد صحبت می کند. روغن موتورها پس از تایمی کار کردن به درجه حرارت بالایی می رسند که این عامل موجب کاهش ویسکوزیته روغن شده و گرانروی را بیشتر می کند و در واقع موجب کاهش غلظت و کیفیت روغن می شود.

البته دوام بیشتر این سوخت به آنها اجازه میدهد که برای مدت بیشتری از این سوخت استفاده کنند و فرصتی برای پیدا کردن یک ایستگاه عرضه این سوخت داشته باشند. اساساً خروج دود از یک موتور دیزل نشان­دهنده این موضوع است که چیزی در موتور درست عمل نمی­کند. مکش هوا عمل کند. موتور های دیزل تنها هوا را متراکم می کنند ، بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. سوخت دیزل (گازوئیل ) چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد . حال سوال اینجاست که آیا­ سوخت دیزل واقعاً حیاتی است وخودروهای دیزلی می­توانند جانشینی مناسب برای خودروهای هیبریدی باشند؟ حال سوال اینجاست که آیا این دو آلوده کننده مشکل ساز هستند؟ به گزارش هیئت منابع آب وهوایی کالیفرنیا (California Air Resources Board) جواب این سوال مثبت است. البته به دلیل هزینههای مضاعفی که ساخت این نوع خودروها دارد، کمتر خودروسازی به دنبال ساخت چنین خودروهایی است. به بیان دیگر ساخت خودروی دیزلی هزینه زیادی دارد که به همراه هزینه ساخت موتور هیبریدی که آن نیز هزینههای گزافی به بار میآورد، باعث افزایش قابل توجه قیمت خودرو میشود.

جالب است بدانید که این موتورها برای حمل کالاهایی در مسافت های طولانی بسیار کاربردی و مهم هستند، اما برای همه افراد بهترین گزینه سایت centraldiesel انتخابی نیست. توربو شارژ: همه تلاش طراحان گرفتن بیشترین توان خروجی از دیزل موتور است. حداقل موضوعی که می توان به وجود دود اشاره کرد که موضوعی ساده به نظر می­رسد، کمبود کارآیی احتراق است که هزینه ­های مصرف سوخت را افزایش می­ دهد. این دو عامل به موتورهای مدرن تزریق مستقیم سوخت دیزل کمک میکند که بتوانند حدود ۵۰ درصد بیش از نوع بنزینی خود از لحاظ مصرف سوخت کارایی داشته و اقتصادی باشند. ● سوخت دیزل در اروپا حدود نیمی از خودروهای فروخته شده در سالهای اخیر دیزلی بوده­­­اند و این رقم در کشور فرانسه به ۷۰ درصد می­رسد. ۳۰۷ سی­سی نام این خودروی کابریوله است که یک گالن در ۷۰ مایل سوخت مصرف میکند. در خودروهای دیزلی هوا ابتدا به درون سیلندر کشیده شده و بدون وجود سوخت فشرده می­­­شود، این فشرده­سازی هوا چنان گرمایی تولید میکند که وقتی سوخت به درون سیلندر تزریق می­شود، احتراق مییابد. در حرکت به سمت بالا می باشد ، سیلندر شامل یک هوای بسیار فشرده می باشد. آن شامل اتم ها کربن در زنجیره طولانی نسبت به بنزین است (نمونه از بنزین C9H20 در حالیکه نموته از گازوئیلC14H30).

آلترناتور حدود 20-25% قیمت دیزل ژنراتور را شامل می شود. حدود 3.3 میلیون تن گندم در سال 2020 به عنوان خوراک برای سوخت های زیستی اتحادیه اروپا استفاده شد و صادرات گندم اوکراین در سال 2020 به حدود 16.4 میلیون تن رسید. هوای درون سیلندر به قدری داغ است که سوخت بلافاصله و بدون نیاز به جرقه شمع منفجر میشود. در یک موتور بنزینی سوخت به درون سیلندر پاشیده شده با هوا مخلوط و با یک جرقه شمع محترق میشود. یک رابطه دو سویه بین کارایی سوخت و انتشار این گازها وجود دارد. انیمیشن زیر سیکل دیزل را در یک کنش نشان می دهد، شما می توانید آن را با ایمیشن موتورهای بنزینی مقایسه کنید و تفاوت آنرا ببینید . شمع گرمکن (glow plug) یک سیم گرمکن الکتریکی است (مانند سیم های داغی که شما در یک تُستر می بینید) که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد بنابراین موتور می تواند روشن شود . شمع گرمکن (Glow plug) :گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود .