معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

پارس آرای کوهستان تحت عنوان برند تجاری “کوهستان” به توزیع گسترده و سراسری انواع ماشین آلات کشاورزی می پردازد. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در سال ۱۸۹۳ اولین موتور دیزل توسط رودولف دیزل ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ثبت اختراع شد. اما در صنعت دریانوردی موتورهای کشتی های تجاری عمدتا از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی ساخته شده است که مکانیک های این کشتی ها باید برای تعویض فقط یک زنجیر اتصال این موتور 2 ماه با حداکثر 105 مکانیک تعمیرات را انجام دهند .

اجزا اصلی ژنراتور دیزلی و نحوه کار آنها

برای اینکه بدانید چرا موتور دیزل شمع ندارد، باید مراحلی که این موتور طی کرده تا حرکت در آن صورت بگیرد را بدانید. برخی از تراکتورها نیز دارای موتور دیزلی می باشند در اینجا در خصوص عملکرد و نحوه ی کار موتور دیزلی صحبت خواهیم نمود. در واقع دیزل به نوعی از موتور اطلاق می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی برای شعله ور کردن سوخت شروع به تولید توان می نماید. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.

موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید

موتورهای کوچک در خودروها، کامیون‌ های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می‌ شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. تنظیم کننده ولتاژ ولتاژ جریان را کنترل می کند و آن را از جریان A / C به D / C تغییر می دهد. بدنه ژنراتور تمام قطعات و اجزای ژنراتور را روی آن نگه می دارد. بدنه را می توان به گونه ای طراحی کرد که به ژنراتور اجازه دهد روی زمین یا یک شاسی نصب شود یا برای حمل و نقل آسان سیستم بتوان آن را بر یک تریلر سوار کرد. ژنراتورها واحدهایی هستند که برق را از طریق موتور تأمین می کنند. موتور و اجزای مختلف آن برای تعداد زیادی از کاربردها، انرژی سوخت را به برق قابل استفاده تبدیل می کنند.

مقیاس های اندازه گیری و محاسبه توان دیزل ژنراتور

هر ماده مجله خبری دیزل مرکزینی برای شعله‌ور شدن نیاز به اکسیژن و حرارت اولیه دارد تا فرآیند احتراق آغاز شود و بدون این حرارت اولیه احتراقی رخ نخواهد داد. موتور دیزل را می‌توان بر اساس کاربرد، سر سیلندر، توان، نام برند و مصارف در دسته‌‌های متفاوتی قرار داد. این نوع از موتورها مانند موتورهای بنزینی در دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند.

  • رینگ، حلقه ای است که به دور پیستون انداخته می شود و مسولیت پیشگیری از نشت سوخت و همینطور هوای فشرده در زمان تراکم یا احتراق در محفظه موتور را دارا می باشد.
  • حتی پیشرانه بسیاری از خودروهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گسترده‌ای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاص‌یافته است.
  • شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد.
  • این بدان معنی است که سوخت صحیح باید درون ژنراتور قرار گیرد و برای ادامه کارکرد ژنراتور ، باید سوخت کافی درون ژنراتور و در محل باشد.
اندازه موتور ژنراتور دیزلی از این جهت مهم است که مستقیماً با میزان انرژی الکتریکی تولید شده متناسب است. این بدان معنی است که اگر قدرت خروجی مورد نظر بیشتر باشد، اندازه موتور بزرگتر خواهد بود. سیستم اگزوز در موتورهای دیزلی جهت خروج مواد اضافی ناشی از احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.

http://digitalmags.ir