معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل + نحوه کار و انواع موتور دیزلی | centraldiesel

لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانه‌های پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. در این سال‌ها رابرت بوش تولید انبوه پمپ‌های سوخت‌پاش خود را آغاز کرد.

گازهای آلاینده خروجی از موتور دیزل

موتورهای دیزلی، مصرف سوخت کمی دارند و برای وسایل نقلیه سنگین مناسب هستند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان کامیون از موتورهای دیزلی استفاده می کنند. ژنراتورها به منظور تأمین برق در مکان های دور افتاده و شهری و تأمین برق در صورت قطعی برق برای صنایع مختلف بسیار مهم هستند. برای درک بهتر نحوه کار ژنراتورها و انواع ژنراتورها و تجهیزات تکمیلی موجود ، ما واژه نامه ای از قطعات ، سیستم ها و اجزای ژنراتور را گردآوری کرده ایم. این فشرده سازی بالا باعث می‌شود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد می‌شود.

انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی

شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد. موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند. شما با نحوه کارکرد موتورهای ژنراتور دیزلی و کلیه اجزای موتورهای ژنراتور دیزلی آشنا شدید. به طور خلاصه، موتور ژنراتور دیزلی انرژی مکانیکی دینام را تأمین می کند که در حضور میدان مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی به یک جریان الکتریکی تبدیل می شود و برق واحدهای مسکونی، اداری یا صنعتی را تامین می کند. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند.

  • همچنین آلایندگی تولید شده بنزین نسبت به سوخت گازوئیل به شدت بیشتر بوده و از این جهت سوخت بنزینی را کثیف تر از گازوئیلی می شناسند .
  • دینام وظیفه تولید برق را برعهده دارد و از بسیاری از قطعات پیچیده تشکیل شده است، اما یکی از مهمترین اجزای آن روتور است که شامل یک شافت می شود.
  • وزن بسیار بالای تانک های آلمانی نیازمند این بود که قدرتی بسیار زیاد آن را به حرکت درآورد .
  • تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام می‌شود.
  • اندازه موتور ژنراتور دیزلی از این جهت مهم است که مستقیماً با میزان انرژی الکتریکی تولید شده متناسب است.
موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد. موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است.

معرفی 8 بخش مهم از اجزای موتور دیزل و کاربرد آنها

سپس عامل سوم یعنی ماده مجله خبری دیزل مرکزینی به گرما و اکسیژن افزوده می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود و منجر به حرکت در موتور دیزل می گردد. در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد. طرز کار سیستم بدین نحو است که روغن مورد نیاز برای روانکاری موتور در مخزن روغن ذخیره میشوند و سپس توسط پمپ روغن، روغن از فیلتر عبور می کند و موتور را روغن کاری میکند. پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود. با فشار بالای تزریق و پودر شدن گازوییل، احتراق صورت می‌گیرد و مشخص است نمی‌توان برای این پروسه از کاربوراتور استفاده کرد چرا که کاربوراتور امکان تامین فشار لازم برای پاشش سوخت را ندارد.

http://digitalmags.ir