قیمت جدید پیکاپ فوتون از سوی ایران خودرو دیزل اعلام شد

نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است. سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش رَس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود. ساختار موتورهای دیزل تنها در سیستم تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقه ای تفاوت می کند. در این مقاله شما می توانید با کارکرد موتورهای دیزل آشنا شوید. تمامی موتور ها یک شفت یا محور دارند که آن شفت در هنگام کارکرد موتور شروع به چرخیدن می کند و در صورت وصل نمودن آن به یک آلترناتور، یک دیزل ژنراتور تولید می شود. در سال 1983 دیزل موتوری را با عنوان موتور کم تراکم ثبت نمود که در این موتور ابتدا هوا فشرده شده و سپس به دمای فوق نقطه احتراق سانده شده و سپس به تدریج سوخت وارد سیستم شده به دلیل جلوگیری از افزایش بیش از حد دما و فشار، مخلوط منبسط می شد. و ممکن است دمای روغن را نیز اندازه بگیرد.

کولرهای روغن دارای یک فن پروانه ای بوده که آب گردشی ژنراتور را خنک می کند. همچنین دیزل ژنراتورهایی با قابلیت تولید توان در مقیاس مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که از برخی از آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود. انیمیشن زیر چرخه موتور دیزل را در عمل نشان می دهد. با شناختن تفاوتهای هر دو موتور میتوانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آنها داشته باشید. 2. مرحله تراکم: در این مرحله، در حالی که هر دو سوپاپ (هوا و تخلیه) بسته اند، پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا حرکت می کند و هوای داخل سیلندر متراکم می گردد. سپس پیستون به طرف بالا حرکت می کند و تمام گازهای سوخته را از سیلندر بیرون می راند. فشار زیادی که بر اثر گاز های منبسط شده (به علت احتراق) به پیستون وارد می شود باعث شده آن را به طرف پایین و تا نقطه مرگ برساند. برنامه جهانی غذا هشدار داده است که افزایش قیمت این مواد اولیه که به دلیل ترکیبی از همه گیری کووید، فروپاشی آب و هوا و جنگ در اوکراین ایجاد شده است، باعث ایجاد یک بحران غذایی در سراسر جهان شده است. رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که دورههای طولانی با بار کم مورد استفاده قرار گرفتهاست.

دیزل مقدار بسیار کمی مونوکسید کربن، هیدروکربن و دی اکسید کربن که منجر به گرم شدن زمین می شوند، منتشر می کند. سوخت موتورهای دیزل نیز از نفت سنگین (گازوئیل) است. این چرخه از چهار فاز تشکیلشده که وظیفه آن تبدیل انرژی حرارتی تامین شده توسط گازوئیل به انرژی مکانیکی است. موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می شوند، اما در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می گیرد که عبارتند از: مکش (تنفس)، تراکم، انفجار و تخلیه، که بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا به صورت توامان انجام گیرند. طی سال های متمادی از موتور دیزل عمدتاً در کارهای سنگین از قبیل تولید برق، تلمبه کردن آب، راندن قایق های مسافربری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت کارخانجات استفاده می شد.

بدیهی است که از نظر توان پاسخگویی به بار (Load Acceptance) موتوری با حجم 16 لیتر بسیار راحت تر و توانمندتر در مقایسه با موتور 13 لیتری عمل می نماید. بهمن با شرکت در این نمایشگاه بار دیگر ثابت کرد توانایی تامین هزاران دستگاه نیاز مشتریان عمده خود همراه با ارائه خدمات را خواهد داشت. چه باید کرد وقتی نمیتوانیم خودروهای گازسوز را که باید بعد از پنج سال، سالی یکبار معاینه فنی شده و بعد از مدتی مخازن و تشکیلات گازسوز آن بهروز شود، کنترل کرده و جلوی تردد آن را بگیرند. چه باید کرد که متاسفانه وزارت کشور نمیتواند جلوی حرکت خودروهای فرسوده را بگیرد؟ ویژه روغن انتقال در پیشانی انتقال اتوماتیک نه تنها مواد روان کنندهاما همچنین مایع کار، که به گره های جعبه فشار خدمت می شود. در زمانهای نهچندان دور موتورهای دیزلی به لحاظ تعمیر هم دارای مشکلات فراوان بودند و همچنین با توجه به کیفیت گازوئیل، خیلی زود به دود کردن میافتادند. دود سیاه به علت کار کردن دیزل در مناطقی با ارتفاع زیاد از سطح دریا : در این مناطق فشار هوا کم و در نتیجه هوای ورودی به موتور کمتر خواهد شد (افت راندمان حجمی) و نسبت هوا به سوخت تغیر خواهد کرد لذا برای رفع این مشکل باید پمپ انژکتور دستگاه مجددا مناسب با اقلیم منطقه تنظیم گردد.

به این معناست که آنها می دانند که موتور مفید نیست تا زمانی که سرماخوردگی باشد، مفید نیست، بلکه شما را به گرم کردن توصیه نمی کنید. شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی (مانند رشته های سیمی بخاری برقی) است که وقتی موتور سرد است، محفظه احتراق را گرم می کند. هنگام تخلیه روغن موتور دیزلی این کار را زمانی انجام دهید که روغن گرم است و سیالیت بیشتر دارد تا آلودگی های موجو در موتور را بیرون بیاورد. 2. تراکم: پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت میکند و در حالیکه هر دو سوپاپ بستهاند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم میگردد و نسبت تراکم به 15 تا 20 برابر میرسد. در اندازههای در حدود ۵۰ مگاوات و بالاتر، یک توربین گازی با سیکل باز در حالت بار کامل، نسبت به مجموعه ای از موتورهای دیزلی (با هزینه سرمایهگذاری مشابه) کارآمدتر بوده و ساختار فشرده تری دارد.

انتخاب روغن مناسب جهت دستگاه ژنراتور برق به دلیل نقش اساسی روغن در بهبود طول عمر و کارایی دستگاه ژنراتور برق از یک سو و هچنین کاهش استهلاک آن از سوی دیگر از سوالات مهم خریداران و کاربران دستگاه دیزل ژنراتور می باشد.به همین جهت مجموعه صنعتی کاشانی همواره به کاربران دستگاه های ژنراتور برق تاکید مینماید که ضمن مطالعه دفترچه های راهنمای دستگاه که معمولا روغن مناسب جهت همان مدل دستگاه دیزل خریداری شده را پیشنهاد میکند حتما از روغن های تولید شده توسط کارخانجات معتبر با توجه به جداول طبقه بندی کاربردی روغن های موتور بر اساس استانداردهای ( API ) استفاده نمایند. نکته: در موتورهای دیزل نیازی به شمع نیست. حتی نیازی نیست بپرسیم گشتاور این موتور چقدر است، اما به راحتی میتوانیم عدد ۴۵۰ پوند بر فوت را در این موتور ببینیم. معاون امدادونجات جمعیت هلالاحمر استان اصفهان با بیان اینکه چادر به میزان کافی در استان آسیبدیده موجود بوده و نیازی به ارسال از سایر استانها نبوده است، ادامه داد: در تماس با معاون امدادونجات هلالاحمر استان هرمزگان از اتمام توزیع اقلام در مناطق زلزلهزده، خبر داد. روغنهای چنددرجهای دیگر مشکلات روغنهای تک درجهای را ندارند یعنی در فصول مختلف سال و در آبوهوای گرم و سرد میتوان از آنها استفاده کرد بدون اینکه نیازی به تغییر داشته باشند.

این کار در عین حال که بسیار ساده به نظر می رسد، حاوی نکات ظریفی است که در صورت توجه به آن ها می توانید عمر مفید دیزل ژنراتور و بازده آن را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. یکی دیگر از دلایل شناخته شدن ایرانول ۱۷۰۰۰ به عنوان بهترین روغن موتور دیزلی، عملکرد بسیار خوب آن در شرایط کاری سخت است. روغن ایرانول ۱۷۰۰۰ در برابر دمای بالا مقاوم است و همچنین در زمان استارت اولیه و هوای سرد سریعا دمای موتور را به تعادل می رساند. ویسکوزیته انتخاب شده باید در کمترین دمای راه اندازی قابل پمپاژ باشد و در عین حال از قطعات در دمای در حین کار محافظت کند. برای سهولت در تهیه قطعات اصلی نیز سایت پاور یار طراحی گردیده است. لذا موتورهای دیزل ذاتاً بر مبنای فشارهای بالاتر طراحی و پیچیدگی بسیار زیادی نسبت به خودروهای بنزینی دارند. بدین لحاظ برای کشوری مانند ما منطقی این خواهد بود که مصرف سوخت در کشور نیز به همین نسبت باشد. نکته مهم این است که بهرغم مصرف سوخت کمتر، خودروهای دیزلی وقتی خراب میشوند، عملاً آلایندگی به نام دوده تولید میکنند که ما ایرانیها خیلی با آن آشنا هستیم.

جالب است بدانید که در اروپا مشکل اصلی آلودگی گازی عمدتاً مبتنی بر این گاز است. وی همچنین از آبرسانی به محل کمپ زلزله زدگان خبر داد و گفت: هم اکنون آب این کمپ وصل شده و خانوارهایی که در این محل اسکان یافتهاند نیز از آب شرب بهرهمند هستند. چون این خودروها بسیار پُر صدا بودند و همچنین رانندگان تا به خانه برسند، از جلو و عقب غرق در دود بودند! همچنین ممکن است در برخی موتورها یک فیلتر خنک کننده وجود داشته باشد و یک “پمپ آب” که در واقع یک پمپ خنک کننده است. هوندا قبلا اعلام کرده که از سال ۲۰۲۲ فقط خودروهای برقی در بازار اروپا میفروشد و از همین امروز، به دنبال برقیسازی همه محصولاتش در سراسر جهان است. بماند که نوعی از فیلترها هم در این نوع خودروها تعبیه شد که دیگر کسی در اروپا خودرویی که دودزا باشد (دود آن با چشم رویت شود)، مشاهده نمیکند. در موتورهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. نمونه اولیه موتورهای نسل جدید شرکت پرکینز در سال 1937 یعنی 5 سال پس از تاسیس شرکت وارد بازار شدند که با نام P6 شناخته می شدند.

از آنجا که گازوئیل تولیدی ما در ایران در 60 سال پیش نامناسب بود و اصطلاحاً ترش بود و خورندگی آن به شدت بالا بود، خودروهای دیزلی در ایران خیلی زود خراب میشدند و ما آنها را به نام خودروهای دودزا میشناسیم. سپس پیستون در سیلندر به سمت بالا میرود و گازهای حاصل از احتراق را از اگزوز خارج میکند و این چرخه مجددا تکرار میشود. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد میرسد. زمانی که این تراکم به 15 تا 20 برابر می رسد، فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا می رود. مورد بعدی که برای افرادی که به صورت عمده موتورهای دیزلی پرکینز را خریداری می کنند، اهمیت دارد؛ در مورد قیمت مناسب این دستگاه ها است، هر قدر قیمت این دستگاه ها کمتر باشد، مسلما بهتر می توان نسبت به خرید آن ها تصمیم گیری کرد. 3- در موتورهای دیزل می توان از نسبت تراکم های بالا استفاده نمود و محدودیتی برای افزایش نسبت تراکم وجود ندارد.

در این موتورها برای شعله ور ساختن سوخت از شیوه متراکم نمودن گاز و ایجاد حرارت های بالا استفاده می شود. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد. با پایین آمدن پیستون، یک خلاء نسبی در سیلندر ایجاد می شود و هوا از طریق مجرای سوپاپ هوا وارد سیلندر می گردد. در انتهای این مرحله، سوپاپ هوا بسته شده و هوا در سیلندر حبس می گردد. 1. مرحله مکش: در این مرحله، پیستون از بالاترین مکان (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می کند. مهم ترین کاربردهای یک روغن دیزل ژنراتوری مناسب، خاصیت روان کنندگی آن و خاصیت خنک کنندگی آن است. فروش این محصول در شرکت راد دیزل با مناسب ترین قیمت جهت سفارش محصول با کارشناسان واحد ژنراتور تماس بگیرید. وی با اشاره به گزارش مدیر عامل شرکت ایران خودرو از میزان تولیدات ایران خودرو دیزل اضافه کرد: در همین واحد از ۲۰۰۰ دستگاه تولیدی در سال ۹۷، هم اکنون برای تولید ۱۲ هزار دستگاه در سال ۹۹ برنامه ریزی شده است.

3. مرحله انفجار: در انتهای زمان تراکم، در حالی که هر دو سوپاپ همچنان بسته هستند و پیستون به نقطه مرگ بالا رسیده است، مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوای فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می سایت centraldiesel شود. نسبت تراکم بالای این موتورها باعث بالا رفتن بازده می شود. نکته دیگر اینکه به خاطر ذات این نوع موتورها نسبت به موتورهای بنزینی، معمولاً سرعت این نوع موتورها پایین بوده و لذا از همان اوایل خودروهای سنگین عمدتاً از نوع دیزل بوده و خودروهای سبک (به طور خاص سواری) از نوع بنزینی بوده است. در مجموع قدرت دو موتور1300 اسب بخار، سرعتی در حد شناورهای فوق سریع مسابقه ای را در اختیار قایق های موشک انداز سپاه قرار می دهد.در عین حال بخش شناورهای تفریحی و غیرنظامی تا تناژ حدود 600 تن را نیز می توان با استفاده از دو موتور 1300 اسب بخاری برای حرکت در سرعت های پایین مجهز کرده و به مشتری های مورد نظر تحویل داد. به هر حال ، اگر در مورد سریعترین اتومبیل های دارای واحد دیزل صحبت کنیم ، در سال 2006 در صحرای نمکی Bonneville رکورد سرعت در نمونه اولیه JCB Dieselmax شکسته شد.

موقعی که یک موتور سرد است، مرحله تراکم ممکن است دما را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد. بعد از پایین امدن کامل پیستون سوپاپ تخلیه که بسته بود باز میشود و گاز موجود در سیلندر خارج میشود سپس پیستون به طرف بالا حرکت میکند تا تمام گاز سوخته را از داخل محفظه خارج کند به این ترتیب یک چرخه کامل از زمان شروع تا تخلیه صورت گرفت . 4. مرحله تخلیه: با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین، سوپاپ تخلیه باز می شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می دهد، سیلندر را ترک کنند. در این زمان، سوپاپ تخلیه بسته و سوپاپ هوا باز است. راه های زیادی وجود دارد و مثال هایی از جمله پمپ تزریق معیوب، پمپ بالابر معیوب، سیلندرهای فرسوده، حلقه های پیستون فرسوده یا مهر و موم های بد سوپاپ می تواند باعث شود روغن داخل سیلندر قرار گیرد و دود آبی به شما بدهد. اما خودرو دیزلی با توجه به مکانیسم احتراقی آن بازدهی در حدود 45 درصد دارد در حالی که خودرو بنزینی در حدود 35 درصد و این اختلاف معنیدار و البته رفع مشکلات موتورهای دیزلی و بالا رفتن کیفیت سوخت، باعث شد که خودروهای سواری دیزلی هم به بازار عرضه شود و تا جایی پیش برود که در اروپا تعداد خودروهای دیزلی و بنزینی تقریباً برابر است.