قطعات یدکی دیزل ژنراتور مانند فیلتر ، تسمه و پیستون ، رینگ | centraldiesel

مجله خبری دیزل مرکزیهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. در این مرحله پیستون از بالا به پایین‌ترین نقطه داخل سیلندر حرکت می‌کند که به آن نقطه پایین مرگ می‌گویند. سپس با ورود هوا به داخل سیلندر، سوپاپ هوا نیز بسته شده و هیچ منفی برای خروج هوا وجود نخواهد داشت.

موتور دیزل چیست | انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل

ما جهت ارزانتر شدن هزینه تعمیرات و قطعات موتور دیزل ژنراتور شما، میتوانیم با یک پیش پرداخت ، لوازم شما را وارد نماییم. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی می‌شود. پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایین‌ترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت می‌کند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته‌است و سوپاپ هوا باز است.

سیستم الکتریکال و تابلو برق که وظیفه کنترل،نمایش و حفاظت اجزای دستگاه را برعهده دارد. سیستم های برق رسانی که شامل چراغ های هشدار ، دینام ، ترمو استارت ، شمع ، کوئل و سیم کشی می شوند و وظیفه انتقال برق به اجزای مختلف موتور را دارند. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود. از آنجا که آنها از خطوط لوله موجود گاز استفاده می کنند ، ذخیره سوخت مشکلی ایجاد نمی کند. اما پیشرفت در فن آوری به این معنی است که سوخت دیزل می تواند تمیزتر از گذشته سوزانده شود.

سیستم الکتریکی در موتورهای دیزلی

درواقع شما می‌توانید با انجام سرویس‌‌های دوره ای و نگهداری از آن‌‌ها، از موتورهای دیزلی برای یک مدت طولانی استفاده کنید. پیستون‌هایی که از جنس آلومینیوم فرفوژه هستند، روز به روز بیشتر می شوند، در صورتی که موتورهای دیزلی ازپیستون های چدنی برای افزودن قدرت موتور و کم شدن انبساط استفاده می کنند. پمپ آب با استفاده از یک پمپ گریز از مرکز ، بسته به کاربرد موتور، می توان رادیاتورهای هوا به آب و یا آب به آب را مورد استفاده قرار داد . بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل و به همراه بوش می باشد . فیلتر روغن، یونیت پمپ ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل 9 شیاره پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید .

http://digitalmags.ir

دینام وظیفه تولید برق را برعهده دارد و از بسیاری از قطعات پیچیده تشکیل شده است، اما یکی از مهمترین اجزای آن روتور است که شامل یک شافت می شود. روتور، با انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتور و چندین آهن ربای دائمی که در اطراف آن نصب شده می چرخد و یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. این میدان مغناطیسی به طور مداوم در اطراف یکی دیگر از اجزای مهم دینام یعنی استاتور می چرخد.

  • رودولف دیزل نخستین سال‌های کودکیش را در فرانسه گذراند اما با شروع جنگ‌های فرانسه و پروس در ۱۸۷۰ خانواده‌اش همچون بسیاری….
  • در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد.
  • موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند.
  • بعد از اینکه سوپاپ‌ها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند که به آن نقطه بالای مرگ گفته می‌شود.