قطعات یدکی دیزل ژنراتور مانند فیلتر ، تسمه و پیستون ، رینگ | centraldiesel

موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند. به این صورت که مکش و تراکم در یک سیکل و قدرت و تخلیه در سیکل دوم انجام می‌شود. سیستم روغن کاری سیستم روغن کاری باعث می‌شود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک می‌شود. سیستم روغن دارای یک پمپ روغن و فیلترهای روغن برای جدا کردن آلودگی از روغن می‌باشد. به طور خلاصه، دینام از انرژی مکانیکی تولید شده توسط موتور ژنراتور دیزلی برای هدایت روتور و ایجاد یک میدان مغناطیسی استفاده می کند. آنها می توانند آنقدر کوچک باشند که به راحتی حمل شوند یا به اندازه ای بزرگ باشند که در زیرزمین خانه ها یا واحدهای صنعتی جای بگیرند.

موتور دیزل چیست | انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل

مجله خبری دیزل مرکزی – در این نوع موتورها سوپاپ تنفس نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد. و به جای آن در فاصله معینی از مجراهایی که در بدنه سیلندر تعبیه شده است عمل تنفس انجام می شود. که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را می‌بندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در …. سرسیلندر و بوش سیلندر دو قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موتورهای دیزل هستند که سعی داریم هرکدام ازین قسمت های را مورد بررسی قرار دهیم.

http://digitalmags.irبا چرخش موتور ، تسمه را حرکت می دهد که شافت روتور را می چرخاند. روتور اساساً یک آهنربا است و اطراف آهنربا یک رسانا است که به آن استاتور گفته می شود. این اجزا با هم کار می کنند و الکتریسیته را به شکل جریان مستقیم ایجاد می کنند. جهت استعلام قیمت قطعات موتورهای دیزلی خواهشمند است پارت نامبر و عکس پلاک موتور مورد نظر را در واتساپ برای ما ارسال نمایید و از تماس خودداری فرمایید.

  • این اجزا با هم کار می کنند و الکتریسیته را به شکل جریان مستقیم ایجاد می کنند.
  • ژنراتور سیار برای حمل و نقل آسان از سایت های مختلف بر روی تریلرها سوار می شوند.
  • پیستون به تنهایی کافی نیست و ممکن است باعث ایجاد نشتی سیال از جداره های سیلندر شود.
  • برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود.

از سال ۱۹۱۰ استفاده آنها در زیر دریایی ها و کشتی ها شروع شده است و استفاده در لوکوموتیو ها ، کامیون ها ، تجهیزات سنگین ، نیروگاه های تولید برق و دیزل ژنراتور ها کمی دیرتر آغاز شد. تانک هایی با وزن 2000 تن را با سرعت های حتی 60 کیلومتر بر ساهت جابه جا می کرد و این شد که استفاده از موتور های بسیار پر قدرت دیزلی در این صنعت نیز جا افتاد و تا امروز از پیشرفته ترین موتور های دیزلی رو نمایی شد . موتور دیزل 2 زمانه که استفاده از آن منسوخ شده بیشتر در موتور های زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شد که در یک سیکل عادی تولید قدرت , 2 سیکل را انجام می دهد .

موتور دیزلی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در زمان اول پیستون با حرکت از نقطه مرگ پایین به سمت مرگ بالا و حرکت میل لنگ، هوای ورودی را فشرده می‌کند. به خاطر داشته باشید که در این مرحله کماکان سوپاپ تخلیه بسته است. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. روغن در مخزن روغن ذخیره شده و توسط یک پمپ روغن، روغن از صافی عبور کرده و یاتاقان های اصلی روغن کاری می شوند.

انواع برندهای مختلف پیستون دیزل ژنراتور