قطعات یدکی دیزل ژنراتور مانند فیلتر ، تسمه و پیستون ، رینگ | centraldiesel

زمانی که روغن بین یاتاقان و میل لنگ جریان می یابد مانع فاصله افتادن بین یاتاقان و میل لنگ شده و از تماس مستقیم فلز با فلز جلوگیری می نماید. به منظور اتصال شاتون به میل لنگ یاتاقان های متحرک بکار می روند. همانطور که گفتیم بخش مهمی از دیزل ژنراتور شامل پیستون می شوند که از جنس چدنی می باشد و به شکل حلقه ای داخل محفظه سیلندر جا زده می شود. شاتون ها نیز همانند میل لنگ از قطعه یک تکه به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق و با قابلیت جدا شدن، ساخته شده است .

۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام می‌شود. ۲٫موتور دیزل سوخت را مستقیم به داخل محفظه احتراق تزریق میکند و هیچگونه هوا اضافی جدا از فیلتر هوا و لوله های ورودی نمی‌گیرد .

از موتور دیزل چه می دانید؟

گازوئیل در محفظه می‌سوزد و پیستون را به پایین هُل می‌دهد تا میل لنگ حرکت کند. روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده می‌کنند. موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق می‌شود. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد .

مروری بر سیستم ریلی مشترک موتورهای دریایی

در این پروسه نیاز است سوخت با فشار بسیار بالا به درون محفظه احتراق تزریق شود چرا که به دلیل فشار بالای محفظه نمی‌توان از مکش و فشار منفی برای وارد کردن سوخت استفاده کرد. گاهی اوقات، ذرات گرد و غبار وارد موتور شده و موجب آسیب یا خراشیدگی موتور یاتاقان و در نتیجه خرابی آن می گردد. لذا به منظور افزایش دوام و طول عمر یاتاقان به ماده ای روان کننده همچون گریس احتیاج داریم.

http://digitalmags.irاما در مجله خبری دیزل مرکزی‌های دیزل وضعیت متفاوت است چرا که در این موتور‌ها به آتش کشیدن سوخت بر عهده دمای بالای هوای فشرده شده است. دقیقا به همین دلیل است که گازوییل در یک ظرف با وجود آنکه با اکسیژن هوا در تماس است آتش نمی‌گیرد اما همین گازوییل اگر به اندازه کافی گرم شود و شعله به آن نزدیک شود به سرعت آتش خواهد گرفت. در موتور‌های بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ می‌دهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده می‌شود. مکانیزم موتورهای دیزل یا به طور کلی مکانیزم خودروهایی که در آن‌‌ها از سیستم دیزل استفاده شده باشد، کمی‌متفاوت است. شایعات و نکات شگفت انگیز و جالبی در پیرامون آن وجود دارد که احتمالا شما هم شنیده اید. تعداد یاتاقان ها در موتور به عواملی همچون سرعت چرخش و شدت بار آن بستگی دارد و معمولا 2 یا 5 عدد می باشد.

  • سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را خارج از ژنراتور تخلیه می کند.
  • واحدهای گاز طبیعی خود ارزان تر از نمونه های دیزلی هستند اما بسته به خطوط موجود تأمین ، نصب گاز می تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  • در ادامه زمانیکه در مورد قطعات مختلف موتور ژنراتور دیزلی صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد.
  • متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند.
  • در واقع دیزل به نوعی از موتور اطلاق می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی برای شعله ور کردن سوخت شروع به تولید توان می نماید.