قطعات موتور دیزل OM 457 | centraldiesel

همچنین به شما اطمینان می دهد که ژنراتور به درستی زمین یا ارت شده است ، که برای عملکرد ساختمان و ایمنی سیستم ضروری است. و اینگونه است که هزینه نگه داری و تمرین از این موتور را به شدت افزایش می دهد. اطلاع و آگاهی از معایب و مزایا یک قطعه می‌تواند موجب افزایش نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف آن گردد. همچنین این موضوع دنیای دیگری را برایتان نمایان کرده و روند انتخاب و بررسی را تسریع می‌بخشد.

http://digitalmags.irهمه مجله خبری دیزل مرکزی های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند. در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند. در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود.

  • فلایویل یک قطعه ساخته شده به روش ریخته گری می باشد که به دلیل وجود دندانه های متعدد بر روی حاشیه بیرونی فلایویل و عملکرد مهم این دندانه ها در راه اندازی موتور، ماشین کاری این قطعه را نیازمند ظرافت و دقت بالائی نموده است .
  • موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند.
  • سرسیلندر و بوش سیلندر دو قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موتورهای دیزل هستند که سعی داریم هرکدام ازین قسمت های را مورد بررسی قرار دهیم.
موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .

سیستم تبرید و تهویه کشتی و درک کنترل ظرفیت آن

در این گونه پیشرانه‌ها عمل انفجار صورت نمی‌گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه‌زدن متراکم می‌شوند و دور اصلی این پیشرانه‌ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می‌گردند. در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است. برای اشتعال سوخت از یک لامپ الکتریکی یا روش های دیگر در خارج سیلندر استفاده می شد. سوخت دیزل به این دلیل نامگذاری شد که برای کارکردن موتورهای دیزلی استفاده می شد، موتورهای دیزل به نام سوختی که در زمان اولین موتور دیزل، محصول جانبی بی فایده استخراج پارافین و نفت سفید از نفت خام بود نامگذاری نشدند. موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است که از احتراق تراکمی برای تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی دوار استفاده می کند.

تسمه در دیزل ژنراتور

کیفیت محصولات برندهای معتبر نظیر کامینز یا پرکینز بهتر از نمونه های چینی است و البته به تبع آن قیمت بالاتری نیز دارد. در این مقاله به پاسخ سوال موتور دیزل چیست پرداختیم و با انواع موتور دیزل و نحوه کارکرد آن‌ها و هم‌چنین با کاربردهای آن در صنعت‌های مختلف آشنا شدیم. امیدواریم که به خوبی شما را راهنمایی کرده و پاسخ سوال‌هایتان را داده باشیم.

دپارتمان برق