قطعات موتور دیزل OM 457 | centraldiesel

در ادامه مجله خبری دیزل مرکزی تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید. موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند. با سلام واردات انواع توربو شارژر تخصصی و متناسب با حجم موتورها ۰۹۱۴۴۱۶۹۶۹۴… این بخش در انتهای میل لنگ قرار داشته که هنگام چرخش میل لنگ، صدا را به حداقل می رساند و لرزش و ارتعاشات حاصل از چرخش میل لنگ را به حداقل میرساند.

http://digitalmags.ir

موتور دیزل به افتخار مخترع آن رودولف دیزل که در سال 1858 در پاریس متولد شد نامگذاری شد. اولین موتور دیزل در سال 1893 نمونه اولیه شد و در اصل برای کار با روغن بادام زمینی طراحی شد. همانگونه که می دانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر موتور می شود و سپس بوسیله پیستون فشرده می گردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد.

انواع موتورهای دیزلی

شاید خیلی از شما بپرسید موتور دیزلی چیست؟ در واقع این مطلب برای همین به نگارش درآمده تا پاسخی درخور این پرسش بدهد. موتورهای دیزلی، نوعی پیشرانه است که در فرایند خود به شیوه‌ای متفاوت از خواهرخوانده خود یعنی موتورهای بنزینی عمل می‌کند. شما با نحوه کارکرد موتورهای ژنراتور دیزلی و کلیه اجزای موتورهای ژنراتور دیزلی آشنا شدید. به طور خلاصه، موتور ژنراتور دیزلی انرژی مکانیکی دینام را تأمین می کند که در حضور میدان مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی به یک جریان الکتریکی تبدیل می شود و برق واحدهای مسکونی، اداری یا صنعتی را تامین می کند. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند.

بویلر کشتی و اشتباهاتی که در عملیاتی کردن آن ایجاد وقفه میکند

نحوه عملکرد موتورهای دیزلی بر خلاف موتورهای بنزینی بر مبنای هواست. در این سیستم هوا به درون سیلندر وارد شده و در حدود ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده می‌گردد. این فرآیند موجب بالا رفتن دمای هوا تا حدود 500 درجه سانتی گراد می‌رسد. در این هنگام با فشردگی هوا و فشار پدال گاز، فرآیند پاشیده شدن سوخت به درون سیلندر انجام می‌گیرد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می‌کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می‌سازد.

  • موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند.
  • سیستم سوخت به طور کلی از یک مخزن سوخت تشکیل شده است که لوله ای آن را به موتور متصل می کند.
  • برخی از تراکتورها نیز دارای موتور دیزلی می باشند در اینجا در خصوص عملکرد و نحوه ی کار موتور دیزلی صحبت خواهیم نمود.
  • با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد.
در ادامه این بخش قصد داریم تا مزایا و معایب موتور دیزل را با یکدیگر مرور کنیم. این بخش از جی آی اس پی به شناخت و آشنایی با موتور دیزل پرداخته شده است. امیدواریم که بعد از مطالعه آن به همه سوالاتتان پاسخ داده شود. والدین او از مهاجران آلمانی‌تباری بودند که در فرانسه زندگی می‌کردند. رودولف دیزل نخستین سال‌های کودکیش را در فرانسه گذراند اما با شروع جنگ‌های فرانسه و پروس در ۱۸۷۰ خانواده‌اش همچون بسیاری…. سپس در مرحله بعدی مواد اضافه موجود در سوخت مثل خاک و آب توسط بخش جداکننده آب گرفته میشود.

طراحی،ساخت انواع تابلو برق های سنگرون،امرجنسی،بانک خازنی،موتوری و……..