قطعات موتورهای دیزلی لیفتراک کاران البرز فروش قطعات انواع موتورهای دیزل | centraldiesel

پیستون با کمک شاتون سوخت و هوا را داخل سیلندر فشرده و انباشته می سازند. پیستون به تنهایی کافی نیست و ممکن است باعث ایجاد نشتی سیال از جداره های سیلندر شود. لذا برای جلوگیری از نشتی آن؛ رینگی به دور پیستون قرار می گیرد که مانع فاصله افتادن با دیواره سیلندر می گردد. به زبان ساده تر بگوییم موتور، کل قدرت خود را از پیستون دریافت می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند.

  • در صورتیکه پیشنهاد و یا مطلب درخواستی دارید لطفا در همین صفحه با ما درمیان بگذارید.
  • موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی می‌کند.
  • شرکت آئودی از چند فصل قبل موتور V12 دیزل را وارد رقابت‌ها کرده است و موفق هم بوده و توانسته با همین موتور عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.
  • ۱۰٫سوخت دیزل دارای خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به بنزین است .
در نتیجه نیروی اینرسی مجله خبری دیزل مرکزی آمده در حرکت خطی فشار گاز مرتبا کم و زیاد می شود. این یعنی پیستون دیزل ژنراتور به وسیله بارهای مکانیکی و حرارت بالا تغییر جهت می دهد. توزیع غیر یکنواخت فشار گاز و دما، پیستون را به چالش می اندازد، لذا پیستون باید استحکام خوبی داشته باشد و خیلی سنگین نباشد. موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند. در واقع او موفق به ساخت موتوری شد که امروزه به نام او یعنی دیزل معروف است.

انواع برندهای مختلف پیستون دیزل ژنراتور

در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می‌برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می‌کنند. دکتر رودلف دیزل آلمانی در سال 1892 امیتاز موتور طراحی شده ای را ثبت کرد که در آن بلافاصله بعد از تزریق سوخت، اشتعال ماده سوختنی به داخل سیلندر انجام میگرفت. عامل اصلی این اشتعال حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به وجود می آمد. موتور طراحی شده ابتدا پودر زغال سنگ را میسوزاند اما به سرعت به نفت روی آورد و نتایج عالی بدست آورد. سیستم اگزوز خارج کرد گاز حاصل از احتراق سوخت بسیار مهم است که این امر با انتقال گازهای زائد از سیلندر موتور به داخل منیفولد خروجی و سپس منبع اصلی اگزوز که صدا را کاهش می‌دهد صورت می‌گیرد.

سیستم خنک کننده در اجزای موتورهای دیزل

سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده می‌شود که در نتیجه آن سوخت شعله‌ور می‌شود. تا قبل از پایان دهه 1930 موتورهای دیزل پیشرفت چشمگیری داشتند. رابرت بوش در این سالها تولید پمپ‌های انژکتور (سوخت‌ پاش) را آغاز کرد.

http://digitalmags.ir

شرکت آئودی از چند فصل قبل موتور V12 دیزل را وارد رقابت‌ها کرده است و موفق هم بوده و توانسته با همین موتور عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند. پروسه تولید آن کمی پیچیده است اما در نهایت سوختی حاصل می‌شود که می‌توان با آن موتور خودرو‌های دیزل را به حرکت در آورد. فقط توجه داشته باشید این سوخت با اتانولی که از ذرت به دست می‌آید و در برخی از کشور‌ها به عنوان مکمل بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. این جمله البته تا حدی درست است اما نمی‌تواند به طور کامل علت گران‌تر بودن گازوییل نسبت به بنزین در برخی از کشور‌های جهان را بیان کند. تولید سوخت دیزل با گوگرد بسیار پایین آن‌گونه که در استاندارد‌های اروپا و آمریکا آمده است البته گران تمام می‌شود چرا که در این شرایط باید بر روی دیزلی که از برج تقطیر نفت خام به دست می‌آید فرآوری انجام شود.

موتورهای رفت و برگشتی یا پیستونی در تراکتور