فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟

رعایت نکات نگهداری چون تعویض مداوم فیلترها و روغن موتور در زمانی که موتور برق کار نمی کند برای هر دو مدل بنزینی و دیزلی ضروری است. موتور برق دیزلی نسبت به موتور برق بنزینی از امنیت بیشتری برخوردار هستند چرا که ممکن است از طریق ایجاد جرقه در صورت نگهداری نامناسب ایجاد انفجار کند. تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . در ژنراتور های بنزینی از شمعک برای ایجاد جرقه استفاده می شود که باید در نگهداری دستگاه دقت به عمل آورد تا دچار آتش سوزی و انفجار نشود. مورد دیگر قابلیت حمل است که در این باره باید گفت که موتور های بنزینی معمولا نسبت به موتورهای دیزلی سبک تر هستند.

وجود بوی نامطبوع و دود سیاه در دود اگزوز به دلیل وجود هیدروکربنهای نسوخته سایت centraldiesel است. شناخت عمومی در کشورمان از موتورهای دیزل چندان زیاد نیست و با توجه به آنکه این موتورها کاربرد زیادی دارند و البته احتمال حضور گستردهتر آنها در خودروهای سواری کشورمان وجود دارد در این مطلب و قسمت بعدی آن، به مرور چند نکته جذاب در زمینه موتورهای دیزل میپردازیم. با آنکه موتور برق بنزینی طرفداران زیادی دارد، اما استفاده سوخت آن جزء معایب محسوب می شود. همه میدونیم که موتور های دیزلی بازدهی بیشتری از موتور های بنزینی دارند. او کار طراحی موتور را با هدف بهرهوری بیشتر آن شروع نمود و تلاش داشت تا موتوری را بر پایهٔ چرخه کارنو طراحی نماید. از جمله دیگر تفاوت ها می توان به میزان مصرف سوخت، نیروی تولید شده در آن ها، قابلیت حمل موتورهای برق ، امنیت و همچنین هزینه آن ها اشاره کرد که در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد می پردازیم. موتورهای دیزلی با استفاده از جرقه اقدام به تولید آتش نمی کنند آن ها با استفاده از فشرده سازی هوا در سیلندر ها و گرم کردن آن ایجاد آتش و تولید سوخت می کنند. ژنراتورهای بنزینی از شمعک برای ایجاد جرقه و مخلوط آن با هوا برای ایجاد فرایند سوخت استفاده می کند.

این ارقام از آن زمان تجدید نظر شده است. این نوع از موتورها مانند موتورهای بنزینی در دو نوع چهار زمانه و دو زمانه وجود دارند. قیمت: دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی که اهمیت بالایی دارد این است که موتور بنزینی کارایی پایینتری از موتور دیزلی دارد و در مسافت برابر، سوخت بیشتری مصرف میکند. امروزه از موتور دیزل در صنایع بسیاری استفاده میشود. موتور های بنزینی از جرقه برای اشتعال مخلوط استفاده می کنند. دلیل اینکه ترمز موتور در موتور های دیزلی صدای بلندتری از موتور های بنزینی دارد، به دلیل خروج با فشار مخلوط متراکم شده از دریچه خروجی سیلندر است.

پس از شروع واحد در موتور خنک، سوخت شروع به حل و فصل بر روی سطح سیلندر می کند و به پایان نمی رسد. موتور دیزلی نوعی موتور درونسوز است. در دور پایین فشار روغن کم است. موتورهای دیزلی برای نگه داری به تعمیر بیشتری نیاز دارند و انتخاب روغن موتور مناسب در حفاظت از موتور نقش به سزایی را ایفا می کند. گشتاور این موتور که نشاندهنده قدرت بالای آن است حدود 100 نیوتن متر بیشتر از موتور 1700 سی سی بنزینی است؛ یعنی با 200 سیسی کمتر در حجم موتور، 100نیوتنمتر گشتاور این موتور بیشتر از موتور بنزینی است. به طور مثال ۲ خودروی فولکس واگن گلف بنزینی و دیزلی، مدل بنزینی نسبت تراکم ۹٫۶ به ۱ و دیزلی ۱۶٫۲ به ۱ را دارد. در نهایت هنگامی که پیستون به نقطه مرگ پایین میرسد، فرآیند تکرار میگردد. 4- فرآیند احتراق به صورت خود به خود بوده و نیازی به سیستم جرقه زنی ندارد. احتراق : به محض رسیدن پیستون به قسمت بالایی موتور، سوخت تزریق و احتراق صورت میپذیرد؛ همین امر موجب بازگشت پیستون به حالت اول خود میشود.

مرحله دوم متراکم کردن هست که دریچه ورودی بسته شده و پیستون به بالا حرکت می کند و مخلوط را متراکم می کند. مکش یا تنفس : هنگامیکه پیستون از نقطه مرگ بالا به سمت نقطه مرگ پایین حرکت میکند، به دلیل افزایش حجم بسته سیلندر، خلاء نسبی ایجاد میگردد. در مرحله ی آخر پیستون یک بار دیگر به سمت نقطه پایین حرکت می نماید و با استارت تایم تنفس دوره ی جدیدی شروع می شود. دیزل ژنراتور ها نسبت به ژنراتور های گازی به دلیل ماهیت قویتر قیمت بیشتری نیز دارد و نگهداری دیزل ژنراتور ها راحت تر است و در زمان یکسان انرژی بیشتر و مفید تری تولید می کنند. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول در مراکز پخش انواع روغن ایرانول، از جمله روغن موتور و روغن دنده، محصولات خود را بصورت عمده، به شکل بشکه های با حجم بالا، به مراکز فروش در سراسر کشور ارسال می کنند، و این عمده فروشی با قیمت مناسب انجام می گردد. شما می توانید برای کسب اطلاعات از قیمت و مدل ها به وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و خرید خود را با اطمینان خاطر از اصالت کالا و گارانتی بصورت اینترنتی انجام دهید. البته امروزه بیشتر خودروهای داخل کشور به دلیل هزینه های بالای زندگی و بالا رفتن قیمت قطعات بابت خرید کاتالیزور اقدام نمی کنند و در نتیجه تصمیم به خالی کردن کاتالیزور کرده و همین امر باعث افزایش آلودگی هوا می شود.

زیرا این موضوع موجب تولید گرمای اضافی میشود و میتواند به موتور آسیب برساند. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. انژکتور : این قطعه وظیفه پودر کردن و پاشیدن سوخت را بر عهده دارد. فیلتر سوخت : فیلتر سوخت در خودرو وظیفه تصفیه و آنالیز سوخت را بر عهده داشته و مانع از آسیب به قطعات موتور میگردد. را افزایش می دهد بنابراین موتور می تواند روشن شود . بنابراین انژکتور سوخت را دیرتر تزریق می کند. این موتورها و بالاخص موتورهای بنزینی با تزریق مستقیم (TGDI) و توربوشارژ در شرایط عملیاتی شدید کار می کنند که باعث حساسیت بیشتر این موتورها به پدیده ناک و احتراق پیش رس می گردد. یک موتور دیزلی، سادهتر از یک موتور بنزینی است به همین دلیل به شمع و سیستم الکتریکی مرتبط با آن احتیاج ندارد.

موتور های دیزلی از این روش استفاده می کنند و هر چه تراکم بیشتر باشد دمای احتراق و قدرت تولیدی بیشتر می شود. اول از همه، موتور دیزل دارای راندمان بالا است، چنین موتور در سرما، در حالت آماده به کار دشوار است. فشار داخل سیلندر تا حدود 40 اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود 600 درجه سانتیگراد میرسد. این فرآیند موجب بالا رفتن دمای هوا تا حدود 500 درجه سانتی گراد میرسد. و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . مشاهده گرمای بیشتر در ژنراتورهای بنزینی بدین معناست که قطعات موتور نیاز به جایگزینی بیشتر در مقایسه با قطعات در دیزل ژنراتورها دارند اما برای هر دو ژنراتور بهتر است که به صورت مداوم از آنها نگهداری شود که شامل تعویض مداوم فیلترها و روغن موتور ها در زمانی که کار نمی کنند است. به دلیل اینکه ضریب تراکم بالاتری نسبت به مدل بنزینی دارند.

از جمله تفاوت های موجود در رابطه با موتورهای دیزلی و بنزینی می توان به مواردی از قبیل مصرف سوخت که موتور های برق دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سوخت کمتری را مصرف می کنند و در موتورهای بنزینی با استفاده از شمع به تولید جرقه و ایجاد آتش می پردازد اما در موتورهای دیزلی با استفاده از فشرده سازی هوا و گرم کردن سوخت تولید آتش می کند. با ورود او به این مدرسه، دیزل با بازده بسیار اندک موتورهای بخار و پیشرانههای بنزینی آشنا شد. پس از آن با دمای بالای هوا در محفظه مشتعل خواهد شد. موتور های دیزلی و بنزینی کار یکسانی را در تولید برق انجام می دهند اما دارای تفاوت هایی در نحوه عملکرد با یکدیگر هستند که مهمترین آن نحوه اشتغال سوخت درون سیلندر هریک از این موتور ها است. منظور از موتور احتراقی درون سوز این است که فرآیند سوختن درون سیلندر خودرو اتفاق میافتد و عملکرد و فرآیند آن با موتورهای بخار وبرون سوز متفاوت است. در این مرحله فرآیند سوختن به سرعت انجام شده و نیرو جهت حرکت پیستون تولید می شود.

در این رابطه باید خاطر نشان کرد که امکان حمل موتورهای برق دیزلی و بنزینی معمولا یکسان است. خوب حالا چرا موتور دیزلی از بنزینی عملکرد بهتری دارد؟ افزودنی هایی که تامین کننده عملکرد های مورد نیاز هستند، تشکیل شده اند. انژکتور در موتور دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . این افزودنیها بهبود دهنده کاهش اصطکاک بود ه و با واکنش شیمیایی روی سطح تماس دو فلز تشکیل یک لایه میدهند که دارای مقاومت برشی کمتری نسبت به فلزهای پایه دو سطح میباشد بنابراین با تشکیل این لایه که در شرایط روان کاری مرزی و فشارهای بالا قطع نمیگردد، اصطکاک میان قطعات متحرک موتور کاهش مییابد. به این مثال توجه کنید: اگر یک تجارت خردهفروشی به طور متوسط 1000 دلار در ساعت درآمد داشتهباشد، ضرر درآمد در طول ساعات طولانی خاموشی بسیار زیاد خواهد بود. در این جدول متوسط عناصر فرسایشی منهای یک و دو برابر انحراف معیار نیز نشان داده شده است. این موتورها ابتدا در سال 2001 در پیکاپها و کامیونتهای جیامسی به کار گرفته شد و از آن زمان به یکی ازگزینههای پرکاربرد برای وانتها و کامیونهای متوسط تبدیل شد. توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد.

در زمان اول پیستون با حرکت از نقطه مرگ پایین به سمت مرگ بالا و حرکت میل لنگ، هوای ورودی را فشرده میکند. تعویض به موقع فیلتر های گازوئیل ، فیلتر هوا و فیلتر های روغن جز اصلی ترین و پیش پا افتاده ترین اعمال جهت افزایش عمر دیزل ژنراتور می باشد. در این راستا مقاله وب سایت HowStuffWorks ترجمه شده توسط بهنام زاده به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار گرفته است. 1. وظیفه اصلی روغن موتورهای دیزلی چیست ؟ سامانه روغن کاری سامانه روغن کاری باعث میشود که موتور شما به نرمی کار کند و با استفاده از روغن تحت فشار برای روانکاری و کاهش اصطکاک، مانع از ساییدگی قطعات متحرک میشود. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز میشود در موتور دیزل وجود ندارد .

یکی دیگر از تفاوت های دیزل و بنزینی این است که دیزلی برای افزایش قدرت میزان بیشتری دیزل به سیلندر اضافه می کند در حالی که بنزینی باید میزان بنزین و هوا را با استفاده از مکانیزم خود بیشتر کند تا قدرت را افزایش دهد. برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. در این سیستم هوا به درون سیلندر وارد شده و در حدود ۱۴ تا ۲۵ برابر فشرده میگردد. اما از حدود دهه 50 میلادی هم موتورهای دیزلی پیشرفت کردند و هم کیفیت گازوئیلها بهتر شد. این مشکلات باعث شد رفتهرفته پیشرانهی دیزلی بهعنوان قوای محرک خودروهای سنگین و کشتیهای بزرگ و اتوبوسهای شهری شناخته شود.

درواقع هر یک از این روغنها فرمول خاصی دارند که باعث تمایز آنها بایکدیگر میشود. که در واقع در هر دور چرخش میل لنگ اتفاق می افتد. در واقع دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شده است و طرز کار دیزل ژنراتور بدین صورت است که به وسیله آن می توان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاس های گوناگون برق تولید کرد .موتور دیزل موتوری است که با مکانیسم احتراق داخلی کار می کند. یکی از دلایلش مربوط به خود سوخت دیزل است که از زنجیره های بیشتر هیدروکربن ها نبست به بنزین تشکیل شده است. در رابطه با مصرف سوخت باید گفت که دیزل ژنراتور ها به نصف مقدار سوختی که ژنراتورهای بنزینی استفاده میکنند احتیاج دارند و باید خاطر نشان کرد که این مزیت گاهی اوقات به قیمت ژنراتور ها نیز مربوط می شود. ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید برای هر یک از مراکز بزرگ مراقبت های بهداشتی پزشکی باشد.