فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟ | centraldiesel

مجله خبری دیزل مرکزی پیستون به سمت پایین باعث به حرکت در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه به کار افتادن موتور می‌شود؛ بنابراین به طور خلاصه شمع گرمکن در موتور دیزل نقش اشتعال و ایجاد انفجار را ایفا می‌کند. در واقع هنگامی‌که به ماشین خود بنزین می‌زنید و سپس استارت می‌زنید سوخت ماشین شما به وسیله مکش پمپ وارد موتور می‌شود. هوای ورودی از مرکز محفظه کمپرسور تحت فشار قرار می‌گیرد که بواسطه سرعت بسیار بالای گردش کمپرسور و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده به درون موتور و سیلندرها هدایت می‌شود. افزایش میزان سوخت به داخل سیلندرها موجب افزایش انرژی گازهای خروجی و در نتیجه افزایش سرعت چرخش توربوشارژ می شود. موتور بنزینی برخلاف موتورهای دیزلی که برای راه اندازی به انرژی الکتریکی نیاز دارند، به مصرف باتری کمتری نیاز دارد.

معرفی و تشریح اجزای موتور دیزل

دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند. ۱۵٫بیو دیزل که سوختهای غیر نفتی بوجود آمده از طبیعت مانند روغن دانه ذرت است بسیار شبیه به سوخت دیزل است به راحتی میتوان آن ها را ترکیب یا سنتز کرد. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. ۱۱٫سوخت دیزل مستقیما از نفت بدست می آید اما برای تولید بنزین نیاز به تقطیر است. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد.

ضمانت اصالت قطعات

موتورهای دیزل مدرن مسیر طولانی را برای رسیدن به تکنولوژی امروزی خود پیموده اند. سیستم‌های تزریق مستقیم سوخت و استفاده از توربوشارژر که در موتورهای دیزل به کار رفته است، سرعت پیشرفت این نوع موتورها را در مقابل موتورهای بنزینی به رخ کشیده است. ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند.

http://digitalmags.irتمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد. فلایویل هایی که دارای لبه های دندانه ای هستند نیز در صورت نیاز به چرخش نیز کمک می کنند. تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد. سلام جناب رحمانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

  • استفاده از یک مبدل حرارتی و یا کولر‌های داخلی جهت خنک کردن هوای فشرده شده و در نتیجه افزایش چگالی استفاده می‌شود.
  • از جمله این مکان ها می توان به خط های انتقال گاز، پروژه های ساخت و ساز و عمرانی، صنایع کشتیرانی، استخراج معادن، استخراج و صنایع نفت و گاز را نام برد.
  • درست است که کارتر روغن شاید به عنوان ظرفی برای روغن موتور استفاده شود، اما این جزء نیز نمی تواند بی دقت ساخته شود.
  • بدین معنا که سوخت به هنگام ورود به موتور با هوا مخلوط می‌شود و در درون سیلندرها فشرده می‌شود.
هوا باید از جریان سوخت درون لوله ها و حفره های متصل به پمپ انژکتور حذف شود. این روش گرانشی در واقع نیاز به پمپ مجزا که گازوئیل را از باک به پمپ انژکتور منتقل سازد، برطرف می کند. شروع به حرکت می کند) سوپاپ انژکتور باز شده و سیال با فشار بالا درون سیلندر تزریق می شود. این سوخت در رینگ های آب بندی مسی که روی دریچه های خروجی پمپ انژکتور و خود انژکتورها پیچ شده اند، شکافته، شکسته، چرخیده و پاشیده می شود.

دیزل یعنی چه ؟