طراحی نمای مغازه ، اجرا نمای مغازه با هدف جذب مشتری!

علاوه بر نکات گفته در مورد ویترین و طراحی داخلی مغازه، نکته مهم دیگری که به عنوان یک اصل در طراحی مغازه وجود دارد، مسیر رفت و آمد مشتریان است. برای طراحی سقف مغازه لباس فروشی میتوانید انواع سقف کاذب همچون سقف کاذب PVC، سقف کاذب گچی، سقف کاذب کناف و هر نوع سقف کاذب دیگری استفاده کرد. 3. چیدمان: نظم و ترتیب در چیدمان چشم هر مشتری و مخاطبی را خیره میکند در چیدمان خلاقیت به خرج دهید طوری که مشتری بتواند خودش کالای مورد نظرش را بررسی کند، این کار در جلب اعتماد مشتری تاثیر دارد. اولین نکته ای که باید در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه به آن توجه کنید، زیبایی و رنگ است. برای زیباتر کردن دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟

با این کار مغازه شما توجه مشتری ها را جلب می کند. طراحی ویترین مغازه برای جذب مشتری بیشتر اولین نکته ای است که باید در طراحی داخلی مغازه به آن توجه داشته باشید. طراحی دکور مغازه با توجه به محصولات و خدماتی که عرضه می شود، متفاوت بوده و همیشه اولویت به احساس راحتی و آرامش مشتری اختصاص خواهد گرفت تا نتیجه خوبی در فروش حاصل شود. پس از ورود به مغازه اگر فرد بتواند به راحتی تمامی نمونه اجناس را ببیند و یکی از آن ها را انتخاب کند، آن زمان است که بهترین نتیجه از طراحی دکوراسیون داخلی مغازه را خواهید داشت.

پس از زیبایی و مدرن بودن که از عامل های مهم در طراحی دکوراسیون تجاری هستند، رفع نیاز مشتری و دسترسی آسان از مهمترین موارد هستند که باید به آن ها توجه کرد. بنابراین میزان قیمت آن نیز به میزان کیفیت و تجربه کاری آنها بستگی دارد. در این دسته باید میزان روشنایی که بر محصول تاکید دارد و روشنایی عمومی فروشگاه با هم تعادل داشته باشند. دیواره شرقی مغازه با همان بوفه هایی که در ویترین طراحی شده بود تکمیل میشود با این تفاوت که عرض بیشتری را دارا میباشند و و از نظر تناسبات و ابعاد بزرگتر هستند که کارفرما بتواند به راحتی اجناس لوکس و خاص خود را در این بوفه ها جانمایی کند . ولی المان اصلی در طراحی این مغازه شلف های لانه زنبوری و شش ضلعی میباشد که بخش از آن هم به زیبایی در ویترین جانمایی شده است . در اصل این شلف های لانه زنبوری هستند که کانسپت اصلی طراحی داخلی را شکل میدهند و از طرفی زیبایی و شخصیت مغازه را تضمین میکنند . هرگاه فردی به قصد ورود یا عدم ورود به فروشگاه شما را دارد اولین قسمتی که با آن مواجه می شود نمای مغازه شماست؛ پس دیزاین نما تجاری بلندگوی ویژگی ها، شخصیت و رویکرد فروشگاه شماست.

رنگها پیامهای گوناگونی را القا میکنند و نمیتوان بر اساس علاقه شخصی به یک رنگ، مکانی مانند ویترین را که بایستی مورد توجه طیف گستردهای از مخاطبان قرار دکوراسیون داخلی مغازه لوازم آرایشی گیرد طراحی کرد. راه اندازی مغازه شال و روسری، نیاز به تحصیلات خاصی نداره و با هر میزان تحصیلات، می تونین وارد این شغل بشین. معمولا ایده های مختلفی که در این فضاها استفاده می شوند در سبک های گوناگونی هستند که هر کدام از آن ها می توانند شامل مواردی همچون ایده های فانتزی، ایده های مدرن و حتی ایده های سبک سنتی شوند. بهترین راهکار این است که شما تنها چند نمونه از بهترین اجناس خود را در ویترین مغازه قرار دهید. یکی از اشتباهات رایج مغازهداران در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه شلوغ کردن ویترین مغازه با اجناس متعدد است. سعی کنید چیدمان شال و روسری را بر اساس فصل یا جنس و رنگ طبقهبندی کنید تا مشتری به راحتی بتواند به سراغ قفسه مورد نیاز خود رفته و از بین آن کالاها اقدام به انتخاب نماید. نکته یازدهم: برای چیدمان دیزاین و ویترین به فصلی که در آن هستید نیز توجه کنید و متناسب با آن تم و رنگ را انتخاب کنید.

نمای مغازه یکی از اجزایی است که مشتری با آن ارتباط مستقیم دارد و می تواند با طراحی اصولی موجب جذب مشتری شود. سبک ایرانی : اگر واحد شما دارای ستون های بلند و با شکوهی است و می خواهید خیلی اصولی و دقیق دکور را پوشش دهید از این سبک استفاده می شود. البته ممکن است یک تولید کننده شال و روسری، همزمان با اینکار و یا قبل از آن، وارد کننده باشد. اگر تمام مواد، مصالح و لوازم در بازار کشور موجود باشد عموما درصد تعرفه های طراحی داخلی نوسان 10-20 درصدی دارد اما اگر بخواهید متریال بهخصوصی را از شرکت خارجی مشخصی وارد کنید. زمانی که وارد پاساژ یا محله ای که پر از مغازههای مختلف پوشاک زنانه و مردانه، جواهر فروشی، لوازم خانگی منزل و کاربری های دیگر می شوید چه چیزی باعث میشود از یک مغازه خوشتان بیاید و ناخودآگاه بدون آنکه به وسیله ای در داخل آن مغازه نیاز داشته باشید جذب آن شوید و پس از ورود حتی از آن خریدی هم کنید. در مغازههای بزرگ بهتر است رنگ سقف کاذب مغازه تیره باشد تا صمیمیت را به مخاطب القا کند و در مغازهها و بوتیکهای کوچک از رنگ کناف روشن استفاده کنید تا کوچکی مغازه چندان به چشم نیاید و فضا بزرگ تر دیده شود.

البته در این نوع فروش، شما باید اعتماد مردم را به خودتان جلب کنید و با جنس های خوبی که به دست مردم می دهید، مشتری هاتون رو همیشگی کنید. بوفه هایی که از چوب ساخته شده اند و با شلف های شیشه ای درون خود و یک آیینه بزرگ در بکگراند و نورپردازی خاص تکمیل میشوند . از این رو باید بگوییم برخلاف تصور برخی از افراد که طراحی داخلی مغازه را کاری ساده می دانند نیاز به طراحی اصولی و حرفه ای دارد. به طور کلی میتوان گفت نورپردازی در هر کسب و کاری اگر به شیوه اصولی و صحیح مورد استفاده قرار گیرد اثرات مثبتی را در رونق و جذب مشتری خواهد داشت، اما در این امر افراط نکنید که چشم مشتری را آزار داده و او را خسته کند. در واقع مشتریان مخصوصا در این دوره که همه عقلشان به چشمشان است اصولا مغازه ای را انتخاب می کنند که ظاهری شیک و لوکس و مدرنی داشته باشد اگر می خواهید مغازه ای شیک داشته باشید و از مشتریان بیشتری استقبال کنید اجرای دکوراسیون مغازه به سبکی اصولی به شما پیشنهاد می کنم. در انتخاب تابلوی ورودی برای مغازه وسواس به خرج دهید.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش میکند تا خدماتی خاص را به شما عزیزان ارائه دهد. کاردون با ارائه خدمات دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون منزل و … و سفارش ساخت انواع کابینت و دکوراسیون چوبی خود را با بهترین قیمت به ما بسپارید. در این صورت دکور مغازه به بهتر دیده شدن و در نتیجه فروش بیشتر کالاها کمک خواهد کرد. در این راستا اگر شخصی که قصد طراحی داخلی برای هتل مدنظر خود را دارد، دارای فضای بزرگی برای لابی باشد، قطعاً هزینهای که برای طراحی داخلی ورودی صورت میگیرد، به نسبت دیگر هتل هایی که دارای فضای ورودی کوچکتری هستند، بیشتر می باشد.

شما میتوانید با در نظر گرفتن این عوامل دست به انتخاب بین این دو گزینه برای زیبا کردن سقف فروشگاه تان بزنید. بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه از انواع رنگ هایی استفاده شود که مورد علاقه خانم ها است و علاوه بر این انتخاب دکور و چیدمان پوشاک در قفسه و یا مکان هایی که برای قرار دادن انواع پوشاک در نظر گرفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد بزرگسال به ویترینهای مرتب و رسمی چیده شده با نور پردازی روشن گرایش دارند و افراد جوان به سمت ویترینهایی که خلاقیت در آن چاشنی طراحی شده و متفاوت از سایر ویترینها است که کشیده می شوند. نکته دوم: با استفاده از نوع چیدمان کوشش کنید تا پیامی را به مشتری انتقال دهید.

از تایل معمولا برای سقفهایی استفاده میشود که بر روی آنها سازههای عبور نموده مانند لوله های گاز، آب یا تهویه وجود دارد، حال به چند نوع پرکاربرد تایل در سقف می پردازیم. یک طرح و دکوراسیون خوب می تواند مشتری را به سمت مغازه شما جذب نماید و یک طرح غیر استاندارد با رنگ بندی نادرست می تواند عاملی برای دفع مشتری باشد. شما را به دنیای مدرن دعوت می نماید . اگر در یک مغازه فروش شال و روسری این امکان به خوبی فراهم باشد، میزان فروش به صورت چشمگیری افزایش مییابد. روشی که اخیرا متخصصان ما برای این موضوع پیشنهاد داده اند این است که باید میزان نور در روزهای آفتابی و ابری اندازه گیری شود. بنابراین از ترکیب رنگ هایی استفاده نمایید که از شلوغی بیش از اندازه جلوگیری کرده و اجناس را بیشتر در معرض نمایش قرار بدهند. پس از فراهم کردن جای مناسب و اجناس مورد نظر به مرحله چیدمان میرسیم. مغازه شال و روسری خود به تنهایی یک مغازه رنگارنگ و زیبا است. ویترین شیرینی فروشی از حیاتی تریین بخش های یک قنادی است.

شاید پرسش این سوال به نحو دیگری بتواند ذهنیت شما را در این خصوص شفاف تر کند، مشتری شما دوست دارد چه پیامی را از شما بشنود ؟ پس از انتخاب سبک قنادی میتوان المانهایی را انتخاب کرد که به جذابیت فضا و همچنین جذابیت محصولات قنادی بیفزاید و فضا را برای مشتری دوست داشتنیتر کند. قطعاً هیچ شخصی علاقه ندارد که شال یا روسری را از یک سبد به هم ریخته و شلخته انتخاب کرده و در نهایت نیز در میان آشفتگی ایجاد شده در فضا نتواند شال یا روشری مورد علاقه خود را انتخاب کند. در طراحی داخلی بوتیک به بخشهایی چون قفسه بندی، نور پردازی، طراحی سقف و کف، حالت قرارگیری مانکنها و چیدمان توجه کنید. سقف های کاذب سقف اصلی مغازه و تمامی تاسیساتی چون سیمهای برق کشی، مجراهای هواکش، کانال کولر و هر چیزی که در سقف به کار رفته را میپوشاند و فضای شیک و مدرن را ایجاد میکند. به دلیل افزایش مراکز تجاری مدرن و لوکس، هر روزه شاهده گشایش و افتتاح شدن مغازه هایی با طراحی منحصر به فرد و مدرن هستیم. در قسمت ورودی و ویترین اصلی به سه بخش کلی تقسیم میشود که در دو سمت آن یک دکور چوبی با شلف ها و قفسه های شیشه ای و آیینه ای طراحی شده است که علاوه بر شفافیت و درخشندگی خوبی که ایجاد میکنند کنتراست خوبی هم به ویترین و دکوراسیون داخلی مغازه میبخشند .