طراحی موتور دیزل

سخنگوی دولت بریتانیا گفت: «سوختهای زیستی و سایر سوختهای تجدیدپذیر، نقش مهمی در کمک به کربنزدایی حملونقل و دستیابی به اهداف آب و هوایی ما خواهند داشت. برای مثال قرض کنید در یک منطقه شهری، یک کارگاه عمرانی برای ساخت اسکلت یک برج با سازه فلزی یا ساخت و نصب یک پل یا ساخت سایر سازه های فلزی تجهیز می گردد. پاسخ این سوال را به طور کامل در وب سایت فروش دیزل ژنراتور تامین تجهیز مولد دریافت کنید. واحد کنترل موتور اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از حسگرهای مختلف دریافت کرده و ابزاهای مختلفی از جمله انژکتور را کنترل می کند .

برای نمونه این روغن برای موتورهای دیزل سنگین توربوشارژ دارساخته شده در سال 1987 که دارای شرایط کاری سنگین و سرعت پایین ، بار زیاد و نیز سرعت بالا هستند ، مناسب می باشد – شرح آزمون توسط انجمن تست امریکا برابر با MIL-L-2104D/E و MIL-L-45199 بوده و توسط سازنده موتورهای دیزل ماک (Mack Diesel) معادل EO-K/12 و توسط سازنده موتورهای دیزل کامینز (Cummins) معادل NTC00 میباشد . قابل کاربرد در فراهم کردن توان پیوسته برای یک بار ثابت تا رتبه کامل خروجی برای زمانهای نامحدود است. دارای مقاومت مناسب در برابرعواملی مانند فشار بالا، درجه حرارت بالا، خوردگی و کف کردن باشد. لوله های سوخت: این لوله ها مسئولیت رساندن سوخت از باک به موتور می باشد که باید از مقاومت در برابر فشار وارده سوخت و حرارت را داشته باشد. پمپ انژکتور: وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد. بیشتر موتورهای ماشین از سوپاپ تزریق یا کاربراتور استفاده می کنند. پس حتما در هنگام استفاده از وسایل و ماشین آلاتی که هر دو نوع موتور بنزینی و دیزلی آن ها موجود است، به حجم کار و سرعت مورد نیاز باید توجه داشته باشید.

سازنده موتور باید منبع نشت سیال را مشخص کرده و تعمیرات مناسب را انجام دهد. این روغنها با حروف مشخصه (S) و (C) مشخص شده اند. راه حل این مسئله، حذف شیر بای پس و تمیز کردن هرگونه آلودگی و ذرات آشغال است. برای ناپدید شدن حباب های روغن در اثر کف کردن و برگشتن پمپاژ به حالت اولیه این افزودنی به روغن اضافه می شود. درجه پایین ممکن است روغن را سفت یا منجمد کند، این افزودنی با جلوگیری از این حالت باعث کار کردن هرچه بهتر دستگاه شما در دما های پایین می شود. روغن ها در درجه ی بالا به راحتی و در درجه های پایین به سختی جریان پیدا می کنند و باعث ایجاد مشکل در سیستم می شوند به همین دلیل است که سازندگان این روغن ها در هنگام تولید، مواد بهبود کننده را اضافه می کنند تا در دماهای بالا و پایین گرانروی تقریباً ثابتی داشته باشیم. نکته مهم درباره استفاده از موتورهای دیزلی این است که حتماً باید از روغن استاندارد برای آن استفاده کرد. همینطور هزینه داشتن کارمندان بیکار در آن ساعات نیز وجود دارد. در ساعات اولیه ی کار موتور، کاهش ناگهانی روغن به میزان چشم گیر امری طبیعی است، ولی باید به طور منظم اندازه گیری شود تا در صورت نیاز به آن اضافه شود.

همانطور که اروپا باید با صرفه جویی در انرژی، خرید سوخت های فسیلی از کرملین را متوقف کند، ما نیز باید با صرفه جویی در مصرف مواد غذایی در خانه، تلاش خود را برای جلوگیری از گرسنگی در جنوب جهانی انجام دهیم. حرف W بر روی قوطی روغن نشان گر نوع زمستانی بودن آن است که در دمای 18- درجه سانتی گراد بررسی و ساخته می شود، در حالی که در روغن های غیر زمستانی این حرف دیده نمی شود و در دمای 100 درجه سانتی گراد مورد بررسی قرار می گیرد. طراحی موتور دیزل خطی که در آن سیلندرها به صورت خطی و در یک ردیف قرار دارند. موتور دیزلی روی ژنراتورهای برق، موتور پمپ های دیزلی، دستگاه های دروگر علوفه، موتور پمپ های سمپاشی کاربرد دارند.

دوده نشانه آن است که موتور بیش از اندازه هوای مورد نیاز در سیلندر دارد، این می تواند به انواع دلایل باشد. شرکتهای کوپله کار معروفی در دنیا فعالیت دارند که از آن جمله میتوان به برندهای معروف اف جی ویلسون و کامینز پاور اشاره کرد. موتورهای دیزل نیز مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. در این مقاله سعی بر این شده است که نه تنها به این سوالات، بلکه هر آن چه نیاز به دانستن درباره ی روغن مناسب است، به طور خلاصه و مفید برای شما بیان شود.

با توجه به نقش مهم روغن در دستگاههای صنعتی از جمله دستگاه دیزل ژنراتور به بیان مطالبی مفید و مختصردر مورد خواص روغن و افزودنیهای موجود در آن میپردازیم. بررسی کنید همه خطوط لوله روغن به درستی متصل شده باشند و شکستی در آن وجود نداشته باشد. بریتانیا پیشنهادی را برای بزرگترین اقتصادهای جهان مطرح کرد تا با توجه به نگرانیهای مربوط به امنیت غذایی، استفاده از سوختهای زیستی و نقش آنها در کربنزدایی را بررسی کنند. این امر نخستین مزیت موتور دیزلی نسبتبه بنزینی بود که سبب شد خودروسازان جهان به سوی طراحی این نوع موتورها بروند. اما نسبت به کیفیت و کارکرد آن، باید قیمت بالای دستگاه را شاهد بود. در روزهای گذشته کمبود عرضه روغن موتور دیزل کامیونها مشکلاتی را برای رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر در استان اصفهان ایجاد کرده بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان کامیونداران را با مشکل کمبود روغن موتور دیزل روبرو دانست و گفت: قیمت گذاری روغن دیزل بر عهده سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است، اما واحدهای تولید کننده این روغنها معتقدند که قیمت تمام شده روغن دیزل بیشتر از قیمتگذاری کنونی است.

علاوه بر مطالبی که در این مقاله توسط راشامگ ارائه شد مشورت کارشناسان خبره نیز در زمینه خرید انواع ماشین آلات بنزینی و دیزلی می تواند برای شما مفید باشد. استفاده از موتور برق دیزل در پروژه های کارگاهی صنعتی برای تامین کردن برق مورد نیاز، دیتا سنتر ها، سیستم ها و سرور های ارتباطی که قلب صنعت مدرن می باشند و در صورت نبود باعث متوقف شدن یک کسب و کار می شود و دیگر موارد مشابه که نیازمند برق اضطراری هستند به هنگام قطع جریان برق منجر به استفاده از موتور برق خواهند شد. در بیشتر موارد به علت عدم افت ولتاژ شبکه و رضایت شهروندان در نزدیکی آن پروژه مجوز برداشت از ترانس صادر نمی گردد. در موتور هاي ديزل مدرن ،گازوئيل معمولاً به وسيله سوخت رساني كه موتور آن را به خطر مي اندازد و صافي گازوئيل هم دارد، در سيستم سوخت رساني به حركت در مي آيد .

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: با استفاده از ظرفیت و توان کارخانه تولید روغن دیزل در این استان بخشی از تقاضای به حق رانندگان تامین میشود و در زمان حاضر تلاش میشود که روغن موتور دیزل در پایانه امیر کبیر اصفهان و دیگر نمایندگیها در شهرستانها به دست رانندگان برسد. اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که استفاده از سوخت های زیستی را که معمولاً با بنزین یا سوخت دیزل مخلوط می شود، برای وسایل نقلیه جاده ای الزام می کنند. در توصیه دیگری که احتمالاً بحثبرانگیز است، این گزارش پیشنهاد میکند که اهداف ارگانیک اتحادیه اروپا نیز باید به نفع تکنیکهای کشاورزی مرسوم و فشرده کنار گذاشته شود تا بهرهوری بالاتر را فراهم کند. روغن دارای ترکیباتی است که در اثر حرارت زیاد و مجاورت با اکسیژن موجب اکسیداسیون شده و این اکسید شدن سبب افزایش غلظت و به وجود آمدن اسید های خورنده شده و به ترکیبات آلی مثل پراکسید تبدیل می شود. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد.

حجم این موتور 4 سیلندر برابر با 14.3 لیتر است و حداکثر قدرت آن به 1000 اسب بخار در دور موتور 2600 rpm میرسد. توربوشارژر: توربوشارژر سبب افزایش هوای ورودی به داخل سیلندر می شود. موتور که انرژی شیمیایی سوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی مورد نیاز ژنراتور می کند و تامین کننده انرژی ورودی مورد نیاز ژنراتور می باشد که در ذیل نگاهی اجمالی به ساختمان، سیستم ها و قطعات آن خواهیم داشت. در بازار دیزل ژنراتور ایران هر دستگاه دیزل ژنراتوری که کار کوپله آن خارج از کشور انجام شده باشد دیزل ژنراتور کوپله فابریک می نامند. چرا که استانداردهای روغن روی بطری روغن درج میشوند و معمولا از استانداردهای API و یا رتبهبندی ACEA برای آن استفاده میکنند. گاهی راهروهای روغن ممکن است تراز نباشند که در آن حفرات به صورت صحیحی تراز نشده اند تا اجازه جریان روغن نرمالی را بدهند. دو سال بعد او بورسیهای را از طرف دانشگاه پلیتکنیک باواریایی سلطنتی مونیخ دریافت کرد و آن را علیرغم میل والدینش که تمایل به مشغول شدن رودلف به کاری داشتند پذیرفت. مرحله چهارم: بعد از باز شدن سوپاپ دود و خارج شدن آن و رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین عملیات تخلیه دود صورت می گیرد.

با فشرده سازی هوا به جای استفاده از مخلوط هوا و سوخت، موتور تک دیزل توسط به مشکلات پیش اشتعال که گریبان موتورهای جرقه ای با فشرده سازی بالا را می گیرد محدود نمی شود. سطوح بالای روغن در کارتر معمولا به نفوذ بیش از حد سیال در جای دیگری در موتور اشاره میکند. موتورها وقتی که فعالیت دارند روی روغن تاثیر زیادی دارند ؛ از جمله تاثیراتی که روی روغن می گذارد می توان به رسوب گیری، آلوده شدن، بالا رفتن غلظت، کاهش مقدار روغن اشاره کرد که بسیار چشم گیر است ، البته باید گفت این موارد روی موتور تاثیر می گذارد که برای این امر باید روغن موتورمناسبی را انتخاب کرد. این روغن در آزمایشگاه تولید شده و مقابل تغیر دما مقاوم است و از ویژگی های آن می توان به غیر سمی، روانکاری بهتر و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد و قیمت آن گران تر از بقیه است، ولی صرفه ی اقتصادی بیشتری دارد. نقش آن ها تبدیل گازهای خروجی سمی و مضر به هیدروکربی های غیرفعال و همچنین جذب موادی است که نقش زیادی در آلایندگی هوا دارند. روغن موتور بنزینی و دیزلی همانطور که میدانید امروزه کیفیت روغن موتور خودروها در دنیا جایگاه ویژهای دارند.

این افزودنی در زمان تولید به روغن اضافه می شود و مانند محافظ از ایجاد آسیب های اسید های خورنده آب، روغن و مواد آلوده بر روی قطعات موتور جلوگیری کند. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، کیفیت روغن دیزل ژنراتور مصرفی و تعویض به موقع ان در دستگاه دیزل ژنراتور در بهبود طول عمر و کارایی دستگاه ژنراتور برق و هچنین کاهش استهلاک آن دارای نقشی اساسی میباشد لذا همواره به کاربران دستگاههای ژنراتور برق تاکید مینماید که ضمن تعویض روغن دستگاه دیزل ژنراتور طبق دفترچه راهنمای سرویس و نگهداری دستگاه حتما از روغنهای تولید شده توسط کارخانجات معتبر با توجه به نوع روغن (با توجه به کاربری روغنها بر اساس استانداردهای API استفاده نمایند. این نوع روغن های برای موتورهای است که برای موقعیت های با شرایط آب و هوای نامناسب بهتر است مثلا موقع هایی که سرعت موج ها در دریا بسیار شدید است. این دسته بندی بر اساس دمای مکان هایی است که روغن در آن ها استفاده می شود. آن را سفت یا تعمیر کنید.

سازنده موتور باید همه گذرگاه های روغن را برای ذرات آشغال و موانع سایت centraldiesel بررسی کند. این سیستم با استفاده از میل سوپاپ ها، نیروی دورانی را از موتور گرفته و سبب پمپاژ روغن به داخل موتور می گردد. دلایل تشدید این پدیده، شرایط نامناسب سرویس و نگهداری موتور یا کیفیت پیچ حفاظت کاتدی است. همچنین نگهداری سوخت دیزل به مدت طولانی یا قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی بد نیز موجب آلودگی سوخت دیزل میشود. پایین بودن کیفیت و گرانروی روغن لذا برای رفع مشکل از روغن کیفیت و با درجه مناسب نسبت به شرایط اب و هوایی استفاده کنیم.