شیر پروانه ای چیست و چگونه کار می کند؟ نمایندگی هانیول Honeywell مرکز کنترل ایران | kasrasaran

شیر پروانه ای چیست و چگونه کار می کند؟ نمایندگی هانیول Honeywell مرکز کنترل ایران | kasrasaran

همان طور که در شکل مشخص شده در این مدل لولای مرکزی به اندازه A از محور عمودی و B از محور افقی فاصله دارد. به این نوع شیرها اصطلاحا شیرهای بدون انحراف (Zero offset) نیز می گویند. دیسک دایره ای از طرفین بالا و پایین لولا شده و حول محور مرکزی خودش می چرخد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  • دیسک داخلی این شیر مانند بال های یک پروانه حرکت می کند؛ بنابراین اسم آن را شیر پروانه ای گذاشته اند.
  • هیچ محدودیت فشار و دمایی برای استفاده از این شیر دوار چرخشی وجود ندارد و می‌توان از آن برای تنظیم، توقف یا راه‌ اندازی سیالات پرفشار داغ یا سیالات کم فشار سرد استفاده کرد.
  • با این حال، این مواد در برابر خوردگی مقاوم نیستند، بنابراین شما باید دریچه های پروانه ای از جنس استنلس استیل را در کاربردهای مستعد خوردگی انتخاب کنید.
  • شیر پروانه ای APC ، مدل WD371-X ، کاربردی وسیع در صنایع پتروشیمی، کارخانجات صنعتی و پالایشگاه ها دارد.

در بررسی و خرید اینترنتی شیر پروانه ای می توانید با در نظر گرفتن تمامی نکات فوق خرید موفقی از شیر پروانه ای داشته باشید. به طور کلی انواع شیر پروانه ای در کاربرد های عمومی و تخصصی به کار میرود که در ادامه بیشترین صنایعی ک از این ولو ها استفاده می کنند را مورد بررسی قرار دادیم. (5) عملکرد آب بندی کم فشار خوب است و مواد سطح آب بندی به طور کلی لاستیک یا پلاستیک است، بنابراین عملکرد آب بندی خوب است.

شرکت AMD از اولین پردازنده لپ‌تاپ خود با فناوری 3D V-Cache رونمایی کرد

شعاع چرخش 90 درجه امکان آب بندی سریع در هنگام تحریک را فراهم می کند که کنترل جریان دقیق تری را با حداقل تلاش برای روشن و خاموش کردن شیر فراهم می کند. شیرهای پروانه ای متفاوتی باید در نظر‌ گرفته‌ شوند، از جمله صفر افست، دو افست و سه افست. برای کاربردهای تنظیم جریان، اگر افت فشار در شیر کاملاً باز به اندازه کافی بزرگ نباشد، شیر تا زمانی که نزدیک موقعیت کاملاً‌ بسته‌ نباشد قادر به کنترل یا تغییر جریان سیال به هیچ وجه نخواهد بود. این شیرها هزینه اولیه بالاتری دارند، اما عملکرد آنها آنها را برای کسانی که به گزینه خدمات بن بست نیاز دارند ایده آل می کسری ساران کند. در فرایند خریدباترفلای ولو باید نوع کنترل سیال مورد نیاز و نوع سیال سرویس مشخص گردد.

طرز کار شیر پروانه ای

یک شیر پروانه ای جریان سیال را از طریق سیستم های لوله کشی جدا یا تنظیم می کند. شیر پروانه ‌ای و شیر توپی دو نوع شیر کنترل جریان هستند که در بسیاری از کاربردها استفاده می‌ شوند. در شیر پروانه ‌ای، یک پروانه دوطرفه به وسیله یک میله مرکزی در حالت باز به طور کامل درون لوله قرار دارد و با چرخش پروانه به یکی از دو طرف لوله، جریان سیال قطع می ‌شود. در شیر توپی، یک توپ دوطرفه داخل یک سوراخ کروی چرخش می ‌کند و جریان را بسته یا باز می ‌کند. البته محرک های دستی متداول ترن عملگر برای شیر پروانه ای با سایز کوچک محسوب می شوند. شیرهای باتر فلای بر اساس نوع عملگر آن به انواع زیر تقسیم بندی می شوند.

انواع شیرهای پروانه ای (Rubber-Lined Valves)

شیرهای پروانه ای مورد استفاده برای سیستم های گازی به حداقل میزان نشتی مشخص در دما و فشار کاری خاص نیاز دارند. شیرهای مایعات برای جلوگیری از نشت مایعات نیاز به مهر و موم محکم دارند. شیرهای پروانه ای استنلس استیل غالبا در صنایعی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع کاغذسازی، دریایی، سیستم های کنترل سوخت و به طور کل محیط های خورنده است.