شرکت کیا ژنراتور پویا انواع موتور دیزل 6 زمانه | centraldiesel

حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت می‌کند و در حالیکه هر دو سوپاپ بسته‌اند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم می‌گردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر می‌رسد. فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا می‌رود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

موتور برق دیزل کوپ 2 کاوا KDF8500WE

پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم.

همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای دیزلی برای کار در چرخه دو زمانه یا چهار زمانه طراحی شده اند. در موتورهای معمولی چهار زمانه، سوپاپ های ورودی و خروجی و نازل تزریق سوخت در سرسیلندر قرار دارند. این موتورهای منحصربه‌فرد برای کاربردهای دریایی، لوکوموتیو و درایومکانیکی و برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. در موتور تک دیزل، سوخت با نزدیک شدن پیستون به نقطه مرگ بالای سیکل زمانی خود تزریق می شود. سوخت تحت فشار بالا یا به محفظه پیش احتراق یا مستقیماً به محفظه احتراق پیستون-سیلندر وارد می شود.

در هوا:

سایر متدهای استارت موتور از تجهیزات کمکی استفاده می‌کنند که شامل متد ورود ناگهانی حجم زیادی هوای متراکم داخل یک موتور که آماده است تا چرخ لنگر یک موتور دیزلی را بچرخاند، می‌شود. تأمین جریان برق برای یک ژنراتور و استفاده از یک موتور کوچک بنزینی که به‌صورت مشابهی به چرخ لنگر موتور متصل هستند هم متدهای دیگری برای روشن کردن موتور دیزلی هستند. انتخاب مناسب‌ترین متد روشن کردن موتور دیزلی به سایز موتوری که قرار است روشن شود، به نوع مصرف‌کننده‌های متصل به منبع قدرت و امکان قطع مصرف‌کننده‌ها در هنگام استارت زدن موتور، بستگی دارد. در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد.

  • میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند.
  • ساده‌ترین متد روشن کردن موتور، اجازه ورود هوا از یک منبع فشار بالا (تقریباً 1.7 تا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها در زمانه احتراق نرمال آن‌هاست.
  • موتورهای دیزلی شمع ندارند، چراکه مرحله انفجار آن‌ها با تراکم بالای هوا و افزایش دمای آن اتفاق می‌افتد.
  • ارائه بهترین قیمت بازار در کنار جلب رضایت و حفظ و نگهداشت مشتریان، از مهمترین استراتژی‌های هولدینگ «آبیاران پویان آذر» در طول سالیان طولانی فعالیت اقتصادی آن است.
  • موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.
در این مجله خبری دیزل مرکزی سوپاپ تخلیه باز شده، دوباره پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند درحالی‌که سوپاپ هوا بسته و سوپاپ تخلیه باز است، گازهای ناشی از انفجار سوخت دیزل خارج شده و مراحل چهارگانه موتور دیزل چهار زمانه به پایان می‌رسد. یکی دیگر از انواع موتور دیزل بر اساس کاربرد که می توانید در کارگاه های خود و در مصارف با انرژی متوسط تا بالا استفاده کنید. شما می توانید از این نوع موتور دیزل برای کار های صنعتی با توان حدود صد وات استفاده نمایید. نمونه های متفاوتی از موتور دیزل های دو، سه و چهار سیلندری در بازار وجود دارد که نمونه های ایرانی آن عبارت هستند از موتور دیزلی پرکینز موتور سازان تبریز و بنز آیدم. موتور دیزل در واقع به عنوان یک موتور احتراقی در نظر گرفته می شود که درون سوز است و عمر و عملکرد انواع موتور دیزل با پیشرفت تکنولوژی افزایش یافته است.

http://digitalmags.ir