سئو تکنیکال چیست؟

پیشنهاد می کنم اطلاعات زیادی در این زمینه یاد بگیرید و یا با برنامه نویس سایت خود صحبت کنید تا سرعت لود تایم سایت را حداکثر به زیر ۳ ثانیه و حتی ۱ ثانیه کاهش دهد. یا برعکس وقتی به سایتی که تا حالا آن را باز نکردهاید، برخورده میکنید، احساس میکنید خیلی بیشتر از بقیه سایتها در حال لود شدن است. به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. با توجه به اینکه میدانم این تصورات اشتباه گذشته من را خیلی از افراد دیگر از جمله شما دوستان هم دارید، میخواهم به کمک این مقاله تمامی آنها را از ذهنتان پاک کنم.

موتورهای جستجو علاقه چندانی به محتوای تکراری در یک وبسایت ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب توصیه می کنند که هر گونه مشکل محتوای تکراری را پیدا کنند. اگر چه داده های ساخت یافته مربوط به محتوای وب سایت است. حالا اگر آن سایت در داخل موبایل شما به درستی نشان داده نشود شما چه واکنشی نشان خواهید داد؟ 8. عدم استفاده از لینک به خارج سایت: دادن لینک به خارج از سایت نه تنها قدرت سئوی شما را منتقل نمی کند بلکه شما می توانید از این طریق برای سایت در نزد کاربران و همین طور ربات های موتورهای جستجو کسب اعتبار کنید. این بخش برخلاف تصور شما که فکر می کنید، مربوط به کدنویسی و برنامه نویسی سایت است، یک بخش مهم در سئو تکنیکال محسوب می شود. البته که راهکار درستی است، اما نباید تنها تمرکز شما – یا حتی تمرکز اصلی شما این موضوع باشد. ما در ابرآراز برای کاهش نگرانیهای شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاستها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد میکنیم. تمامی این فعالیتها در برند کردن شما کمک زیادی میکند..

با استفاده از ابزار «Link opportunities» در سایت « Site Audit» میتوانید این موضوع را دقیقتر بررسی کنید. از اینرو موسسات و مراکز آموزشی احساس تغییر کرده و هرکدام روبه دیجیتال شدن و رقابت با همدیگر را شروع کردنند، پس در این لحظه سئو سایت آموزشی یک راه مطمئن برای جذب مشتریان و دانش آموزان شد. در این روش نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سایت را جریمه کند. در کل جمع این بازدیدها و بازدیدکنندگان در یک بازه زمانی خاص را ترافیک یک وبسایت میگویند. بدون هیچ مقدمه ای میریم سر اصل مطلب، ببینید در ساده ترین تعریف اینجور میشه بیان کرد که، به کلیه فعالیتهایی که خارج از وب سایت انجام میشه سئو خارجی میگن. مثلاً زمانی که شما با رایانه به سایت سئوپیچ سر بزنید، سایت را متفاوت از زمانی میبینید که با تلفن همراه یا تبلت وارد آن شوید. اولین قسمتی که کاربران برای سرچ در سایت از آن استفاده می کنند منوی سایت شما هست. مثلاً محصولی در یک سایت فروشگاهی هست که به دو صورت سرچ میشود و باید دو صفحه با دو کلیدواژه مختلف برای یک محصول ایجاد شود.

حدود 3 ماه که از این موضوع گذشته بود یک روز با من تماس گرفت و خواست وب سایتشان را بررسی کرده و دلیل اینکه در نتایج گوگل دیده نمیشود را پیدا کنم. اصلا قرار نیست کسی در گوگل سرچ کند ” ورود به سایت تحلیل سئو” که اگر کسی این موضوع را سرچ کند صفحه اصلی سایت در رتبه اول قرار خواهد گرفت. می توانید با درج کادری در زیر هر عکس به کاربران امکان افزودن تصاویر به سایت خودشان را بدهید.یعنی آنکه در کادری در زیر عکس کد استفاده از عکس را قرار بدهید تا با درج عکس در سایت های دیگر یک لینک تصویری به سایت شما داده شود. همواره با دیدن عکس متوجه میشوید که آدرس اینترنتی اولیه «archive.org»، مختص به روز مادر است. پس اگر می خواهیم عکسی را در سایز 300 در 300 نمایش دهیم، خود عکس را هم در همان سایز و ابعاد تنظیم می کنیم.

SSL یک فناوری امنیتی است و بین سرور و مرورگر یک پیوند رمزگذاری شده ایجاد می کند.سایت هایی که از SSL استفاده می کنند ،URL سایت آنها به جای http با https شروع می شوند.در سال 2014 گوگل اعلام کرد که سایت های دارای SSL که امنیت بیشتری دارند را به سایت های نا امن ترجیح می دهد.پس منطقی است که از SSL استفاده کنید. و به طور کلی به فرآیند هایی در وب سایت اطلاق میشود که در راستای خزش درست و راحت تر خزنده های موتورهای جست و جو با اهدافی چون پیدا کردن و ایندکس کردن صفحات، فهم ساختار، نظم و ارتباطات بین صفحات سئوی تکنیکال میگوییم. البته اگر خواستار چند صفحه به زبانهای مختلف هستید، باید از تگ «hreflang» استفاده کنید و مطابق با تصمیمتان گوگل را در جریان بگذارید تا او نیز بتواند به شما در راستای نسخه صحیح به کاربرانتان کمک کند. هدیه بعدی از طرف موتور جستجوی کروم است که یکی از ابزارهای سازنده وب محسوب میشود که به کمک آن میتوان اشکالات از صفحه را رفع و درصدد بهبود آن بود. این ابزار یک اکستنشن است که برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم طراحی شده که به وسیله آن میتوان دادههای مفیدی در مورد صفحات و بازدیدکننده بهدست آورد.

به کمک چنین صفحاتی به ورود شما توسط بدافزارها آسیبی وارد نمیشود یا دانلودی آغاز نمیگردد. اصلا جالب نیست که سایتهای خارجی که شما لینک آنها را در سایت خود قرار داده اید , در همان صفحه سایت شما باز شوند. بعد از نصب یکی از اینها، به آدرس example/sitemap.xml بروید (به جای example آدرس سایتتان را قرار دهید) و مطمئن شوید که سایت مپ بارگذاری شده باشد. قالب ریسپانسیو سایت در اصل قالبی است که نسبت به اندازه صفحه نمایش کاربر واکنش نشان میدهد. بعد از راهاندازی سایت و انجام اقدامات اولیه، به کمک یک نویسنده شروع کرد به تولید محتوا و انصافاً هم محتواهای جذاب و خوبی در وبسایتش بارگذاری میکرد. پس در مرحله اول به ایجاد یک ساختار لینک سازی در سایتتان کمک میکند و در مرحله دوم باعث بهینه سازی تجربه کاربران از کار با سایت شما میشود.

استفاده از این داده ها مانند چراغی مسیر سئو سایت را روشن میکند و کمک میکند بتوانیم استراتژیهای مناسبی را در زمان مناسب اتخاذ کنیم. گواهینامه SSL هم مدلهای مختلفی دارند که هرکدام ویژگیهای خودشان را دارند اما دیگر به این بحث مربوط نمیشوند. نکته دیگر دستهای از کلمات تخصصی هستند که بهتر است در توضیحات متا آورده شوند. کافی است بهطور مکرر و پیدرپی از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده کنید تا ببینید چگونه از سوی گوگل جریمه خواهید شد. کوتاه و بلند کردن و تراکم کلمات کلیدی در آن چندان تفاوتی ایجاد نمی­کند. منوی بردکرامب در بالای صفحات وب سایت قرار می گیرد و موقعیت کنونی صفحه ای را نشان می دهد که شما در آن قرار دارید. بنابراین این قضیه نشون میده که ما در فرآیند سئو با محتوای چند رسانه ای هم سرکار داریم و صرفا قرار نیست با یک سری متن و چیزهای فنی در ارتباط باشیم و فعالیت های چند رسانه ای هم در فرآیند کاری ما دخیل هست. موضوعات و مواردی که در این آموزش گردآوری شده, حاصل سالها تجربه سئوکاران باتجربه هست. راستش را بخواهید آن روزها فکر میکردم برای یادگیری تکنیکال سئو نیاز به یادگیری برنامه نویسی دارم و همینطور تصور میکردم مسیر آموزش آن خیلی طولانی و سخت است.

این s کوچک، نشان دهندهی امنیت سایت است و میگوید تمام اطلاعات کاربر در این سایت رمزگذاری شده و سپس بین کاربر و سرور جابجا میشوند، بنابراین امنیت اطلاعات بسیار بالاست و حتی در صورت هک شدن سایت، باز هم دادهها تا حدی در امان هستند. برای اینکه سکان فنی سایتتان را در دست بگیرید باید مقالههای بیشماری در سئو بخوانید و تمام مراحل را بر روی سایت خود پیادهسازی کنید. به عبارت دیگر این نوع سئو در راستای تامین الزامات موتورهای جستجو برای پایش بهتر سایت است. اگر نمیدانید سئو چیست، باید عجله کنید، این مقاله را بخوانید، به سراغ مقالات تکمیلی که به شما در خود متن پیشنهاد میکنم بروید و سریعا با این علم پولساز آشنا شوید. که معنای فارسی آن داده های ساختار یافته است یک شیوه ردیابی محتواست که با قرار دادن تگ ها و کدهایی در صفحات مختلف سایت خود، می توانید به گوگل و سایر موتورهای جستجو بفهمانید که صفحه سایت شما دارای یک محصول، ایونت، نقد و بررسی، لیست و هر چیزی مانند آن است. فکر میکنید در سئو برای گرفتن رتبه و ترافیک باید چه کارهای را در الویت قرار دهید؟

هرچه امتیاز و اعتبار شما بیشتر باشد در نتایج جستجوها در رتبه های بالاتر و بهتر خواهید بود. هرگز نباید تصور کنید یکی مهمتر از دیگری است؛ بلکه سهم هر یک در رتبه سایتها دقیقاً برابر با 50% است! سایتمپ سایت هم مثل فایل روبوت، یک فایل متنی با فرمت xml است؛ اما کارکرد آنها با هم فرق دارد. با هدایت این صفحه به نسخه فعلی میتوانید از ۲۲۵ تا لینک ۵۹ تای آن را پس بگیرید. پس قبل از این که کاربر، چنین رفتاری با سایت شما انجام دهد بهتر است از سرچ کنسول گوگل، در قسمت «Mobile Usability» نسبت به واکنشگرایی موبایل خود آگاهی داشته باشید. گوگل به URL های سایت شما بسیار اهمیت می دهد. بدون اهمیت دادن به این قسمت مطمئنا در لینک سازی داخلی و خارجی پیشرفت زیادی نخواهید کرد.

این اقدام گوگل باعث شد که کسب و کارهای محلی دست به کار شوند و سئوی محلی سایت خود را بهبود دهند تا به این ترتیب بتوانند مشتریان هدف خود را راحتتر پیدا کنند. در اصل تمامی این 5 صفحه یک محتوا و توضیحات محصول یکسان و جزئیات مشابه دارند. هنگامیکه شما در یک وب سایت از چندین محتوا یکسان با URL متفاوت استفاده میکنید موتورهای جستجو برای محتواهای تکراری به وبسایت شما نمره منفی میدهند، برای حل این مشکل و کمک به موتور جستجو برای ایندکس صفحه مورد نظرتان میتوانید از تگ کنونیکال استفاده کنید. خزندهها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینکها کمک میگیرند. گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر برای مشاهده صفحات وبسایت شما، از یکسری ربات کمک میگیرند که به اسمهایی مثل کراولر (crawler) یا خزنده، عنکبوت و…

از آنجا که تصاویر به لحاظ بصری برای کاربران جذاب هستند، وقتی بازدیدکنندهای وارد وبسایت شود و تصاویر از نظر کیفیت، ابعاد و سرعت لود برایش آزاردهنده باشد، به احتمال قوی زمان زیادی را در آن صفحه نمیگذراند. سرعت سایت یا همان سرعت لود هر صفحه یکی از فاکتورهای مهم سئو است، در این مقاله به بررسی هر چه دقیقتر سرعت سایت و پیج اسپید خواهیم پرداخت. منظور این است که محتوای شما، همان موارد قبلی که در حال حاضر وجود دارند را بازگو نکند و موضوعی جدید را دربرداشته باشند. تمامی موارد بالا یک قسمت و ثبت سایت در موتورهای جستجو از جمله گوگل در قسمت دیگر. از دیگر عواملی که موجب افزایش سختی کلمات می شود فشار عملکردی سایت ها می باشد. محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

خب به بخش اصلی مقاله برویم و ببینیم که این سئو تکنیکال را چطور باید یاد بگیریم؟ این عوامل جنبهای از سایت را تحت تاثیر قرار میدهند که بر روی تجربه کاربری «UX» موثر است. در ادامه یکسری عوامل به شما معرفی میکنیم که گرچه به طور مستقیم ارتباطی با رتبهبندی شما ندارد ولی روی تجربه کاربر هنگام بازدید از سایت تاثیر بسزایی میگذارد. سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی و افزایش نرخ تبدیل و ctr سایت هست. با توجه به افزایش سرچ موبایل در تمام سایتها (حدود ۶۰%) بهینه کردن سایت برای موبایل (Mobile Friendliness) و آسان کردن فرایند تعامل کاربر با سایت با کمک گوشی همراه بسیار در نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو اهمیت دارد. این تگ میتواند کمک شایانی به موتورهای جستجو داشته باشد تا مطالب وب سایتتان ایندکس سریعتر و بهتری داشته باشد. این موضوع به دلیل وجود یک تکه کد یک خطی در میان کدهای سایت بود؛ در اصل این تکه کد، بخشی از همین سئو تکنیکال است. از نتایج صفحات در موتور جستجو خروجی بگیرید.

افزونه ووکامرس یواست سئو محصولات وبسایت شما را آنالیز کرده و با استفاده از بهینه سازی اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی و نمایش بهتر محصولات ووکامرس در نتایج گوگل ٬ باعث افزایش رتبه و ورودی گوگل وبسایت شما در گوگل خواهد شد. درج ویدیو راهنما و یا گفتن یک ترفند در داخل ویدیو اثربخشی بیشتری دارد، طبق آمار یک وبسایت (طبق گزارشهای سایت hubspot) درج ویدیو باعث افزایش ۸۰ درصدی تعامل کاربران میشود. بنابراین، باید در انتخاب تصاویر مناسب، دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید مخاطب را در سایت نگه دارید. لینک هایی که در منو سایت قرار میدهید، از اهمیت زیادی برخوردارند، بنابراین لینک مهم ترین صفحات را در آن بگذارید. برای مثال معرفی یکی از مطالب مفید و با ارزش سایتتان را در شبکهی اجتماعی لینکدین قرار میدهید؛ با این کار توجه مخاطبان به مطلب شما جلب شده، دربارۀ آن صحبت میکنند، نظر میدهند و اگر آن را دوست داشته باشند با دیگران به اشتراک میگذارند.

در اصل در تمامی این مدت، گوگل وبسایت این بنده خدا را نمیدید و به هیچ کدام از محتواهایی که نوشته بود رتبه نمیداد. شما میتوانید گزارش مجموعه ریدایرکت سایت خود را از سایت «Site Audit» بگیرد و از ابزار « Ahrefs Webmaster Tools» برای اطلاع از این ریدایرکتها استفاده کنید. از دیگر هدایا گوگل، استفاده از ابزار «Rich Results Test» که به شما کمک میکند محتوای که گوگل از سایت شما بر روی موبایل یا کامپیوترهای رومیزی میبیند اطلاع یابید. شما میتوانید گزارش لینکهای شکسته سایت خود را از سایت «Site Audit» بگیرد و از ابزار « Ahrefs Webmaster Tools» برای اطلاع از این لینکها استفاده کنید. این بدان معنی است که در زمان استفاده از تلفن هوشمند، لپ تاپ یا تبلت، منو و شکل و ظاهر سایت برای هر کدام از این موارد متفاوت خواهد بود. این موضوع شکل ظاهری سایت یا اپلیکیشن مارو میگه که ما اون رو میبینیم و بیشتر مربوط به موارد گرافیکی میشه و باید حتما اینو در نظر داشته باشیم که UI بخشی از UX خواهد بود. در ادامه این آموزش، همه موارد فوق را پوشش خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

در اصل این فایل به شما کمک میکند نسبت به رفتار خزندهها در مورد وبسایتتان، کمی کنترل داشته باشید. راه های زیادی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد که درست است نباید در سئ و بهینه سازی سایت از آن ها استفاده کنید اما میتوانید این تکنیک ها را یاد بگیرید و به روش های خلاقانه ای از آن ها برای بهینه سازی سایت seo ارگانیک استفاده کنید. راستش نیاز به بررسی زیادی نبود! شما در این فایل به آنها خواهید گفت که چه مواردی در سایت من باید رهگیری بشوند و چه مواردی نیاز نیست که رباتها در آنها خزش کنند. به نظر ما این تصویر سهام سوزن را جابجا میکند؟ باید هر کلمه کلیدی تنها روی یک صفحه کار شود و اگر بیش از یک صفحه وجود داشت، یعنی این که صفحاتی بیهوده وجود دارند که گوگل برای ایندکس کردن آنها زمانی را تلف میکند. برای این کار یک محصول را به گوگل معرفی کرده و سایر محصولات دیگر که به هم شبیه هستند را زیر مجموعه آن معرفی می کنیم. به کمک این هدیه از گوگل میتوان سرعت سایت را سنجید و به آن امتیاز داد و هر جا نیاز به کمک داشته باشید میتواند با توصیههای عملی شما را راهنمایی کند تا سایتتان سریعتر بارگذاری شود.

اما در مورد خود فایل robot.txt به صورت پیشفرض وردپرس این فایل را برای وبسایت شما میسازد. با توجه به همین مثال، وب سایت شما باید به طور استاندارد دارای لینکهای داخلی باشد. آنها با بررسی لینکهای درون این صفحه، راحتتر میتوانند صفحات را پیدا کرده و آنها را بررسی کنند. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه . در این مقاله به سادهترین شکل ممکن با سئو technical آشنا میشوید و جزء به جزئش را یاد میگیرید. این موضوع هم می تواند به درک بهتر گوگل برای اینکه متوجه شود صفحه مورد نظر زیر شاخه کدام دسته بندی هست و به چه صفحات دیگری مرتبط هست , سنیور سئو در اصفهان کمک کند. به موتورهای جستجو کمک میکنند که محتوای سایت را بهتر درک کنند و این موضوع در مواقعی می تواند رتبه سایت را بهبود بخشد. امروزه با فراگیر شدن اینترنت و در دسترس بودن آن برای تمام افراد، این فضای به یک فضای تبلیغاتی بزرگ و موثر تبدیل شده است. تمام مقالات و اخباری که در سایت خبری تولید میشود باید بلافاصله در گوگل ثبت شوند ، زیرا در سایت خبری نیاز به index شدن دقیقه ای مطالب هست ، برای اینکه گوگل ساختار مطالب و سایت شما را بهتر درک کند ، نقشه وبسایت خبری خود را با ابزار Site Map Generation تهیه کنید و آنرا به کنسول گوگل لینک دهید و دقت کنید که سایت مپ شما به طور مرتب به روز رسانی میشود.

کار تدوین پرسونا بعد از یک تحقیق جامع و کامل شروع میشود. هنگامیکه کاربری در اینترنت به دنبال وبسایت شما و یا اطلاعاتی گه در وبسایت ارائه میدهید میگردد، چقدر از موتور جستجو رنک میگیرید؟ اما اگر از افزونه رنک مث استفاده می کنید، نگران تنظیمات این بخش نباشید، چرا که رنک مث به صورت خودکار با استفاده از دیگر متغیرها نظیر نام تصویر که باید به صورت دستی وارد شود، یک موضوع مرتبت با محتوای صفحه برای متن جایگزین تعیین می کند. برای این کار لازم است وارد صفحه «Settings» و سپس «Permalinks» شوید. می توانید از رقبای خود که در این کار موفق عمل کردند کمک بگیرید. به کمک این هدیه میتوانید میزان ترافیک سایت، نحوه نمایش سایت در دیوایسهای مختلف، بررسی بک لینکها، ثبت سایت مپ، بررسی و تصحیح خطاهای فنی و ..و میتوان استفاده کرد. این تگ html دارای چندین ویژگی مختلف می باشد.

در سایتهای وردپرسی این موضوع با کمک افزونه های سئو انجام می شود. این اعتماد از جانب کاربران به وب سایت شما و امین بودن وب سایت نسبت به اطمینان کاربران، نقش حائز اهمیتی را در معین نمودن رتبه وب سایت دارد و دارای ارتباط مستقیمی با سئو خارجی سایت است. در مرحله بعد شما باید چند بار کلمه کلیدی خودتون رو داخل متن صفحه تکرار کنید. ساده ترین راه برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به صفحه اصلی، نوشتن محتوای طولانی تر است. وب سایت را به گونه ای طراحی میکنند که به موتور های جستجو یک محتوای خاص و ارگانیک را نمایش دهند اما کاربران واقعی وب سایت فقط تبلیغات را مشاهده میکنند.

پیادهسازی این کدها در سایت بهتر است به کمک یک متخصص سئوکار انجام شود. این موضوع در ابتدای سایت بسیار مهم هست. البته نه آنقدر زیاد ولی در هر حال این موضوعی است که میتوانید با توجه به آن، سایتتان را نسبت به قبل بهینهتر کنید. پیشنهاد گوگل به کاربران این است که URL های مرتب و با مفهوم را مورد استفاده قرار دهند. اما بهتر هست تا کد مربوط به باز شدن لینک خارجی در صفحه جدید را در سایت خود قرار دهید. سئو تکنیکال به روشهای بهینهسازیای اشاره دارد که روند پیدا شدن وبسایت توسط باتهای موتورهای جستوجو و همچنین ایندکس شدن صفحات آن را تسهیل میکند. در واقع، متخصص سئو، یک استراتژیست تخصصی محتواست که فرصتهای موجود برای هر کسب و کار را شناسایی میکند تا بتوانند از طریق موتورهای جستجو، سوالات کاربران را درباره خدماتشان پاسخ بدهند. نگه داشتن یک لیست بسیار مهم است زیرا ممکن است وب سایت هایی که ممکن است در گذشته به سایت شما پیوند داده شده باشند، بدون اخطار این کار را متوقف کنند.در مواردی از این دست، از آنجایی که لیست خود را برای مراجعه دارید، می دانید که کدام بک لینک ها ناپدید شده اند و کدام جدید هستند.بنابراین در صورتی که یک وبسایت دیگر به وبسایت شما پیوند ندهد، میتوانید در واقع تماس بگیرید و محترمانه جویا شوید که چه اتفاقی افتاده است و چرا آنها پیوند به وبسایت شما را متوقف کردهاند.به طور خاص ارتباط با آنها از این طریق می تواند و ثابت کرده است که بک لینک شما را در وب سایت خود بازگرداند، مشروط بر اینکه به خوبی از عهده آن برآیید، و دلایل غیر مرتبط و شخص ثالثی وجود نداشته باشد که آنها پیوند شما را حذف کنند.با گذشت زمان، داشتن یک رابطه خوب با هر یک از شرکای بک لینکینگ می تواند شما را به سمت موفقیت آنلاین بزرگتر سوق دهد.

بنابراین به سرعت آن صفحه را ترک میکند و به این ترتیب نرخ ترک سایتتان بالا میرود که برای سئو سایت شما اتفاق خوبی نیست. این موضوع شبیه به صفحه کالاها در وب سایت های فروشگاهی است. اصول آموزش سئو در منتوریکس برمبنای آموزشهای اصولی، کاربردی و کلیدی است. اگر همین حالا دچار یک خوددرگیری مزمن بشوم و تصمیم بگیرم مقاله آموزش سئو تکنیکال که در حال خواندنش هستید را حذف کنم؛ زمانی که بخواهید بار دیگر به آن وارد شوید، با یک صفحه 404 روبرو خواهید شد. 2 سال پیش یکی از دوستانم تصمیم گرفت فروشگاه فیزیکیاش را جمع کند و وارد دنیای کسبوکار آنلاین شود.

به طور کلی، میزان توجه موتور جستجو با سرعت لود شدن سایت ارتباط مستقیمی دارد و رتبه بهتری هم به چنین سایتهایی تعلق میگیرد. این یعنی ممکن است سرعت لود پایین وب سایت شما؛ باعث شود محتوای جذاب و مفیدتان در مقابل دید کاربران قرار نگرفته و به قول خودمان «به پول تبدیل نشود! لینکهای بردکرامب همان لینکها یا مسیری هستند که در بالا یا پایین صفحات وب سایت، به کاربر نمایش میدهند دقیقاً الان در کدام نقطه سایت قرار گرفته. بررسی کنید که آیا تگ H1 در تمامی صفحات سایت شما (برگه – نوشته – دسته بندی – برچسب – محصولات – دسته بندی محصولات و …) وجود دارد یا خیر؟ لازم است بدانید که اگر شما در بهترین کلاسهای ممکن هم شرکت کنید، تا زمانی که آموختههای خود را به کار نگیرید، در زمینه مربوطه موفق نخواهید شد. درست است که برخی از شرکتها و سایتها نمیتوانند هزینه زیادی صرف هاست سایت کنند، اما کمهزینه بودن هم کار درستی نیست. این فریم ورک یک فریم ورک بسیار سبک و کوچک است که یکی از بهترین راه کار ها برای استارتاپ هایی است که قصد دارند به سرعت یک محصول خوب تولید کنند و وقت زیادی هم صرف مسائل پیچیده ی کد نویسی نکنند.

در نقطه مقابل عیبش این است که دقیقا مطابق با پرسونای واقعی شما نیست. اگر از نوع خاصی از تجهیزات یا نرم افزار استفاده می کنید، این شانس شما است که در وب سایت آنها نیز ظاهر شوید. گوگل برای درک محتوای سایت شما بیش از هر چیزی باید به آن دسترسی داشته باشد. با لیستی از کلمات کلیدی، مرحله بعدی بهینه سازی محتوای آن است. روش های معمول سئو داخل صفحه شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، محتوا، پیوندهای داخلی و URL ها است. لینک ها و متای صفحه: با این ویژگی شما میتوانید مشخص کنید که چه صفحاتی در گوگل نمایش داده شود و چه صفحاتی نه.

در غیر این صورت لینکها مانند ریشهای که از گلدان درآمدهاند خشک و بلا استفاده میشوند. هر چند در سئوی خارجی ابزارهای بهتری نسبت به سرچ کنسول وجود دارد. داده های ساختار یافته، داده هایی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند دید بهتری نسبت به یک صفحه از سایت شما داشته باشند. به طور عادی، گوگل به کمک یکسری الگوریتم و فاکتورهای از پیش تعیینشده تشخیص میدهد که محتوای وبسایت شما چقدر باکیفیت است. به کمک این ریدایرکت شما میتوانید رباتها و کاربرانی که وارد این صفحات حذف شده میشوند را به صفحات مرتبط (اغلب صفحه اصلی سایت) هدایت کنید.

اما موارد مربوط به سئوی بیرون سایت، گذشت زمان و ارتباطات خوب با سایر وبسایتهاست تا به مرور بتوانیم از آنها لینک (پیوند) دریافت کنیم. بهترین افزونه های سئو وردپرس هم شما را از همکاری با متخصصان و مشاوران این حوزه بی نیاز نمی کنند و قادر نیستند تمامی نیازها را پیش بینی نموده و به آن­ها پاسخ بدهد. اما خب راه حل این مشکل چیست؟ شاید با جرات و البته کمی مبالغه بشه جواب سوال “سئو چیست؟ برخلاف سئو خارجی یا سئو داخلی، بیشتر کارهایی که در سئو تکنیکال میکنیم مرتبط با موتور جستجو، مسائل فنی وبسایت، رباتها، کدهای برنامه نویسی و… زمانی که شما در وبسایت خود بخشی با عنوان بلاگ دارید تعامل کاربران بیشتر میشود، بخش مقالهها یا بلاگ، جدا از آنکه برای فروشگاهها بسیار خوب است برای ارائه دهندگان خدمات و SaaS هم میتواند بسیار مفید باشد. شما باید برچسب های متا توضیحات منحصر به فردی رو برای هر صفحه توی سایت خودتون بنویسید.

اگر کار با ابزار گوگل سرچ کنسول را یاد بگیرید، در مسائل فنی سایت خود جلوتر از بقیه حرکت کردهاید. اگر بخواهم کمی با آمار و اعداد صحبت کنم؛ باید زمان باز شدن هر صفحه از وب سایت شما چیزی بین 2 تا 7 ثانیه باشد. گوگل یک «search gallery» است که ویژگیها و طرحهای مختلف جستجو را برای واجد شرایط بودن سایت شما نشان میدهد. بردکرامب علاوه بر اینکه از نظر تجربه کاربری میتواند مفید باشد، با لینکهایی که در هر صفحه ایجاد میکند باعث اتصال صفحات داخلی سایت به یکدیگر میشود. ۱۳- اسکیما گذاری به سئو تکنیکال کمک میکند. یا اگر صفحات محصول با ویژگیهای یکسان دارید می توانید از رل کنونیکال کمک بگیرید. در نتیجه میبینیم رسیدن به رتبهبندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شکلگیری سئو در مقایسه با امروز کار به مراتب سادهتری بوده است. به این وسیله برای نسخه طولانیتری از کلمه کلیدی خود نیز رتبهبندی میشوید. حتما باید از این تگ در محتوای سایت خود استفاده کنید. در ادامه یک سری کدهای برنامهنویسی که به آنها استراکچر دیتا میگویند؛ میتوانند در شناخت خود محتوای صفحه هم به گوگل کمک کنند. در اصل شما باید برای دیده شدن سایت و صفحات آن، به رباتها کمک کنید.