دیزل چیست و چند نوع موتور دیزل داریم؟ ابزارینو | centraldiesel

آمریکایی‌ها اصولا از دیزل‌های سواری چندان خوششان نمی‌آید تا جایی که هنوز هم بخش خودرو‌های سواری دیزل در این کشور بازاری ندارند و این در حالی است که در اروپا نیمی از خودرو‌های فروخته شده را انواع دیزل تشکیل می‌دهند. درحقیقت دینام، مجموعه ای از هادی های الکتریکی مختلف است که محکم به دور یک هسته آهنی پیچیده شده است. اصل القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر یک رسانای الکتریکی ثابت بماند و یک میدان مغناطیسی به دور آن بچرخد، جریان الکتریکی ایجاد می شود. سلام خب پیمان جان انواع اقسام نیروگاه داریم حرارتی، دیزل ژنر… تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.

گریس علاوه بر چسبندگی خوب نمی چکد و یکی از بهترین روان کننده های به کار رفته در موتور دیزل ژنراتور می باشد. این ماده موجب کاهش اصطکاک بین قطعات موتور و به حداقل رساندن دمای موتور می شود. بسته به نوع موتور دیزل، گریس های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یا بر حسب تعداد سیلندر یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به فقط یک نوع Vشکل است.

تشتک روغن یا کارتر روغن

در این صفحه آموزشی سعی شده است همه چیز درباره موتورهای دیزل و اجزاء و همچنین نحوه عملکرد هر قطعه بطورخلاصه و مفید شرح داده شود امید است مورد قبول شما دوستان عزیز واقع شود. در صورتیکه پیشنهاد و یا مطلب درخواستی دارید لطفا در همین صفحه با ما درمیان بگذارید. سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی موتور به محفظه احتراق انتقال می یابد. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد.

  • موتور های بنزینی نیز مانند موتورها دیزلی دارای چهار بخش ( مکش و تراکم و قدرت و تخلیه ) هستنند .
  • موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند.
  • میل لنگ این موتور در 7 نقطه توسط یاتاقان های سه لایه، با پشتی های فولادی (با یک یاتاقان پولیش شده در وسط) نگهداری می شود .
  • فیلتر روغن، یونیت پمپ ، فیلتر سوخت و اندازه گیری درجه روغن در سمت راست موتور (فلایویل رو به رو) قرار دارد و استارت، منیفولد در سمت چپ واقع شده اند .یک تسمه به شکل 9 شیاره پمپ آب و پروانه روی آن را به موتور متصل می نماید .

در این مجله خبری دیزل مرکزیها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. یکی دیگر از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی سیستم خنک کننده است. مسئولیت سیستم خنک کننده جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور است. مایع خنک کننده در ژنراتور آزاد می شود، که باعث خنثی کردن تمام انرژی گرمایی اضافی موتور و دینام می شود. سپس مایع خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل حرارتی می گیرد و آن را خارج از ژنراتور تخلیه می کند. بخش دیگری از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی، تنظیم کننده ولتاژ است.

موتور دیزل چیست؟ با انواع و نحوه کار موتور های دیزلی آشنا شوید

توسعه پمپ‌های انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد. سیستم سوخت رسانی سیستم سوخت شامل پمپ تزریق سوخت، پمپ بالابر، انژکتورها و تمام لوله‌های سوخت است. همچنین در این سیستم امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می‌شود.

http://digitalmags.ir