تامین قطعات و لوازم برقی،یدکی و مکانیکی موتور دیزل ژنراتور | centraldiesel

توسعه پمپ‌های سوخت‌پاش (پمپ‌های انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا به‌وجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند.

  • یکی دیگر از اجزای موتور های ژنراتور دیزلی سیستم خنک کننده است.
  • در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد.
  • دیزل ژنراتورها قابل اطمینان هستند ، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و کارآمد کار می کنند اما هنگام کار، گازهای مضر آزاد می کنند.
  • در ادامه اجزای تشکیل‌دهنده موتور دیزل را در دسته‌بندی‌های کلی مشاهده می‌کنید.
  • سیستم روغن کاری کمک می کند تا قطعات متحرک اصطکاک بیش از حد ایجاد نکنند و بیش از حد گرم شوند ، که این امر باعث قفل شدن سیستم می شود.
  • از بخش های بسیار مهم در موتور است که هوای احتراق را منظور عملکرد بهتر و قوی تر موتور فشرده سازی میکند.
این مجله خبری دیزل مرکزی‌ها که دیزل پاک نامیده می‌شوند از تصفیه و فرآوری منابع تجدید پذیر حاصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بیش از دیزل حاصل از نفت خام دوستدار محیط زیست هستند. این خودرو به طور رسمی 260D نامیده می‌شد و از موتور چهار سیلندر دیزل 2.6 لیتری بهره می‌برد و در سال 1936 به بازار عرضه شد. هنوز هم برای بسیاری، این موتور‌ها نمادی از آلودگی زیست محیطی و دود سیاه و سر صدای وحشتناک هستند؛ موضوع بحث موتور‌ دیزل است، موتور‌هایی که با وجود توانایی‌های بی نظیرشان چند سال است در سایه مشکلات قدیم که داشتند کمتر دیده شده‌اند. فلایویل یک قطعه ساخته شده به روش ریخته گری می باشد که به دلیل وجود دندانه های متعدد بر روی حاشیه بیرونی فلایویل و عملکرد مهم این دندانه ها در راه اندازی موتور، ماشین کاری این قطعه را نیازمند ظرافت و دقت بالائی نموده است . در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود.

حوادثی که ممکن است در کار با تراکتور برای شما به وجود بیاید

میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند. به‌عنوان‌مثال از سیستم اگزوز می‌توان برای خارج‌کردن دود حاصل از انواع سوخت‌ها استفاده کرد. چراکه این دود بسیار سمی و خطرناک است و باید به‌سرعت از درون سیستم خارج شود و به‌وسیله فیلترهایی که در اگزوز قرار دارند از ورود آلودگی به محیط‌زیست جلوگیری نمایند. این پنل می‌تواند تنظیمات مختلف روشن و خاموش‌کردن دستگاه و قابلیت‌های به خصوصی را مورد بررسی قرار داده و میزان خروجی را نیز اندازه‌گیری نماید. همان‌گونه که پیش از این گفتیم اساس کار موتور‌های دیزل بر پاشش سوخت به دورن محفظه احتراقی است که به دلیل فشرده شدن هوا دمای آن بالا رفته است.

حالت‌‌های موتور دیزل دو زمانه

به همین دلیل تمامی موتور‌های دیزل از سیستم پاشش سوخت و انژکتور بهره می‌برند هر چند کنترل زمان و میزان پاشش سوخت در آن‌ها ممکن است مکانیکی (نمونه‌های قدیمی) و یا الکتریکی (نمونه‌های امروزی) باشد اما اصل کار یکسان است. از فیزیک دوران دبیرستان به یاد داریم که هر چه گاز فشرده‌تر می‌شود دمای آن بالاتر می‌رود و این دقیقا اتفاقی است که در موتور‌های دیزل رخ می‌دهد. در این موتور‌ها به جای آنکه در مرحله مکش ترکیبی از سوخت و هوا وارد محفظه سیلندر شود، تنها هوا وارد آن می‌شود و این هوا در مرحله تراکم فشرده شده و در اثر فشرده شدن بسیار زیاد هوا، دمای درونی آن به شدت بالا می‌رود.

http://digitalmags.irانواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می‌شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می‌شود. اما در خودروها و ماشین‌های سنگین برای روشن‌کردن این موتورها از استارت استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، نحوه کار دیزل ژنراتور به این‌گونه است که سوخت دریافتی به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود. روی این مخزن یک صافی بنزین وجود دارد که این صافی می‌تواند از ورود گردوغبار و آلودگی‌ها جلوگیری کند.