بایگانی‌ها اجزای موتورهای دیزلی صفحه 4 از 4 فن آوران داده پژوه دایرة المعارف صنعت و مهندسی | centraldiesel

پمپ خنک‌کننده برای به حرکت درآوردن مایع خنک‌کننده در درون موتور و همچنین از یک دستگاهی به نام رادیاتور برای خنک کردن مایع و انتقال حرارت آب به هوای اطراف استفاده می‌شود. تمام قطعات موتور ژنراتور دیزلی در یک ماشین الکتریکی ترکیب شده که با گرفتن انرژی مکانیکی برای تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کند. بر خلاف آنچه بسیاری تصورمی کنند، در این دستگاه واقعا برقی تولید نمی شود. عملکرد یک موتور ژنراتور دیزلی بر اساس تئوری القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است.

  • همچنین این قطعه با توجه به سیستم خنک کاری از یک طرف و همچنین گرمای ناشی از احتراق از طرف دیگر مستعد تاب برداشتن می باشد.
  • تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است.
  • در واقع اگر بخواهیم کامل تر بگوییم این چهار کورس به عنوان زمان های تنفس، تراکم، تولید توان و همچنین تخلیه می باشند.
  • در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد.
  • در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت محترق می‌گردد.
زمانی که مجله خبری دیزل مرکزی به یک‌سوم بالایی سیلندر می‌رسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را می‌بندد به‌این‌ترتیب هوای داخل سیلندر متراکم می‌شود. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم، به طور کلی موتورهای دیزلی با چهار عمل اصلی مکش یا تنفس، تراکم یا فشار، کار یا انفجار و تخلیه دود، انرژی تولید می‌کنند. با این تفاوت که به جای سوخت، هوای داخل سیلندر توسط پیستون متراکم و داغ می‌شود و به جای جرقه توسط شمع، بعد از پاشیدن مقادیری سوخت مانند گازوئیل، انفجار رخ می‌دهد. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت.

موتور ژنراتور دیزلی چگونه کار می کند؟

در ادامه زمانیکه در مورد قطعات مختلف موتور ژنراتور دیزلی صحبت می کنیم، این عملکرد را توضیح خواهیم داد. انواع موتورهای دیزلی براساس قدرت و توان به سه گروه اصلی کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. متداول ترین نوع موتور دیزلی، موتورهای با اندازه کوچک هستند که دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات می باشند.

http://digitalmags.ir

موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. اما در سال ۱۹۳۰ موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شده‌بودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد. لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده‌است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. در واقع برای تبدیل انرژی سوخت دو مرتبه حرکت رفت و برگشت پیستون لازم است در هربار چرخش میلنگ این امر اتفاق می افتد.

انواع موتور دیزل بر اساس تعداد سلیندر

این بدان معنی است که سوخت صحیح باید درون ژنراتور قرار گیرد و برای ادامه کارکرد ژنراتور ، باید سوخت کافی درون ژنراتور و در محل باشد. توصیه می شود قبل از کارکرد ژنراتور ، سیستم سوخت و جریان سوخت را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر قطعه مطابق انتظار کار می کند. ۱۰٫سوخت دیزل دارای خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به بنزین است . این امر کمک میکند تا مقاومت سیلندر و حلق های پیستونی نسبت به حرارت بالا رود . ۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است .

معرفی 8 بخش مهم از اجزای موتور دیزل و کاربرد آنها