انواع موتورهای پرکینز انگلیس قیمت و کاتولوگ و مشخصات فنی دیزل پارسیا | centraldiesel

افزودن توربوشارژر و سردکن انتهایی می تواند عملکرد یک موتور تک دیزل را از نظر قدرت و کارایی افزایش دهد. نسبت تراکم هوا در موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی ، بیشتر است و همین موضوع باعث بازدهی بیشتر موتورهای دیزلی می شود. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود. بیشتر انواع موتور دیزل ، اغلب از چرخه چهار زمانه استفاده می کنند. معمولا بانک‌های سیلندرها به تعداد دو عدد استفاده می‌شوند، اما تا جایی که بار موجود بر روی میل لنگ متوازن باشد و از ارزش اضافی جلوگیری شود، هر تعداد سیلندر قابل استفاده است.

دیزل ژنراتور کاترپیلار CAT

آلترناتور خود از دو بخش استاتور و روتور تشکیل شده است که با چرخشِ روتور در داخلِ استاتور، میدان مغناطیسی به گردش در می‌آید و سبب ایجاد جریان الکتریکی AC می‌شود. از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی می‌توان استفاده کرد. درست است که موتورهای دیزل نیازی به شمع ندارند، اما شمع گرمکن در موتورهای دیزل کاربردهای زیادی دار…

مزایا و ویژگی های موتور دیزلی

در حقیقت فشرده کردن هوا باعث بالا رفتن دمای آن شده و در نتیجه حرارت لازم برای تزریق خود به خودی سوخت ( بدون نیاز به جرقه ) تامین می‌شود. تعداد باز و بسته شدن دریچه‌ی گاز موتورهای بنزینی در مقادیر متغیر هوا و در هر ضربه مکش، مقدار دقیقی می‌باشد. در صورتی که موتور دیزل (در هر سرعت موتور )، توسط یک سیستم غیر متمرکز که فقط توسط شیر ورودی باز و بسته می‌شود، کار می‌کند.

  • برای این کار، گازوئیل و هوا در تراکم بالایِ سیلندر قرار می‌گیرند تا حدی که بدون نیاز به جرقه زدن، اشتعالِ سوخت صورت می‌گیرد و چرخه‌ی تبدیل انرژی آغاز می‌شود.
  • در این مقاله قصد داریم شما را با موتور دیزلی آشنا کنیم و تاریخچه این دستاورد مهم بشری را بازگو کنیم.
  • با این حال، در بعضی از کشورها، آنها در خودروهای مسافری تقریبا به همان اندازه محبوب نیستند؛ چرا که آنها سنگین تر، پر سر و صدا هستند، ویژگی های عملکردی دارند که باعث می شود سرعت آنها افزایش یابد.

دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتی‌های تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده می‌شود. تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ در سیستم مکانیزم سوپاپ قرار داده شده است.

http://digitalmags.irزمانی که مجله خبری دیزل مرکزی به یک‌سوم بالایی سیلندر می‌رسد، جلوی منفذ یا سوپاپ هوا را می‌بندد به‌این‌ترتیب هوای داخل سیلندر متراکم می‌شود. موتور برق دیزلی نوعی از ژنراتور است که در صورت قطع برق یا در مواقع اضطراری می‌تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای انواع کاربری‌های صنعتی و خانگی تأمین کند. موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار می‌رود. با این حال، این موتور آلایندگی بالایی هم دارد که در استفاده از آن باید حتماً مدنظر قرار داده شود. موتورهای دیزلی باتوجه‌به اینکه روی چه دستگاهی بسته می‌شوند به دو نوع هندلی و استارتی روشن می‌شوند. انواع موتور دیزلی که برای بسیاری از تجهیزات ساختمانی و صنعتی بسته می‌شود، مجهز به هندل هستند که با کشیدن نخ هندل باعث به گردش در آمدن میل‌لنگ و در نتیجه حرکت پیستون داخل سیلندر می‌شود.