انواع موتورهای دیزلی صنعتی و کاربرد آن فیام موتور | centraldiesel

جالب است بدانید موتور دیزلی در تانک‌ها هم استفاده می‌شوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد می‌توانند تانک‌هایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. موتورهای دیزل، به انواع گسترده‌ای از موتورها گفته می‌شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می‌توانند ماده سوختنی را شعله‌ور سازند. در این موتورها برای شعله‌ور ساختن سوخت از حرارت‌های بالا استفاده می‌شود.

به چه دلیل از موتور دیزلی در تانک ها استفاده می شود ؟

ضمن آن که امکان پشتیبانی خدمات و همچنین ضمانت و فراهم کردن مجله خبری دیزل مرکزی موردنیاز نیز با سهولت بیشتری انجام می شود. افزودن توربو شارژ و افترکولر می‌تواند عملکرد موتور دیزلی را از نظر قدرت و بازده تقویت کند. موتورهای دیزلی گاهی اوقات موتورهای اشتعال تراکمی نامیده می شوند زیرا شروع احتراق به هوای گرم شده متراکم شده متکی بوده تا جرقه الکتریکی. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله پس از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت.

اجزای اصلی یک موتور دیزل

این موتورهای بزرگ دارای توان خروجی تا ۹۰،۰۰۰ کیلو وات، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دور در دقیقه و ۱۵ متر ارتفاع دارند. اکثر صاحب خانه ها نیاز به تک فاز دارند در حالیکه برنامه های صنعتی یا تجاری معمولا نیاز به سه فاز دارند. شلنگ آب و واتر پمپ که وظیفه انتقال حرارت موتور دیزل به بیرون را دارا می باشند.

فرآیند احتراق در موتور دیزل ناهمگن است، یعنی سوخت و هوا قبل از شروع احتراق از قبل باهم مخلوط نمی‌شوند. در موتور دیزلی برای احتراق سوخت از حرارت بالا و بدون جرقه الکتریکی استفاده می شود. همچنین برای خرید انواع دیزل ژنراتور، قطعات یدکی ژنراتور، باتری دیزل ژنراتور و یا جهت نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور میتوانید با کارشناسان متخصص و مجرب ماه نیرو در ارتباط باشید. این قطعات، گاز دیزل را به سمت محفظه اتراق هدایت کرده و در نتیجه احتراق حاصل از سوخت و هوا وسیله نقلیه روشن میشود. از این موتور ها در بخش دریای بسیار استفاده های گوناگونی شه به طوری که موتور های زیر دریایی های غیر هسته ای عمدتا از دیزل ساخته شده و می تواند در عمل 3000 متری با فشار بسیار زیاد و با جریانات بسیار قوی نیز حرکت کرده و تولید قدرت کند . خب باید بدانید به دلیل سهل انگاری رانندگان این اتفاق می افتد وگرنه آلودگی در موتور دیزل به شدت کمتر است آلاینده های تولیدی از موتور بنزینیست .

  • موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر برای توان‌های بیش‌تر و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند و ساختارهای بزرگ‌تر و پیچده‌تری دارند.
  • بله حالا می توانیم بگوییم موتور های دیزل در صنعت هوابرد کاربرد بسزایی دارد اما نه در زمینه هواپیمایی .
  • بیشتر صاحب‌خانه ها برق تک فاز را ترجیح می‌دهند، در حالی‌که در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به 2000 درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود 80 اتمسفر افزایش می‌یابد.
  • هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند.
  • موتورهای دیزل به دلیل داشتن قدرت زیاد برای چنین وسایل حمل و نقلی که در جابجایی بارهای سنگین و فوق سنگین نقش دارند، کاربرد بسیار موثری دارد.

در برخی کشورها که نرخ مالیات، سوخت دیزل را بسیار ارزان‌تر از بنزین می‌کند، خودروهای دیزلی بسیار محبوب هستند. در این نواحی، طرح‌های جدید تفاوت‌های بین خودروهای دیزلی و بنزینی را به اندازه چشم‌گیری کاهش داده است. آزمایشگاه دیزل BWM در اتریش، به عنوان برترین تولیدکننده موتورهای دیزل خودروها در سراسر جهان شناخته شده است. پس از وقفه‌ای طولانی با داشتن تعداد کمی خودروی دیزلی در صف تولید، شرکت مرسدس بنز در قرن 21 به تولید خودروهای دیزلی با تأکید برروی عملکرد بالا بازگشته است. در واقع واژه «دیزل» از نام رودولف دیزل مخترع نامدار آلمانی برگرفته شده است که ایده ساخت نوعی پیشرانه در سال 1986 در ذهنش شکل گرفت و توانست به این ایده در سال 1982 جامه عمل بپوشاند.

http://digitalmags.ir