اجزای موتور ژنراتور دیزلی کدام اند؟ زرآب | centraldiesel

موتور بنزینی مخلوطی از گاز و هوا را می گیرد، فشرده می کند و با جرقه ای ترکیب حاصل را مشتعل می کند ولی موتور دیزلی هوا را می گیرد، آن را فشرده کرده و سپس سوخت به هوای فشرده تزریق می شود. موتورهای دیزلی شمع ندارند و گرمای هوای فشرده، سوخت را خود به خود مشتعل می کند. شرکت آسان ژنراتور به غیر از تامین لوازم یدکی دیزل ژنراتورها، آنها را بصورت تضمینی تعمیر میکند. همچنین اگر کار تعمیرات و تامین قطعات موتور دیزل خود را به ما بدهید از تخفیف اثتثنایی ما نیز بهره مند خواهید شد.

http://digitalmags.ir

برای تکمیل یک سیکل در موتورهای دو زمانه نیاز به دو کورس پیستون و یک دور میل لنگ می باشد. برخی از موتورها (به طور مثال موتور تراکتور) دارای چند سیلندر می باشند که هر کدام از این سیلندرها این سیکل به طور جداگانه و مستقل انجام می پذیرد. نکته ی بسیار با اهمیت دیگر که باید در این جا بگوییم زمان ها و مراحلی که برای یک سیکل در سیلندر انجام می شود باید به ترتیب گفته شده انجام گیرد. بعد از افزایش دمای هوا و قبل از رسیدن به نقطه مرگ بالای سوخت، تزریق و پاشش سوخت انجام می‌گیرد.

  • اما در موتور‌های دیزل وضعیت متفاوت است چرا که در این موتور‌ها به آتش کشیدن سوخت بر عهده دمای بالای هوای فشرده شده است.
  • مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای در سال های اخیر سخت تر شده است .
  • بلوک سیلندر تماما از چدن ریخته گری شده با سیلندر کامل و به همراه بوش می باشد .
دلیل نام‌گذاری موتور دیزل 4 زمانه این است که هر 4 عملی که در بالا توضیح دادیم را در مراحل جداگانه انجام می‌دهد. بلوک سیلندر بدنه اصلی موتور را تشکیل می دهد و به روش ریخته گری ساخته می شود.بلوک سیلندر در موتورهای بسیار بزرگ چند تکه ساخته می شود. موتور دیزل دارای بخش های زیادی است که هر قسمت آن وظایفی را بر عهده دارند.

تمیز کردن دود خروجی با طرح جدید وارتسیلا

در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود. تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد. در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد.

اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل

مجله خبری دیزل مرکزی ژنراتورها قابل اطمینان هستند ، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و کارآمد کار می کنند اما هنگام کار، گازهای مضر آزاد می کنند. مقررات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای در سال های اخیر سخت تر شده است . از آنجا که دیزل ژنراتورها حاوی قطعات متحرک هستند ، باید دارای سیستم روغن کاری باشند. سیستم روغن کاری کمک می کند تا قطعات متحرک اصطکاک بیش از حد ایجاد نکنند و بیش از حد گرم شوند ، که این امر باعث قفل شدن سیستم می شود. ژنراتور و دینام چیزهایی است که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می کنند.

قطعات کنترل کننده موتور ژنراتور دیزلی