اجزای موتور ژنراتور دیزلی کدام اند؟ زرآب | centraldiesel

در این مرحله فرآیند سوختن به سرعت انجام شده و نیرو جهت حرکت پیستون تولید می شود. هنگامی‌که پیستون حرکت می‌کند، مسیر ورود هوا باز شده و هوای تازه وارد سیلندر می‌گردد. گفته میشود و فیلتر ها جز دسته قطعات مصرفی قرار میگیرد.باید توجه داشت استفاده از قطعات با کیفیت و اورجینال (اصلی ) موجوب بهبود کارکرد دیزل ژنراتور و استهلاک کمتر قطعات می گردد. در این ضمینه میتوانید از مشاوره و راهنمایی ما جهت خرید قطعات با کیفیت و مرغوبیت بالا استفاده نمایید. موتور دیزل، گونه‌ای موتور درون‌سوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده می‌شود. تفاوت اصلی آن با دیگر موتورها استفاده از احتراق در اثر تراکم است.

  • اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است.
  • به عنوان نمونه در آمریکا دیزل به عنوان سوخت صنعتی شناخته می‌شود و به همین دلیل مالیات بالایی بر آن وضع شده تا جایی که باعث می‌شود قیمت آن از بنزین هم بالاتر باشد.
  • این قسمت دارای یک هدف اصلی است، که تنظیم ولتاژ خروجی است.در واقع، این قطعه، تضمین می کند که موتور ژنراتور دیزلی با ولتاژ ثابت مناسب تولید برق می کند.
  • در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد .
چه بسیار افرادی که بخاطر استفاده از یک قطعه کوچک بی کیفیت دچار خسارت بسیار مجله خبری دیزل مرکزیی شدند. در همین حین سوپاپ بعدی که سوپاپ تخلیه است گاز سوخته شده را خارج میکند و پیستون دوباره به حالت قبلی برمی‌گردد. بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. موتور دیزل به عنوان یک موتور احتراق فشرده یا CI شناخته می‌شود و به نام رودلف دیزل نامیده شده است .

سیستم سوخت رسانی موتور

در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد می‌شود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده می‌شود. شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتور‌های دیزل این وسایل است. در موتور دیزل زمان تزریق یا پاشیدن سوخت به محفظه احتراق ادامه دار می‌باشد. این امر موجب ادامه دار بودن تولید قدرت در سیلندر و تولید بالای گشتاور گردیده است. همانطور که می‌دانید موتور دیزل به موتورهای فشار ثابت نیز معروف اند. موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم می‌شوند.

http://digitalmags.ir

یک موضوع مهم در ارتباط با موتورهای دیزلی این است که به دلیل قدرت بالا، هم‌چنان در صنعت امروز پابه‌پای موتورهای جدید در صحنه رقابت حضور دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و با انواع موتور دیزل، نحوه کار، کاربردها و تفاوت آن با موتورهای بنزینی آشنا شوید. اجزای موتورهای دیزلی مجموعه قسمت هایی هستن که در یک موتور دیزلی به جهت تبدیل انرژی شیمیاییئ سوخت به انرژی مکانیکی کار می کنند.این اجزا را می توان به چند سیستم دسته بندی کرد که در ادامه هر سیستم به طور مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. موتور دیزلنیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند. مثلا می توانموتور دیزلی را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتور دیزل دو زمانه و یا موتور دیزل چهار زمانه تقسیم بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می گردد.

اجزای موتور تراکتور

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. اما موتور های بنزینی اگر تنظیم موتور و اصلاح اکتانات نداشته باشند در فشار بالا دچار انفجار میشوند. در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی می‌کردند. آنها با موتور های بنزینی , احتراق خارجی هم امتحان کردند اما نتیجه ای به شدت منفی را دریافت کردند .

موتورهای رفت و برگشتی یا پیستونی در تراکتور