اجزای موتور دیزل | centraldiesel

به اپراتور ژنراتور اجازه می دهد تا سیستم های مختلف ژنراتور را کنترل کرده و در صورت لزوم آنها را تنظیم کند. این کنترلر ها مقدار ولتاژ تولید شده توسط ژنراتور ، جریان الکتریکی و فرکانس آن را اندازه میگیرند. نظارت بر سیستم توسط نمایشگرهای مختلف انجام می شود و تنظیمات ژنراتور از طریق یک سری دکمه ها و / یا سوئیچ ها تنظیم می شود. متاسفانه لوازم چینی در بازار به وفور به چشم میخورد و متاسفانه تجار ما با همکاری چین، این اجناس را به نام اصلی میفروشند و هیچکس پاسخگو نیست.

http://digitalmags.ir

در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. این دستگاه از دو قسمت اصلی موتور دیزلی و ژنراتور یا آلترناتور تشکیل شده است.

چند نوع موتور دیزل داریم؟

شاتون توسط یک یاتاقان سه لایه ، با پشتی های فولادی نگهداری و جهت اتصال به مجله خبری دیزل مرکزی دارای بوش های برنزی جداگانه می باشد . میل سوپاپ از قطعه یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده و توسط 5 یاتاقان نگهداری می شود . میل سوپاپ حرکت خود را به واسطه چرخ دنده درگیر با میل لنگ تامین می کند . میل لنگ از جنس فولاد آلیاژی یک تکه و به روش آهنگری (فورجینگ) و با ماشین کاری بسیار دقیق ساخته شده است . میل لنگ این موتور در 7 نقطه توسط یاتاقان های سه لایه، با پشتی های فولادی (با یک یاتاقان پولیش شده در وسط) نگهداری می شود . کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانه‌روزی، نوع خاصی از موتورهای درون‌سوز را به ثبت رساند، به احترام این مخترع این‌گونه موتورها را موتورهای دیزل می‌نامند.

دپارتمان برق

در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده‌است. فشار زیاد گازهای منبسط شده (به علت احتراق) پیستون را به طرف پایین و تا نقطه مرگ پایین می‌راند. حرکت پیستون از طریق شاتون به میل‌لنگ منتقل می‌شود و موجب گردش میل‌لنگ می‌گردد. در این مرحله حرارت گازهای مشتعل شده به ۲۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و فشار داخل سیلندر تا حدود ۸۰ اتمسفر افزایش می‌یابد. در این مرحله درحالی‌که هوای داخل سیلندر متراکم است، مقداری سوخت دیزل پاشیده می‌شود که منجر به انفجار می‌شود. همانگونه که اشاره شد موتور دیزلبر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتور های چهار زمانه و دو زمانه تقسیم می شوند.

  • سیستم روغن کاری موتور، برای کاهش اصطکاک و سایش هایی است که در موتور به وجود می آید.
  • از آنجا که آنها از خطوط لوله موجود گاز استفاده می کنند ، ذخیره سوخت مشکلی ایجاد نمی کند.
  • لیکن در هر دوی این موتور ها چهار عمل اصلی انجام می گردد که عبارتند ازمکشیاتنفس–تراکم یا فشار–کار یا انفجاروتخلیه یا دود اما بر حسب نوع موتور دیزل ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.
  • همچنین به شما اطمینان می دهد که ژنراتور به درستی زمین یا ارت شده است ، که برای عملکرد ساختمان و ایمنی سیستم ضروری است.
  • و به جای آن در فاصله معینی از مجراهایی که در بدنه سیلندر تعبیه شده است عمل تنفس انجام می شود.
  • اما علت اصلی گران‌تر بودن سوخت دیزل در برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا مالیاتی است که از آن اخذ می‌شود.

این مایع در اکثر موارد مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با افزودنی ‌های دیگر جهت کمک به جلوگیری از خوردگی اجزاء استفاده می شوند. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد. در ادامه به توضیح قسمت های مختلف موتورهای دیزلی و اجزاء‌ آن می پرازیم. موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند. در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.