آموزش اتوکد الکتریکال (AutoCAD Electrical) بصورت گام به گام

برای تغییر نام یک لایه، روی نام آن راست کلیک و Rename Layer را انتخاب کنید. برای تغییر مقدار اصلی کاتالوگ، روی Lookup کلیک کنید. فرمان REGION را انتخاب کنید و کل شکل را بگیرید، سپس روی دکمه ی ENTER بر روی صفحه خود کلیک کنید . 3. حالا کلیک موس را رها کنید، تا فرمان که در جهت حرکت موس بود، اجرا شود. حالا Union را تایپ و روی استوانه و کره کلیک کنید. برای قرار دادنِ اولین ویو (که Front View است) در وسط Sheet کلیک کنید.

۴- اگر به هر دلیلی از دوره آموزشی خریداری شده رضایت نداشتم میتوانم پول خود را پَس بگیرم؟ در مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران ، دوره های آموزش اتوکد در دو بخش مقدماتی و پیشرفته ارائه می شود. این کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که هم به مباحث دو بعدی و هم به مباحث سه بعدی نرم افزار اتوکد پرداخته است و به خوبی این موارد را آموزش داده است. مجموعه ابزار اتوکد الکتریکال از یک مفهوم Named Source/Destination استفاده میکند. از سوی دیگر، اتوکد از این فرمتهای فایل که اکثر چاپگرهای سه بعدی ترجیح میدهند پشتیبانی میکند.

بعد از تعریفِ فرمت Reference System، میتوانید نوع Ladder، X-Y Grid یا X Zones را برای نقشه انتخاب کنید. تنظیمات ترمینال میتوانند بخشی از کاتالوگ باشند و در صورت تعیین کاتالوگ، به صورت خودکار به ترمینال داده شوند. ممکن است نقشههایی داشته باشید که بخشی از پروژه باشند، اما قصد پردازش آنها را در عملکردهای پروژه نداشته باشید. میتوانید برای یک پروژهی خاص، در تب Project Settings موجود در Project Properties، مسیر کتابخانهی سمبلهایی را، که قصد استفاده از آن را دارید، تعیین کنید. اگر قصد پرینت سهبعدی دارید یا میخواهید طرحهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، باید یک فایل Mesh مثل .stl را ایجاد و ویرایش کنید.

روی Center Mark در تب Annotation کلیک و یک دایره انتخاب کنید. اگر مداری دارید که بسیار از آن استفاده میکنید، میتوانید آن را به Icon Menu اضافه کنید. اگر از یک تمپلت نقشه برای ساخت نقشه استفاده میکنید، تمپلت میتواند تنظیماتِ نقشه را به صورت ازپیش تعریف شده داشته باشد. اگر ترمینالها را از Icon Menu اضافه میکنید، در انتخاب رفتار و استایل مناسب دقت کنید. در پایان این دوره آموزش AutoCAD تمریناتی را ارائه خواهیم کرد که شما را برای استفاده از اتوکد در هر صنعتی از جمله معماری، مهندسی، ساخت و ساز، تولید و طراحی محصول آماده می کنند.

با استفاده از تنظیماتِ موجود در پنجرهی Insert/Edit Child، میتوانید والد هر سمبلِ فرزند را تعیین اموزش اتوکد کنید. قطعهی والد دارای Reference Location همهی فرزندانش است. قطعهی فرزند دارای Reference Location والدش است. اگر قطعهی پنل در لیست شماتیکها نبود، با استفاده از Panel Icon Menu آن را به Footprint اضافه کنید. برای تغییر سیمها به لایهای متفاوت یا تبدیل خطوط به سیم، از دستور Change/Convert Wire Type استفاده کنید. برای انجام این کار، روی لوگوی اتوکد کلیک، Open، سپس Export، Other File Formats و بعد در File Browser، .dxf را به عنوان File Type انتخاب کنید.

آموزش اتوکد دوبعدی

پس از کلیک میتوانید برای رفتن به سایر Viewها Orientation را انتخاب کنید. بعد از افزودن سمبل، میتوانید به آن Description، اطلاعات مربوط به Catalog و … در این بخش دربارهی نقشهها و نحوهی افزودن آنها به یک پروژه یاد میگیریم و تنظیمات آنها را مدیریت میکنیم. با کمک Terminal Strip Editor، Terminal Stripها را مدیریت میکنیم. Type، Insertion Point و جهتگیری سمبل را انتخاب کنید. گزارشی حاوی تمام تغییرات نمایش داده میشود که میتوانید از آن پرینت بگیرید یا به اشیاء تغییر یافته Surf کنید.

جهت انجام ترسیمات به کار برده میشود. قبل از طراحی به کمک رایانه، طراحان مجبور بودند با ابزاری مانند تختههای طراحی، مداد، خودکار، خط کش، قطب نما و گونیا کار کنند که نسبت به ابزارهای امروزی مانند AutoCAD امکانات بسیار محدودتری داشتند. Cad علاوه بر ترسیم دقیق نقشه ها ، امکان بسیاری از محاسبات متره و برآوردهای اولیه و بررسی هم زمان نقشه های معماری و تاسیساتی را نیز فراهم می سازد. با توجه به این که تمامی مراحل انجام یک پروژه از طراحی تا اجرا بر مبنای نقشه های دو بعدی ترسیم شده در اتوکد پیش میروند همه افراد دخیل در پروژه نیاز به تسلط کامل بر این نرمافزار دارند. در اتوکد دو بعدی تمامی ترسیمات به سادگی انجام می شود و می توان یک نقشه دقیق از طرحی که می خواهیم داشته باشیم.

در نهایت پس از همراهی با مطالب این کتاب کاربر میتواند انواع ترسیمات مورد نظر خود را ایجاد و از خروجی آن جهت ساخت و ارائه ایده خود استفاده نماید. با این فرمان، از تغییرات آگاه میشوید. در این صورت هر نقشهای که با آن تمپلت ساخته شود، حاوی لایههای سیمِ از پیشتعریفشده است. دوباره کره و استوانه را رسم کنید یا آنقدر Undo کنید که به نقطهی پیش از Merge کردنشان برگردید. اگر میخواهید فرمان Dimension را برای دایره یا سوراخ اجرا کنید، اول باید یک نقطهی مرکزی داشته باشید. روی Center Mark در تب Annotation کلیک و یک دایره انتخاب کنید. Circular بروید. اول روی Parent View موردنظر کلیک کنید و سپس با کلیک در وسط Detail یک نقطهی مرکزی تعریف کنید.

در مورد استوانه که به سمت بیرون است، زمانی که میخواهید آن را انجام دهید به سمت داخل حرکت میکند. این فرمان هوشمند است و با قابلیتی که قصد Annotateکردن آن را دارید، مطابقت پیدا میکند. اگر قصد استفاده از نقشههای موجود در پروژههای سابق را دارید، این قابلیت بهکارتان میآید. که همراه داشتن این مدرک ، نه تنها در داخل ایران ، بلکه در خارج از کشور نیز امتیاز و اعتبار بالایی محسوب می گردد. این امر تنها پس از تهیه نقشه اولیه ساختمان در نرم افزار اتوکد امکان پذیر است. تنها میتوانید برای پروژهی فعال از قابلیتهای پروژهای استفاده کنید. از فرمان Paste برای قرار دادن اشیاء روی نقشهی فعال یا نقشهای دیگر استفاده کنید. نسخه الکترونیک کتاب آموزش اتوکد ۲۰۱۸ به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. کاربر از طریق دستورات روی برنامه کار خواهد کرد. Project Manager به صورت یک Palette است و میتوانید در حین استفاده از سایر دستورات نیز آن را روی صفحه نمایش نگه دارید.