سوخت اغلب با کیفیت پایین دارای محتوای آب بالایی است که در ابتدا منجر به دود سفید موتور می شود، اما این آب می تواند به انژکتورها و اجزای دیگر آسیب برساند و منجر به دود سیاه شود. با تغییر سوخت در این مرحله مشکلی حل نمی شود ، شما به یک مهندس ژنراتور نیاز دارید. دود سیاه تولید شده از دیزل ژنراتور شما به دلیل احتراق گازوئیل سوخته در گاز خروجی نیست. احتراق ضعیف منجر به مصرف سوخت زیاد می شود و ممکن است نشانه ضعف در نگهداری یا خرابی موتور باشد. در مدار فشار ضعیف بین باک و فیلتر قرار دارد و وظیفه آن کشیدن سوخت از باک و رساندن به مجرای مشترک پمپ انژکتور است. پمپ اولیه به دو صورت پیستون دار و دیافراگمی که نوع پیستون دار متداول پر مصرف تر است.
- در این میان طیف بزرگی از تکنولوژیهای قدیمی و جدید (بسته به محدوده زمانی تولید موتور دیزل) در سطح صنعت به کار میرود.
- توسعه پمپهای انژکتور با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودرو ها مناسب بودند مقارن شد.
- فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی میشود.
- ساخت و ساز بخش دیگری است که وابستگی زیادی به تولیدات دیزل دارد.
در مرحله دوم، سوپاپ بسته می شود و پیستون برای فشرده سازی سوخت در محفظه احتراق حرکت می کند. در موتورهای دیزلی، فشارهای موجود در این مرحله بیشتر از موتورهای جرقه زنی است. این عملکرد به همین دلیل انجام می شود تا امکان خود اشتعالی اختلاطی فراهم شود. به لطف اختراع موتور دیزلی از سوی رودولف دیزل، ثابت شده است که این موتور بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است. سوخت دیزل یا همان گازوئیل، در مقایسه با سوخت بنزینی قیمت نسبتا پایین تر و چگالی انرژی بالاتری دارد.
نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه
در طول حرکت پیستون از BDC به TDC ، گازهای خروجی سوخته از سوپاپ اگزوز سیلندر، از طریق لوله اگزوز موتور خارج می شود. در این مقاله با نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه آشنا خواهیم شد و اطلاعاتی در این مورد بدست خواهیم آورد. باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است.
دلایل عمده ایجاد دود آبی از دیزل ژنراتور
جالب است بدانید موتور دیزلی در تانکها هم استفاده میشوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد میتوانند تانکهایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت جابجا کنند. هیچ یک از بازرسیهای مدار خنک کننده کامل نمیشود مگر زمانی که اطمینان حاصل کنیم اتصالات مدار کاملاً محکم هستند و کل مدار خنک کننده عاری از هوا است. این مسئله میتواند باعث کاویتاسیون داخلی و خوردگی نقطهای در مسیرها شود، مخصوصاً در قطعاتی که مانند بوش پیستونها در دمای بالاتر کار میکنند.
گرمکن الکتریکی کوچکی که در مجله خبری دیزل مرکزی احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود. موتورهای دیزل، به انواع گسترده ای از موتورها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. در این موتورها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند.