پیشرو موتور پارسیان کاربردهای سوخت دیزل | centraldiesel

انژکتورها سیستم‌هایی هستند که تزریق کردن سوخت به سیلندر را هماهنگ می‌کنند. سوخت دیزل حاوی اجزای غیرفرار بیشتری نسبت به بنزین است و محدوده جوش بالاتری دارد (بین 160 درجه سانتیگراد تا 371 درجه سانتیگراد). بنابراین، این نوع سوخت باید پاشیده شود و نمی‌توان آن را در هوا تبخیر کرد.

انژکتور در موتور های دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع تحقیق بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . سوزن انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز مبدل کند. گردابی کردن قطرات در داخل سیلندر که باعث پخش متناسب آنها می شود ، نیز یک چالش است . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است .

http://digitalmags.ir

با این حال، یک موتور گازسوز هوا و سوخت را قبل از تزریق به سیلندر مخلوط می کند. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. بین طرز کار موتورهای دیزلی با موتورهای بنزینی تفاوت زیادی وجود دارد ولی اساس کار هر دو موتور یکی است، به این صورت که انفجار درون سیلندر، پیستون را به حرکت در می آورد و باعث گردش میل لنگ می شود. در فاز سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در انتهای تراکم درون آن‌ها به وجود می‌آید، احتراق به صورت خودبه‌خود انجام می‌شود. در واقع در موتورهای دیزلی شمع هیچ استفاده‌ای در سوخت دیزل ندارد زیرا نیازی به روشن کردن سوخت دیزل ندارد در عوض شمع جرقه‌زنی فقط می‌تواند محفظه احتراق را گرم نگه دارد.

  • در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت.
  • اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است.
  • میزان مصرف سوخت یک موتور دیزل در مقیاس یک ساعت سنجیده می شود .
  • در موتور ديزل لوله هاي گازوئيل سوخت را با فشارهاي مختلف انتقال مي دهند.

مانند بنزین، سوخت گازوئیل با چندین افزودنی مخلوط می‌شود تا ویژگی‌های عملکرد را تنظیم کند. با این حال، برخلاف بنزین، دو مسئله اصلی در مورد افزودنی‌ها در سوخت دیزل وجود دارد. اولین مورد تمیز نگه داشتن نازل انژکتور و دوم جلوگیری از ژل شدن در هوای سرد زمانی که دما به زیر یک نقطه خاص می‌رسد. 1- تولید گشتاور بالاتر؛ به دلیل نسبت تراکم بالاتر، موتور دیزل می تواند گشتاور بیشتری تولید کند.

سوخت دیزل برای اقتصاد مهم است.

در نتیجه گرمای حاصل از مجله خبری دیزل مرکزی شدن هوا، موجب انفجار سوخت در یک موتور دیزلمی‌شود. در بخش بعدی مقاله موتورهای دیزل چگونه کار می‌کند، ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خواهیم کرد. در موتور هایی با پاشش غیر مستقیم سوخت رو در یک محفظه که به محفظه احتراق اولیه معروف میباشد پاشیده میشود.(این محفظه در سر سیلندر قرار دارد که در امتداد آن محفظه اصلی قرار دارد). در حین مرحله تراکم هوای داغ که متراکم شده به محفظه احتراق اولیه هدایت میشود. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن­ها می­توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد. اما این موتورها دارای معایبی نیز هستند که از جمله آن ها می توان به بازده کمتر نسبت به موتورهای با پاشش مستقیم و نیاز به مرحله طولانی تر پیش گرمایی در زمان استارت اولیه (استارت سرد) نام برد.

باتری خودرو لازم داری؟