پیشرو موتور پارسیان کاربردهای سوخت دیزل | centraldiesel

اما ضریب تراکم در موتورهای دیزلی از حدود ۱۴ تا بالای ۲۵ دیده می‌شود. این شمع وظیفه دارد تا هوا را در موتور دیزل گرم کند و همچنین سوخت در لحظه ورود به سیلندر، با پاشیده شدن روی این شمع حرارتی، راحت‌تر منفجر شود. موتورهای دیزل نیز مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر مبناهای مختلفی قابل طبقه‌بندی هستند. مثلاً می‌توان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیم‌بندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان می‌گردد.

جایگاه سوخت

به‌خصوص اگر قرار باشد که مسافت‌های طولانی را دست‌تنها رانندگی کنید. اما چرا و چطور؟ در ادامه درباره سازوکار کروز، اجزا، مزایا و معایبش خواهید خواند. این سیستم که در واقع مانع از قفل ماندن چرخ‌ها پس از ترمز‌گیری‌ می‌شود یک سیستم ترمز‌ پیشرفته است و به راننده این امکان را می‌دهد که در عین فشار شدید پدال ترمز، کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد. خطری که همواره در رانندگی احساس می‌شد، قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز‌گیری‌های شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده بود.

  • هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند.
  • نمیتوان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی.
  • در بعضي از پمپ هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند.
  • با توجه به این موضوع که دانسیته و چگالی آب نسبت به گازوئیل بیشتر می‌باشد، به همین دلیل در شکل آزاد، آب در کف مخزن در گازوئیل قرار خواهد گرفت.

در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي­كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد. يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم مي كند، فشار سوخت را افزايش مي دهد و آن را پودر مي كند و به داخل محفظه احتراق مي پاشد. همواره میزان مصرف سوخت برای کاربران و خریداران دستگاههای صنعتی نظیر دیزل ژنراتورها، تراکتورها ،ماشین ها ، کامیون ها و …..

تاریخچه موتورهای دیزلی

۱٫سوخت دیزل دارای تراکم انرژی بیشتری است و حجم سوخت کمتری برای انجام یک مقدار مشخص از کار لازم است . این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی می‌شود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . در موتور های دیزلی در هنگام سرما بهتر است از هیتر ها یا گرمکن های مخصوص گرم کردن گازوئیل استفاده شود ، زیرا احتمال یخ زدن سوخت در زمستان و روشن نشدن موتور وجود دارد.

http://digitalmags.ir

موتورهای دیزلی گونه ای از موتورهای درون سوز هستند که در آن ها به جای عمل انفجار سوخت، احتراق در اثر تراکم صورت می گیرد. به این صورت که مخلوطی از سوخت و هوا بر اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و احتراق ایجاد می شود. موتورهای دیزلی اولین بار توسط دانشمند آلمانی به نام رودلف دیزل در سال 1892 اختراع شده است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد.