به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکتهای ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه میکنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. کار در معدن و استخراج مواد معدنی در سراسر دنیا بستگی زیادی به انرژی دیزل برای بهرهبرداری از منابع طبیعی مانند ترکیبات، فلزات گرانبها، سنگ آهن ، نفت، گاز، و ذغالسنگ دارد.
کاربرد های تجاری و صنعتی :
یکی از مزایای هیجان انگیز مجله خبری دیزل مرکزی نسبت به بنزین، امکان حذف کامل مصرف بنزین است. در بیشتر موتورهای دیزلی میتوان از روغن گیاهی به جای دیزل بدون تلفات عمر یا بهره وری استفاده نمود. با تولید و خدمات دیزل، جستوجو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان مییابد.
انژکتور سوخت رسان در موتورهای دیزلی
با فشرده سازی هوا به جای استفاده از مخلوط هوا و سوخت، موتور تک دیزل توسط به مشکلات پیش اشتعال که گریبان موتورهای جرقه ای با فشرده سازی بالا را می گیرد محدود نمی شود. با این حال، بر خلاف موتور تک بنزینی احتراق جرقه ای، موتور دیزلی تنها هوا را در مرحله مکش به محفظه احتراق وارد می کند. موتور تک دیزلی بر اساس یک چرخه دو زمانه یا چهار زمانه کار می کند. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه ایجاد احتراق است که در موتور دیزل بدون جرقه و توسط متراکم کردن هوا انجام میشود. موتور دیزلی نسبت به موتور بنزینی قدرت بیشتری دارد، سوخت کمتری مصرف و آلودگی کمتری تولید میکند.
- بزرگترین موتورهای دیزلی برای تامین نیروی دریایی و خلبان در دریاهای آزاد استفاده می شود.
- که زمان زیادی از ماشین میگیرند از این نوع موتورها استفاده میکند.
- ۲ واحد نیروگاه ری به مدار تولید بازگشتندتعمیرات و بازدید واحدهای گازی ۲۵ مگاواتی شماره ۱۱ و ۱۹ نیروگاه ری به پایان رسید و این دو واحد تولید انرژی به شبکه سراسری برق کشور پیوستند.
گرچه پیشرفت در این موتورها کم بود اما در سال 1930 موتورهای دیزل با سرعت بالا و دارای چند سیلندر به بازار عرضه شد. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم کاهشی بود اما از آن تاریخ تاکنون شاهد پیشرفت چشم گیری در طراحی و تولید این موتور ها هستیم. موتورهای دیزلی مدرن آرام هستند و به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر از واحد های گاز طبیعی (گاز طبیعی یا پروپان) دارند.
اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. بزرگترین موتورهای دیزلی برای تامین نیروی دریایی و خلبان در دریاهای آزاد استفاده می شود.
سیستم سوخت رسانی موتور