پمپ انژکتور دیزل چیست؟ چگونه کار می کند و راهنمای رفع مشکل در پمپ انژکتور- دلتا ژنراتور | centraldiesel

با اتصال این سیم به یک مدار کامل می توان انرژی تولید شده را انتقال داد. این دستگاه به عنوان یک تولید کننده برق نقش پر رنگی در صنایع مختلف ایفا می کند. گروه خودروبانک با شعار دسترسی به بهترین انتخاب تلاش دارد از طریق این وب سایت به هموطنان عزیز کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشند. این وب سایت به هیچ گروه یا حزبی تعلق ندارد و تنها از طریق علاقه مندان به صنعت خودروسازی کشور اداره می شود. همچنین در تمامی زمینه ها صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

http://digitalmags.ir

در واقع با انتقال انرژی حاصل شده از طریق احتراق به میل لنگ، انرژی مکانیکی مورد نیاز برای ژنراتور را تولید می کند. ما در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی ساختار و اجزای دیزل ژنراتور و موارد استفاده از آن، با نحوه عملکرد این دستگاه نیز آشنا شویم. برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید.

انواع موتور های دیزلی

صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند.

انواع دیژل ژنراتور

دمای بالای هوا در سیلندر به دلیل تراکم آدیاباتیک است (فرایند آدیاباتیک، فرایندی است که در طول مدت زمان واکنش، گرما بین سیستم و محیط مبادله نمی‌شود.). این موتورها فقط هوا را فشرده می کنند و سوخت را فشرده نمی کنند و هنگامی که سوخت دیزل به محفظه احتراق تزریق می شود، خود به خود احتراق می یابد. چرخه موتورهای دیزل به این شکل است که شامل یک فرآیند فشار ثابت، یک فرآیند حجم ثابت و دو فرآیند ایزنتروپیک می شود.

موتور دیزلی چگونه کار می‌کند؟

در مجله خبری دیزل مرکزیهای بنزینی، هوا و بنزین معمولا قبل از وارد شدن به سیلندر در کاربراتور مخلوط می شوند و هنگامی که هوا و بنزین متراکم می شوند، سوخت از طریق جرقه مشتعل می شود. در این حالت وقتی پیستون به سمت پایین حرکت می کند حجم سیلندر زیاد می شود و وقتی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند حجم سیلندر کم می شود. میل لنگ یکی از پیچیده ترین قطعات است که به صورت یک حرکت چرخشی عمل می کند. در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.

  • قبل از سال 2006، بیشتر سوخت های دیزلی، حاوی مقادیر زیادی گوگرد بودند.
  • فرق ماشین دیزلی با بنزینی در این است که موتور دیزل دارای بدنه‌ای سنگین‌تر و قدرتمندتر است و برای احتراق سوخت، نیازی به جرقه ندارد و با ایجاد فشار بالا، این کار را انجام می‌دهد.
  • مجله موفقیت موتور رشد هنوز هم نام و مارک رولز رویس یادآور خاطره یک خودروی اصیل، قدیمی، گران قیمت و اشرافی انگلیسی با یک موتور به نرمی ابریشم و صــدای آهنگیـن اسـت.
  • سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند.