پرتال جامع اطلاعات انرژی ویژگی های که سوخت دیزل باید داشته باشد | centraldiesel

در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شده‌ای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام می‌گرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود می‌آمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت. یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند. بررسی دقیق مزایای و معایب موتورهای بنزینی و دیزلی به شما در گرفتن تصمیم درست و خرید دستگاه مناسب کمک می کند. فراموش نکنید که می توانید علاوه بر خواندن مطالبی مانند این مقاله، از مشورت کارشناسان در این زمینه نیز استفاده مفید داشته باشید.

این می مجله خبری دیزل مرکزید به دلیل فیلتر هوای کثیف و معیوب شما و یا مسدود شدن جنت های هوا باشد. بعضی از موتورهای همچنین دریچه پروانه ای شکلی دارند که می تواند گیر کرده باشد. در صورتیکه پمپ پر فشار شما مشکل داشته باشد ، فشار سوخت کم مس شود.

  • تمامی دوره ها برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، کودکان کار و نیازمندان رایگان می باشد.
  • در ابتدای کار که میزان آب در گازوئیل کم است، این دو بصورت محلول در یکدیگر بوده و کاملا یکسان هستند.
  • شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش هاي آن جدا هستند، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.

به طور کلی گازوئیل دارای نقطه انجماد دقیقی نیست و محدوده‌ای از انجماد دارد. در ابتدا قسمت‌های کوچکی از مواد چسبنده و رسوبات آن از این مایع خارج شده و سپس با سرد شدن شدید هوا، مولکول‌های هیدروکربن به آرامی شروع به انجماد می‌کنند. ظروف سوخت دیزل باید زرد رنگ باشند، در حالی که بنزین در یک ظرف قرمز قرار می‌گیرد.

http://digitalmags.ir

قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . مسیر لوله ها به تانک و همچنین مسیر از تانک سوخت به پمپ سه گوش را نیز بررسی کنید ، پمپ سوخت خود را باز کرده و امتحان کنید که به اندازه کافی قدرت مکش داشته باشد. موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد. اگر گرمکن ها خراب باشند موتور شما یا روشن نمی شود و یا خیلی سخت روشن می شود ، و گاهی باعث ایجاد دود سفید ناشی از سرد بودن موتور می گردد. در طول دوره های خنک تر از سال، سرعت چرخش کم، شایع تر است و باتری هم کم توان تر عمل می کند. وقتی که دیزل روشن شده و شروع به کار میکند این فشار باید حفظ شود و تغییری مشاهده نگردد.

نقاط ضعف موتور دیزل چهار زمانه

در حالی که این عدد برای موتورهای گازوییل سوز بالای 45 درصد و حتی در مواردی به ۵۰ تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد. فشرده سازی موتور دیزلی تقریبا بین 275 psi تا 400 psi است، بسته به طراحی و نسبت فشرده سازی. سطح فشرده سازی نباید بیش از 10 تا 15 درصد (30 psi تا 50 psi) تغییر کند. اگر موتور شما با دور کم کار می کند ، پمپ دیزل شما قادر به تولید فشار سوخت به اندازه کافی برای راه اندازی تزریق سوخت نیست، و مشکلاتی را شروع می کند. این وسیله اکسیژن وارده به سیلندر را افزایش می دهد و از انجایی که وجود اکسیژن بیشتر باعث بهبود احتراق می شود در نتیجه راندمان موتور دیزلی را افزایش می دهد.

مقایسه موتورهای دیزلی و بنزینی از نظر آلایندگی محیط زیست و هوا