وظیفه شمع گرمکن در موتور دیزل چیست؟ تهران یکتا | centraldiesel

و جریان حجمی اجازه مجله خبری دیزل مرکزی پیوسته برای غلبه بر محدودیت را می دهد، و بر حسب زمان اندازه گیری می شود. همچنین لوله یا شلنگی وجود دارد که اجازه ورود سوخت با فشار کم را می دهد. من حسین اسدی هستم و به تازگی به تیم تولید محتوای دیزل پارسیا پیوسته ام، خوشحالم که در کنار شما خوانندگان عزیز هستم.

  • موتورهای بنزینی دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزل هستند.
  • این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند.
  • در یکی از روش­ ها آنها برای این نوع موتور عایق صدایی از جنس فلز طراحی کردند.
  • لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.

پس هزینه های اولیه و نگهداری موتورهای دیزلی در حالت کلی بالا می باشد و هزینه اولیه و هزینه نگهداری موتورهای بنزینی نسبتا پایین می باشند. از آنجایی که فقط هوا در تراکم موتور دیزل دخیل است، می توان نسبت تراکم خوبی را بدون خطر اشتعال به دست آورد. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. ما می دانیم که وسایل نقلیه سبک تر مانند موتور سیکلت، اسکوتر و اتومبیل ها، معمولا از بنزین در موتورهای خود استفاده می کنند در حالی که دیزل در ماشین آلات بسیار سنگین تر مانند تراکتورها، کامیون ها و اتوبوس ها استفاده می شود.

دیزل در صنعت برق

عملکرد افتر‌کولر نیز به مانند اینترکولر جهت خنک‌کردن هوای فشرده شده توسط توربو شارژر در مسیر ورود به داخل سیلندر‌ها می‌باشد. افترکولر در دهانه ورودی سیلندر قرار می‌گیرد و هوای بیرون آمده توسط توربو شارژر را بوسیله آب خنک می‌کند. موتور برق دیزلی به علت مقاومت بالای آلیاژ چدن که در بدنه آن وجود دارد، دوام و استحکام بیشتری به نسبت موتوربرق­ های بنزینی دارد. گازوئیل که سوخت آن است، قیمت کمتر و میزان مصرف کمتری دارد و به علت فشرده سازی هوا، این موتورها بسیار کم­مصرف تر از سایر موتورها هستند.

در هر دو دو دسته دو زمانه و چهار زمانه سیکل چهارگانه1- مکش هوا 2-تراکم 3-پاشش سوخت و احتراق 4-تخلیه دود انجام میگیرد که گاهی همزمان و گاهی بترتیب بر اساس نوع طراحی آن صورت می پذیرد. آنچه برخی سازندگان در نظر دارند استفاده از بیشترین تعداد قطعات تکراری و ماژولار در مکانیک خودروهای دیزل و مکانیک بنزین به منظور صرفه جویی در هزینه ها، بهبود قیمت و افزایش انعطاف پذیری است. ولوو با خانواده موتورهای جدید Drive-E مکانیکی طراحی کرده است که پیچیدگی را با استفاده از یک رویکرد ماژولار و فشرده کاهش می دهد. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. پس هر راننده ای باید قطعات اصلی موتور دیزل را حداقل در حالت کلی بشناسد، تا اگر مشکلی پیش بیاید، احتمال بروز مشکل و منشا آن را حدس زده و تشخیص دهد. چرا که در صورت بروز مشکلات حاد، شاید کل موتور نیاز به تعویض داشته باشد.

http://digitalmags.ir

حالا گازوئیل به درون محفظه احتراق تزریق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق می شود. عمل احتراق با افزایش ناگهانی فشار همراه است بنابراین پیستون با فشار زیاد به پایین هل داده می شود. در موتورهای دیزلی ، فشرده سازی هوا حدود 25 برابر شدیدتر از موتور بنزینی صورت گرفته و بعد با ورود سوخت، به خاطر دمای خیلی بالای سیلندر که از فشرده سازی هوا ناشی شده است، انفجار صورت می گیرد.

اختراع موتور دیزل