ورق مس و آلیاژهای آن، معرفی انواع و 4 کابرد اصلی آن در صنعت | brassonline

ورق مس و آلیاژهای آن، معرفی انواع و 4 کابرد اصلی آن در صنعت | brassonline

آلمینیوم به عنوان کاندیدای استفاده در صنایع دریایی در اواخر قرن 19 مطرح شد، زمانی که نفوذ این فلز در محصولات مصرفی دیگر آغاز شده بود . در این زمان بود که به دلیل سبکی ، استحکام مخصوص بالا ( نسبت استحکام وزن ) خواص ضد خوردگی عالی آن مورد توجه طراحان صنایع دریایی قرار گرفت . همان گونه که از اسم برنج دریایی بر می‌آید این آلیاژ به منظور استفاده در کاربردهای دریایی توسعه یافته‌است. قلع در اصل برای جلوگیری از خوردگی به این آلیاژ اضافه شده‌است.

معرفی شرکت کاوان صنعت بهین

به سبب وجود این خواص در تمامی حوزه های صنعت و زندگی میتوان از آن بهره برد. این خواص و کاربردها به دلیل خصوصیات و ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی مس است. این خواص منجر به برتری ورق مس و آلیاژ آن نسبت به رقبای خود در همه زمینه ها می گردد. برنج B65 یکی از آلیاژهای مس بوده که حاوی ۶۵ درصد مس و ۳۵ درصد روی می باشد. این آلیاژ با نام برنج زرد یا Yellow Brass نیز شناخته می شود. برنج B65 قابلیت تغییر فرم و کشش خوبی دارد و برای ساخت وسایلی که با گودکشی عمیق ساخته می بازار آهن تبریز شوند مناسب است.

این وبلاگ در راستای اطلاع رسانی در رشته ی مهندسی مواد و متالورژی در اختیار شما بازدید کنندگان عزیز قرار داده شده است. رسوب فاز های δ یا ε به سبب این تغییر حلالیت نشاندهنده کاهش قابل ملاحظه حلالیت قلع در فاز α است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تاریخچه استفاده از آلومینیوم در صنایع دریایی و ساخت و ساز های آن

در اروپا از برنز در مراسم های تدفین، تبر، خنجر، ظروف و … یکی دیگر از ویژگی‌های خارق العاده مس داشتن املاح ضد میکروبی است. یعنی می‌تواند به سلول‌های باکتری‌ها و میکروب‌ها نفوذ کند و آن‌ها را از بین ببرد. از این رو سال‌ها است که در همه جای دنیا از آن برای ساخت وسایل سرو غذا استفاده ‌می‌شود. از این مواد شیمیایی باید اجتناب شود ، هر زمان دیگر می تواند برای پایان مشخص شده در اینجا جایگزین شده است.

کاربرد برنز در زندگی و خانه:

آخرین عصر سه‌گانه فلزی در دوران پیشاتاریخ با عصر آهن تمام می‌شود؛ اما پایه‌های تمدن جدید با کشف این فلز آغاز می‌گردد. ابتدا هیتیت‌های آسیای صغیر توانستند فلز آهن را کشف کنند و در وهله اول از این فلز برای ساخت زیورآلات استفاده کردند. گذر زمان و استحکام آهن نسبت به دیگر فلزات موجب شد از آهن برای ساخت ابزار جنگی استفاده شود.

  • در سال ۱۸۲۵ هانس کرسیتیند اورسلد آلیاژ آلومینیوم را به شکل اتفاقی با ترکیب عناصر دیگر کشف کرد.
  • آلیاژهای تنگستن از آنجاییکه آلیاژهای گرانشی بالا دارای این توابع عالی هستند، به طور گسترده ای در هوافضا، هواپیمایی، نظامی، حفاری نفت، ابزار الکتریکی، پزشکی و سایر صنایع استفاده می شود.
  • دلیل نامگذاری برنج B65، به میزان سختی این آلیاژ یعنی ۶۵ در مقیاس راکول B مربوط می شود.
  • همچنین باید این موضوع را بیان کرد که درست است وزن این عنصر یک چهارم وزن فولاد است، اما استحکام آن نسبت به فولاد شش برابر میباشد.
  • گفتنی است که بیشتر فلز مس در محیط اطراف به علت پدیده‌های طبیعی یافت می‌شود.