در حالی که بسیاری از خودروسازان دیگر در تولید خودروهای الکتریکی محتاط هستند، گروه هیوندای محکمتر پای خود را روی پدال گاز گذاشته و قصد دارد تولید چنین مدلهایی را جدیتر از گذشته دنبال کند.
در مراسم سالانه روز سرمایه گذار و مدیرعامل که در چند روز گذشته در سئول برگزار شد، رهبران ارشد هیوندای استراتژی خود را برای چند سال آینده فاش کردند. هدف اصلی این شرکت فروش سالانه 2 میلیون خودروی الکتریکی تا سال 2030 است. علاوه بر این، هیوندای قصد دارد خودروهای هیبریدی بیشتری را به مجموعه محصولات خود اضافه کند، از جمله مدل های EREV که در آن موتور بنزینی نقش ژنراتور برای شارژ باتری را ایفا می کند. این خودروساز کره ای این نوع موتور را پلی بین مدل های احتراق داخلی و تمام الکتریکی می داند.
تولید IONIQ 9 در ایالات متحده؛ گامی به سوی موفقیت
به گفته مدیرعامل هیوندای موتور، آقای جاه هون چانگ، برنامه های بزرگی برای بازار آمریکا و ایجاد فرصت های شغلی در این کشور وجود دارد. برای دستیابی به این هدف، شاسی بلند برقی بزرگ هیوندای آیونیک 9 در کارخانه جدید MetaPlant در گرجستان تولید خواهد شد. علاوه بر این، IONIQ 5 قرار است از پایان سال جاری در این کارخانه تولید شود.
قبلا گفته شده بود که شاسی بلند برقی فول سایز هیوندای Ioniq 7 نام خواهد داشت اما آقای ژانگ نیز تایید کرد که نام این مدل جدید Ioniq 9 خواهد بود.این SUV پرچمدار در سال 2021 در قالب کانسپت Seven معرفی شد. انتظار می رود نسخه تولید انبوه این خودرو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس امسال رونمایی شود.
هیوندای روی موتور EREV تمرکز کرده است
اگرچه هیوندای بر هدف فروش جهانی خودروهای الکتریکی اصرار دارد، اما مقامات این شرکت اذعان دارند که مسیر آینده الکتریکی کندتر و پیچیدهتر از حد انتظار پیش میرود. به همین دلیل این شرکت تولید موتورهای EREV را در دستور کار قرار خواهد داد. این نوع موتور در ابتدا با مدل هایی مانند BMW i3 و شورولت ولت معرفی شد. در این نوع موتورها موتور بنزینی اغلب کوچک است و فقط باتری را شارژ می کند. به عبارت دیگر موتور بنزینی هیچ ارتباطی با چرخ ها ندارد و انرژی مورد نیاز برای حرکت توسط موتور الکتریکی تامین می شود. هیوندای وعده داده بود که مدل های مجهز به این موتور از جمله نسخه 9 سرعته Ioniq، بردی در حدود 900 کیلومتر خواهند داشت. ناگفته نماند که در حال حاضر استفاده از این نوع موتور در بین خودروسازان چینی بسیار محبوب شده است.
21 خودروی الکتریکی تا پایان سال 2030 به بازار عرضه می شود
در کنفرانس اخیر، هیوندای برنامه های خود را برای توسعه خودروهای هیبریدی اعلام کرد. این شرکت با نسخه هیبریدی سانتافه و سوناتا در بازار آمریکا موفق شد. با توجه به تقاضای زیاد برای این دو مدل، هیوندای خودروهای هیبریدی بیشتری را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. هدف هیوندای این است که تا سال 2030 به سودآوری برابر در تمام خطوط تولید خود از جمله خودروهای احتراق داخلی، هیبریدی، EREV و خودروهای الکتریکی دست یابد. این شرکت قصد دارد تا پایان دهه بیست و یکم مدل های الکتریکی را به خط تولید خود اضافه کند.
منبع: https://akharinkhodro.ir/car-news/foreign-car/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%AF/