یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزربق سوخت است. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده میکنند که نسبت به تزریق مستقیم ارجحیت دارد. عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته میشوند، از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب میشوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام میشود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی میباشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق میباشد.
این قطعه سبب فیلتر شدن و تسفیه سوخت شده و از صدمه خوردن به قطعات موتور جلوگیری می کند. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بده باشد و با موتور دیزل اشنا شده باشید. در ایالات متحده آمریکا از دهه ۱۹۳۰ آرام آرام شروع به استفاده در چند خودرو کرده اند و از دهه ۱۹۷۰ خودرو های دیزلی نقش بزرگی در صنعت حمل و نقل و تجهیزات این کشور بازی میکردند. تمامي موتورهاي ديزلي که در شاهراههاي ايالات متحده حرکت مي کنند بايد ذرات معلقي که از اگزوز آنها خارج مي شود کمتر از0/1 گرم به ازاي هر اسب بخار باشد.
چگالی گازوئیل چقدر است؟
8 نکته طلایی جهت فروش بهتر ماشین آلات راهسازی و معدنیدر این مقاله قصد داریم که به شما دارندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی آموزش دهیم… این قسمت در انتهای میللنگ قرار دارد و از طریق اتصالات ویژه کلاچها و گیربکسها امکان حرکت چرخشی پروانه را فراهم میکند. این قسمت یک دیسک فلزی است که برای ذخیره انرژی جنبشی و انتقال یکنواخت آن برای ایجاد یک حرکت صاف به کار میرود.
در این مطلب مختصر و مفید با دشت نور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مجله خبری دیزل مرکزی و یا گازوئیل به دست آورید.
- به همین خاطر است که در بحث خودروهای هیبریدی، از موتورهای بنزینی استفاده میشود تا آلایندگی آنها در مجموع کاهش یابد.
- وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد.
- در حالی که در موتورهای بنزینی، بیشترین گشتاور و بالاترین اسببخار در دورهای میانی به بالا به دست میآیند.
- موتور های دیزل تنها هوا را متراکم میکنند، بنابراین نسبت تراکم میتواند خیلی بالا باشد.
- پمپ انژکتور کارش این است تا سوخت را به قطرات کوچکتر تبدیل کند و به محفظه احتراق ارسال کند ، گرمای بالای هوای فشرده شده باعث میشود تا بخار سوخت در سرتاسر محفظه احتراق ایجاد شود.
در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوختپاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. موتورهای دیزل، به انواع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود.
کاربرد در صنایع[ویرایش]