همان طوری که گفته شد، سیستم خنک کننده همچنین برای خنک کردن روغن نیز استفاده می شود. چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد. برای این که بتوانیم این مشکل را رفع کنیم از خنک کننده روغن موتور استفاده می کنیم.
- به طور معمول در مراکز داده از دیزل ژنراتور های خاص که استاندارد DCC را دارند استفاده میشود.
- سوختي كه از باك خارج مي شود، تا رسيدن به پمپ گازوئيل، بسته به محل قرار گرفتن باك، تحت فشار گرانش (ثقل) يا مكش است.
- قدرت این موتورها در زیر دریایی ها به گونه ای است که تا عمق 3 هزار متری بدون هیچ گونه مشکلی توانایی کار را دارند.
- غالباً می توان با کارکردن موتور روی یک بار زیاد برای مدت زمانی که کربن اضافی آن را سوزاند،مشکل دود سیاه را رفع کرد.
- میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند.
همچنین هرگز از آب به تنهایی به عنوان مایع خنک کننده استفاده نشود. (در دمای نرمال کارکرد موتور آب خاصیت خورندگی دارد) محاسبه دمای انجماد و محافظت شیمیایی مایع خنک کننده برای جلوگیری از خرابی و زنگ زدگی سیلندر امری الزامیست. کیفیت مایع خنک کننده و آب را میتوان با تسترهای آماده موجود با نسبتسنج بررسی کرد. خروج دود سیاه از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد که احتراق سوخت ناقص است. در حالیکه ژنراتورهای موتور دیزل مرسوم ممکن است در تعریف ما از “انرژی جایگزین” قرار نگیرد، باز هم افزونه با ارزشی برای یک سیستم پشتیبان شبکه یا انرژی در دسترس است. در موتور دیزل چهار زمانه، از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی استفاده می گردد.
به چه دلیل از موتور دیزلی در تانک ها استفاده می شود ؟
وظیفه تنظیم میزان سوخت وارد شده و فشار مورد نیاز جهت اسپری و تزریق سوخت را عهده دار می باشد. شاید بتوان گفت در بین ویژگیهای روغنها هیچکدام به اندازه انواع دستهبندیها و تقسیمبندیهای مختلف که توسط انستیتوی نفتی آمریکایی و برخی آژانسهای اروپایی انجام شده گیجکننده نباشد. جهت جلوگیری از این سردرگمی لازم است که فقط از پیشنهادهای سازنده موتور استفاده کرد و توجه داشت که فقط تعداد کمی از این دستهبندیها برای هر موتور صدق میکند. گاهی اوقات سازندهها فیلترهای خاصی را در مدار طراحی میکنند که به صورت کنترل شده مقادیری از افزودنیها را در مایع خنک کننده آزاد میکنند.
ژنراتورهای استخراج رمز ارز ، ماینینگ بیت کوین
مجله خبری دیزل مرکزی بینش ابتکار خاورمیانهیک مجموعه بازرگانی فنی و مهندسی برای تولید و تامین انواع تجهیزات صنعتی و دیزل ژنراتور ها با برترین و بالاترین کیفیت های شناخته شده بین المللی در کشور محسوب می گردد. در زمان تأسیس این مجموعه برآن بودیم که بتوانیم نگاهی شگرف برفعالیت های اقتصادی وعمرانی داشته باشیم. وقتی سیلندرهای شما فرسوده می شوند، فاصله کمی بین حلقه پیستون و دیواره سیلندر باقی می ماند.
دلایل عمده ایجاد دود آبی از دیزل ژنراتور
اما در موتور های دیزلی روند کار بسیار فرق می کند ( بالا تر توضی داده ایم ) . پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل، تا توسعه سامانههای پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوختپاش خود را آغاز کرد.