موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | centraldiesel

بر مجله خبری دیزل مرکزی سیلندر این موتور ها به چهار، شش، هشت و دوازده موتور سیلندری تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که موتور های تک سیلندری نیز وجود دارند اما چون توان آن ها پایین تر و کم تر است برای ساختار های ساده و کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای دیزلی به گونه‌ای مقاومت بسیار زیادی دارند و عمر طولانی‌تری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. موتورهای بنزینی جز موتورهای احتراق داخلی هستند و دارای جرقه اشتعالی هستند که با سوخت‌های فرار مانند بنزین کار می‌کنند.

آدرس کارخانه

هنگامی که پیستون با قدرت به بالا کشیده شده و به انتها می‌رسد، شیر ورودی بسته شده و سرعت چرخش چرخ‌ها بیشتر می‌شود و هوا را در 21% از حجم اصلی آن پخش می کند. موتورهای بنزینی عموماً دارای سرعت خیلی بیشتری نسبت به موتورهای دیزلی هستند. در واقع می‌توان گفت موتورهای دیزلی بیشتر برای کارهای سنگین، آهسته و قدرتی مناسب هستند؛ بنابراین از موتورهای دیزلی در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، بلدوزرها، تراکتورها و به طور کلی ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود.

موتور دیزل در مقایسه با انواع گازی و بنزینی صدای بیشتری ایجاد می‌کند. موتور دیزلی توانایی تولید بارهای قوی را دارد و برای استفاده‌ی طولانی مدت نیز مناسب می‌باشد. این خصوصیات باعث شده تا موتورهای دیزل دویتس یکی از بهترین انتخاب ها به جهت استفاده در دیزل ژنراتورها باشند. قبل از بررسی دقیق درباره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .

  • موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار می‌رود.
  • این کمپانی که از سال 1970 تامین موتورهای کاترپیلار را برعهده داشت توسط کاترپیلار آمریکا خریداری شد.
  • در حالی‌که ژنراتورهای موتور دیزل مرسوم ممکن است در تعریف ما از “انرژی جایگزین” قرار نگیرد، باز هم افزونه با ارزشی برای یک سیستم پشتیبان شبکه یا انرژی در دسترس است.

موتور دیزلی به علت سوخت مورد استفاده در آن که گازوئیل می‌باشد معمولاً صدای بیشتری به نسبت موتورهای بنزینی تولید می‌کند. هم موتورهای دیزلی و هم موتورهای بنزینی هوا را در یک محفظه فشرده می‌کنند که این فشار باعث انفجار می‌شود، اما نحوه وقوع انفجار در این دو موتورها متفاوت است. پرکینز یکی از پیشگامان تولید موتور دیزلی در صنعت تولید برق به وسیله مولد الکترونیکی است که هم اکنون FG Wilson یکی از شرکت های تابع پرکینز در کوپله انواع موتور و ژنراتور به یکدیگر هستند.

اجزای تشکیل دهنده موتور دیزل

ماشین آلات مورد استفاده کشاورزی، تراکتورها، پمپ‌های آبیاری، ماشین‌های خرمن­کوب و دیگر تجهیزات، اغلب دارای موتور دیزلی هستند. ساخت‌وساز، یک بخش دیگر است که به‌شدت بر توان سوخت دیزل متکی است. همه ماشین های بتن ریزی، ماشین آلات حفاری، غلتک‌ها، ترنچرها و با موتور دیزل کار می­کنند. در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود. برای همین وقتی پیستون در نقطه مرگ پایین قرار دارد، مانعی جلوی سوپاپ هوا نیست، (در این حالت سوپاپ تخلیه بسته است) بنابراین هوا به‌اندازه کافی وارد سیلندر شده و پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند.

http://digitalmags.ir