موتور دیزل چیست انواع موتور دیزلی و طرز کار موتور دیزل | centraldiesel

طراحی مدرن و به‌روز موتورهای دیزلی به‌خصوص موتورهای دو زمانه، علاوه بر کاهش وزن موتور در کاهش صدای آن نیز نقش دارند. در این مرحله درحالی‌که هوای داخل سیلندر متراکم است، مقداری سوخت دیزل پاشیده می‌شود که منجر به انفجار می‌شود. بعد از اینکه انفجار صورت گرفت، موج ناشی از انفجار، پیستون را به پایین پرتاب می‌کند، بدین ترتیب با پرتاب شدن پیستون به سمت پایین، میل‌لنگ که به انتهای آن متصل است، می‌چرخد و این فرایند ادامه پیدا می‌کند.

تفاوت موتور بنزینی و موتور دیزلی چیست؟

اگر برای مصارف خانگی خود، ویلا و یا کلا مصارف مجله خبری دیزل مرکزی فاز نیاز به موتور دیزل دارید می توانید از نوع تک سلندر موتور دیزل استفاده نمایید. توان این مدل موتور دیزل تک سیلندر حدود پانزده تا بیست می باشد و حتی به عنوان یک توان سی اسب بخار نیز کاربرد دارند. از این مدل تک سیلندر نمی توان در کارگاه ها و مصارف صنعتی بزرگ تر استفاده نمود.

  • سالهاست که هر دو بیمارستان نظامی و عمومی بر روی ژنراتورهای نیروی انسانی تأکید دارند تا هر زمان که قدرت از بین برود، یا از وقفه محلی یا فاجعه طبیعی طبیعی مانند طوفان یا سیل، برداشته شود.
  • با شناختن تفاوت‌های هر دو موتور می‌توانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها داشته باشید.
  • فروشگاه ابزارکیا مرجع تخصصی ابزارآلات صنعتی، در زمینه فروش ابزار دستی، برقی، شارژی، بادی، بنزینی، باغبانی، الکترونیکی و موارد مصرفی ماشین های تراشکاری، با داشتن سال ها تجربه، در خدمت مشتریان عزیز می باشد.
  • مشاوران مجموعه‌ی آبیاران در مورد انتخاب انواع موتور دیزلی (گاروئیلی)، استعلام قیمت موتور دیزل و خرید انواع توان آن بر حسب اسب بخار در اندازه‌ها و کاربری‌های مختلف شما را راهنمایی خواهند کرد.
ازنظر شرایط بهره‌برداری نیز در مجموعه شرایط بارگذاری توان کم ناپیوسته قرار می‌گیرند. توان خروجی موتور دیزل دریایی نیز غالباً بارزترین شاخص، هم از نظـر طراح و هم از نظر مشتری، است. به هر حال موتور با هر ویژگی مثبت باید توان مورد نیاز کاربرد را تأمین نماید.

حالت های موتور چهار زمانه

همانطور که پیستون از این موقعیت دور می شود، تزریق سوخت ادامه می یابد و فرآیند احتراق به عنوان یک فرآیند با فشار تقریباً ثابت ظاهر می شود. از آنجایی که کل فرآیند احتراق با تزریق سوخت کنترل می شود، تزریق باید در موقعیت صحیح پیستون (یعنی زاویه میل لنگ) شروع شود. در این سیستم، قطعات موتور تحت حالت فشار روغن کاری میشوند تا موتور عملکرد روان تری داشته باشد.

مقایسه موتور دیزل دویتس و انواع چینی آن : درباره کمپانی دویتس

پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می‌کند. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند. موتور دیزل نوعی از موتورهای درون‌سوز است که مانند موتورهای بنزینی عمل احتراق آن در داخل سیلندر انجام میشود. تفاوت اصلی موتورهای دیزل با دیگر موتورها، استفاده از احتراق در اثر تراکم آن است. در این پیشرانه ها عمل احتراق صورت نمیگیرد بلکه در اثر تراکم بسیار بالا مخلوط سوخت و هوا بدون جرقه زدن متراکم می شوند.

http://digitalmags.ir