موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

هر دو عملیات معدنکاری سطح و زیرزمینی به تجهیزات دیزلی برای استخراج مواد و بارگیری کامیونها متکی هستند. بیل و مته های دیزلی این محصولات را استخراج می کنند و آنها را به کامیون های عظیم معدن یا بر روی کمربندهای حمل می اندازند و همچنین با همان سوخت کار می کنند. موتورهای با سرعت بالا برای تراکتور، کامیون، قایق بادبانی، اتوبوس، اتومبیل، کمپرسور، ژنراتور و پمپ استفاده می شود. آزمایشگاه دیزل BMW در اتریش، رهبر جهانی در توسعه موتور دیزل خودرو است.

http://digitalmags.irمجله خبری دیزل مرکزی دیزلی مقاوم‌ است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری از این موتور نیز پایین می‌باشد. تعمیر انواع موتور پرکینز با بهترین قیمت و خدمات سرویس و تامین قطعات در دیزل پارسیا انجام می‌شود. این موتورها در خودروها، کامیون‌های سبک و برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی و به عنوان ژنراتورهای برق ثابت کوچک بوده و به‌ عنوان درایوهای مکانیکی استفاده می‌شوند. سایر روش‌های راه‌اندازی شامل تجهیزات کمکی و پذیرش انفجار هوای فشرده به یک موتور فعال با هوا است که برای چرخاندن چرخ لنگر موتور بزرگ طراحی شده است. دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتیگراد (979 درجه فارنهایت) است.

داستان تولید انواع موتورهای پرکینز

در نوعی دیگر از موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور به صورت پرده دار طراحی شده که مسقتیم در ارتباط با هوای خنک است و موتور را خنک نگه میدارد. موتورهای دیزل براساس طرز کارکردشان به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشودند. در این موتورها ها 4 عامل اصلی مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه یا دود انجام میشود. آکروید استورات در سال 1890 میلادی امتیاز ساخت موتوری را بدست آورد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس به منظور جلوگیری از اشتعال، سوخت داخل هوای متراکم شده تزریق می شد، فشار این موتورها بسیار پایین بوده است.

در واقع میل لنگ قطعه ای است که برای تبدیل حرکت بالا و پایین پیستون به یک حرکت چرخشی استفاده می شود. میل لنگ تا ترکیب سوخت و هوای مورد نیاز برای احتراق بسته می ماند. این کار تا زمانی که سنسورها زمان باز شدن آن را ارسال کنند تا باعث استارت خودرو شود، ادامه پیدا می کند. میل بادامک ها در موتورهای دیزلی، نزدیک بالای موتور قرار دارند و اجازه می دهند تا سوخت و هوا وارد شود و دود اگزوز را نیز به بیرون آزاد کند. در واقع میل بادامک ها دریچه ها را باز و بسته کرده و امکان احتراق را فراهم می کنند.

  • دیزل‌های با سرعت بالا برای برق‌رسانی تراکتورها، کامیون‌ها، قایق‌های بادبانی، اتوبوس‌ها، خودرو‌ها، کمپرسورها، پمپ‌ها و ژنراتور‌ها استفاده می‌شود.
  • موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند.
  • از جریانِ خروجیِ موتور، برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انواع وسایل برقی می‌توان استفاده کرد.
  • در واقع توان این نوع موتور تک ها بیشتر از سایر انواع موتور تک نظیر موتور تک بنزینی و گازسوز است.
  • افزودن توربوشارژر و سردکن انتهایی می تواند عملکرد یک موتور تک دیزل را از نظر قدرت و کارایی افزایش دهد.
  • نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نمی‌توان به صورت قطعی ادعا کرد که موتور بنزینی بهتر است یا موتور دیزلی؛ بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب یک دستگاه، به نوع و حجم کار، موقعیت مکانی، سرعت و…

خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت دیزل ژنراتور مطرح کرده وبعنوان یک توزیع کننده متخصص و فعال این کارخانجات در پروژهای مختلف همکاری مطلوب و شایسته ای داشته است . در این مقاله قصد داریم شما را با موتور دیزلی آشنا کنیم و تاریخچه این دستاورد مهم بشری را بازگو کنیم. در بیشتر موارد، سیستم‌ این مدل از نوع تزریق مستقیم بوده و دارای توربوشارژ و ‌خنک کن انتهایی هستند. هنگامی که قابلیت اطمینان و پایداری بسیار مهم است، ممکن است با سرعت 500 دور در دقیقه کار کنند. موتورهای با سوراخ های بیشتر از 600 میلی متر تقریباً منحصر به سیستم های چرخه دو زمانه می شوند. این سیستم همچنین برای خنک کردن موتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا دمای بالاتر موجب افت کیفیت روغن موتور خواهد شد و سیستم خنک کننده موتور نیز با کنترل دمای روغن، از افت کیفیت روغن مورد استفاده موتور جلوگیری می کند.

راه اندازی موتور تک دیزلی