تسمه تایم یا زنجیر تایمینگ برای اتصال میل لنگ و چرخش میل بادامک با یک زاویه خاص است که در جلوی موتور قرار دارد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر یک از اجزای موتور دیزل می پردازیم. آموزشگاه فن اموزان دوره های تخصصی آموزش مکانیک خودرو ، آموزش برق خودرو ، آموزش جلوبندی و آموزش تعمیرات ایسیو را بصورت عملی با کار روی خودروهای واقعی در تعمیرگاههای مجهز برگزار می کند. تمامی دوره ها با اعطای مدرک معتبر و تحت نظارت سازمان فنی حرفه ای برگزار می شود.
موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در ابتدا پس از اختراع موتورهای دیزلی از آن ها در زمینه های پمپاژ آب، راندن قایق های مسافربری و باری، تولید برق و تولید قدرت برای رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهار زمانه بودند.
الکتروموتور دریایی
بعد از اینکه سوپاپها بسته شده، پیستون به سمت بالا حرکت میکند که به آن نقطه بالای مرگ گفته میشود. در این حالت هوای داخل سیلندر کاملاً فشرده و متراکم میشود و درجه حرارت آن بهشدت افزایش مییابد. بر اساس تخمینهای انجام شده این درجه هوای داخل سیلندر حدود 600 درجه سانتیگراد است.
موتور دیزلی چیست و چگونه کار میکند؟
سلام جناب رحمانی عزیز، هممجله خبری دیزل مرکزیان واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.
- اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند.
- ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از مهم ترین بخش های موتور اشنا کنیم.
- در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم میسازد.
- فشار داخل سیلندر تا حدود ۴۰ اتمسفر بالا میرود و بر اثر این تراکم زیاد حرارت هوا داخل سیلندر به شدت افزایش یافته و به حدود ۶۰۰ درجه سانتیگراد میرسد.
- موتور دیزل دو زمانه به دلیل طراحی متفاوت مراحل فوق را به جای 4 مرحله، در 2 مرحله طی میکند.
موتور تک دیزلی به دلیل همین توان و قدرت خوب، می تواند کلیه کارهای سنگین و تخصصی را به خوبی انجام دهد. در نتیجه از امور سنگین خانگی و کشاورزی تا امور تخصصی صنایع می تواند از انواع موتور تک گازوئیلی استفاده نمایند. موتور دیزلی انرژی خود را از طریق احتراق سوختی که داخل هوای متراکم و داغ سیلندر تزریق یا اسپری میشود، به دست میآورد. سوختی که به داخل هوایی با دمای بالاتر از دمای «احتراق خودکار» خود اسپری میشود، خودبهخود با اکسیژن هوا عکسالعمل نشان داده و منفجر میشود.