موتور دیزل چیست آشنایی با انواع موتور دیزل و کاربرد آن‌ها دانا تجارت توانا | centraldiesel

سیستم تزریق سوخت موتور دیزلی معمولاً برای تأمین فشار تزریق بین 7 تا 70 مگا پاسکال که معادل 1000 تا پوند در هر اینچ است، طراحی می‌شود؛ اما تعدادی سیستم فشار بالا هم وجود دارند. از آنجایی که کل روند احتراق توسط تزریق سوخت کنترل می‌شود، تزریق باید در موقعیت مناسب پیستون (مثلاً زاویه میل‌لنگ) شروع شود. در ابتدا، سوخت در یک فرآیند حجم ثابت سوخته می‌شود؛ در حالی که پیستون در بالای نقطه مرگ قرار دارد. همان‌طوری که پیستون از این موقعیت دور می‌شود، تزریق سوخت ادامه پیدا می‌کند و فرآیند احتراق به یک فرآیند تقریباً فشار ثابت تبدیل می‌شود. سه مدل اصلی پایین، متوسط و بالا موتورهای دیزلی بر اساس توان وجود دارد.

http://digitalmags.irاین دسته از موتورها نیز برای شناورهای پرسرعت و بسیار سبک مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این دسـته، به‌طور نسـبی گشـتاور بیشـتری در سرعت‌پایین نیاز است تا شتابگری مناسب انجام شود. به دلیل نیروی محرکه بسیار سبک آن گشتاور در حالت حداکثر سرعت، نسبت به سایر رده‌های قبلی کمتر است. این دسته از موتورها عمدتاً در مجموعه موتورهای کم‌توان با عملکرد ناپیوسته قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی شده تا معرفی جامعی از موتورهای دیزل با کاربرد دریایی انجام پذیرد.

گروه صنعتی کیاگستر

در صورتی که در موتورهای بنزینی از کاربراتور استفاده شود، در آن هوا و سوخت قبل از ورود هوا به سیلندر مخلوط می شوند. در سیستم های انژکتوری نیز تزریق سوخت درست قبل از مکش و خارج از سیلندر انجام می شود. در این حالت، در یک موتور بنزینی، تمام سوخت در طول کورس مکش وارد سیلندر شده و سپس متراکم می شود. تراکم ترکیب سوخت و هوا، به نوعی نسبت تراکم موتور را محدود می کند، که اگر هوا بیش از حد فشرده شود، مخلوط سوخت و هوا خود به خود مشتعل می شود و باعث ضربه خواهد شد. در موتورهای دیزل از تزریق مستقیم سوخت استفاده می شود، یعنی سوخت دیزلی به صورت مستقیم به سیلندر تزریق می شود. با توجه به این که موتور دیزل فقط هوا را فشرده می کند، نسبت تراکم می تواند بالاتر باشد.

شما می توانید مصرف انرژی خود را با انواع موتور‌دیزل مدیریت کنید

حتی پیشرانه بسیاری از مجله خبری دیزل مرکزیهای دنیا نیز دیزلی است و همچنان بخش گسترده‌ای از تقاضای بازار به این نوع موتور اختصاص‌یافته است. شرکت راد دیزل در قالب سهامی خاص و با سرمایه بخش خصوصی فعالیت خود را در زمینه واردات آغاز نمود. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینه‌ی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… است. به همین دلیل این نوع موتور برای نمونه‌های پرتابل و قابل‌حمل گزینه‌‌ی مناسب‌تری به شمار می رود.

  • گرما و حرارت موتور را کاهش میدهد، مواد اضافی را از موتور خارج می کند و رینگ و سیلندرهای پیستون را از یکدیگر جداسازی میکند.
  • سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند.
  • در موتورهای چهارزمانه سوپاپ‌ها بالای پیستون قرار دارند، درحالی‌که در موتور دو زمانه، سوپاپ هوا روی بدنه سیلندر و پایین‌تر از سوپاپ تخلیه قرار دارد و باز و بسته‌شدن سوپاپ هوا، توسط خود پیستون انجام می‌شود.
  • تمام حقوق معنوی و مادی این سایت متعلق به شرکت حمل و نقل کرخه ترابر سپاهان می‌باشد.

با شناختن تفاوت‌های هر دو موتور می‌توانید درک بهتری از نحوه استفاده و کاربرد آن‌ها داشته باشید. فرانک در خارج از شرکت علاقه زیادی به کشاورزی داشت و یکی مزرعه کوچک قابل کشت را اداره می‌کرد. وی پس از دریافت نشان از ملکه انگلستان به دلیل تلاش و کوشش خود در تولید و صادرات موتورهای دیزلی در اکتبر 1967 و در سن 78 سالگی درگذشت. پرکینز Perkins سازنده انواع موتور های دیزل صنعتی (کاربرد در ژنراتور برق) کشاورزی و عمرانی در سال 1932 و به وسیله فرانک پرکینز و با همکاری دوست خود چارلز چاپمن که یک نابغه طراحی مهندسی بود در انگلستان پایه‌گذاری شد. موتور برق شاپ (بازرگانی تاج) اقدام به واردات، توزیع و عرضه انواع موتور تک نموده است. این امر امکان بررسی و مشاوره آسان و همچنین خرید مطمئن را فراهم کرده است.