گرمکن الکتریکی کوچکی که در محفظه احتراق اولیه موتور های دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را پیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود . در آغاز کار، وقتی پیستون از TDC به BDC حرکت می کند، پیستون در داخل سیلندر خلاء ایجاد می کند؛ از این رو به دلیل اختلاف فشار بین ورودی موتور و سیلندر، هوا وارد سیلندر می شود. موتورهای دیزل، به انواع گسترده ای از موتورها گفته می شود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. در این موتورها برای شعله ور ساختن سوخت از حرارت های بالا استفاده می شود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا می برند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط می کنند.
- در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود.
- برای این که بتوانیم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود.
- در طول این حرکت، پیستون هوا را برای ایجاد فشار بیشتر در داخل سیلندر فشرده سازی می کند.
- آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد.
اگر انژکتور نقصی داشته باشد، ممکن است نتواند به همین راحتی ریز احتراق را اسپری کند. این ممکن است در اثر مسدود شدن کیفیت سوخت پایین در انژکتورها یا رسوبات گوگرد ایجاد شود. اگر دریچه ها یا فاصله شیرها صحیح نباشد ، این امر باعث ایجاد مشکلات احتراق در محفظه می شود و منجر به ایجاد دود سیاه می شود.
دیزل پمپ 2 اینچ KDP50CLA کوپ چین یک موتور آب ارتفاع بالا چینی
از دمایی مشخص، ترموستات شروع به باز شدن کرده و در یک آستانه، کاملاً باز میگردد. با باز شدن ترموستات، سیال خنک کننده وارد رادیاتور شده و بخشی از حرارت موتور را به محیط منتقل میکند. عدم ترکیب درست آب و ضدیخ، از آببندی خارج شدن واتر پمپ، باز ماندن ترموستات، گرفتگی رادیاتور، وجود ترک در سرسیلندر و مخلوط شده آب و روغن و … همه و همه از عیوب متداولی هستند که در سیستم خنک کاری یک موتور دیزل، ممکن است حادث شوند. آموزش بهره بردار برای پایش وضعیت دمای موتور، استفاده از دماسنجهای لیزری برای سنجش دمای قسمتهای مختلف مدار و …، از جمله روشهای معمول برای شناسایی سریع عیوب در این سیستم محسوب میشوند.
– سیستم روغن کاری دیزل: اویل پمپ یا روغن – کارتل – سوپاپ بای پس – فیلتر روغن – کولر روغن – صافی روغن
در مرحله دوم، سوپاپ بسته می شود و پیستون برای فشرده سازی سوخت در محفظه احتراق حرکت می کند. در موتورهای دیزلی، فشارهای موجود در این مرحله بیشتر از موتورهای جرقه زنی است. این عملکرد به همین دلیل انجام می شود تا امکان خود اشتعالی اختلاطی فراهم شود. به لطف اختراع موتور دیزلی از سوی رودولف دیزل، ثابت شده است که این موتور بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است. سوخت دیزل یا همان گازوئیل، در مقایسه با سوخت بنزینی قیمت نسبتا پایین تر و چگالی انرژی بالاتری دارد.
دیزل در صنعت برق
در طول مجله خبری دیزل مرکزی پیستون از BDC به TDC ، گازهای خروجی سوخته از سوپاپ اگزوز سیلندر، از طریق لوله اگزوز موتور خارج می شود. در این مقاله با نحوه عملکرد موتور دیزل چهار زمانه آشنا خواهیم شد و اطلاعاتی در این مورد بدست خواهیم آورد. باید بگوییم که موتورهای دیزل به لطف اختراع رودلف دیزل بسیار کارآمد و مقرون به صرفه تر از بنزین است.