موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | centraldiesel
انتشار: تیر 21، 1403
بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1404

موتور دیزل چیست ؟ ورکات صنعت | centraldiesel

موتور دیزلی به کار فشرده سازی و احتراق برای اشتعال تلاش می کند. در موتور دیزل، هوا به داخل موتور کشیده شده و در معرض فشرده سازی بالایی قرار می دهد. در موتور دیزلی دمای حاصل، بسیار بالاتر از درجه حرارت به دست آمده در یک موتور بنزینی است. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت می کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجاری تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می سازد. در طول این زمان سوپاپ تخلیه که در قسمت فوقانی سیلندر و در داخل سرسیلندر قرار دارد کماکان بسته مانده است.

  • اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است.
  • پیستون در مسیر حرکت روبه پایین خود جلو مجاری تنفس هوای تازه را باز می کند.
  • این موتور، یک موتور احتراق خارجی است چون آتش در بیرون سیلندر قرار دارد (حدود ۶ تا ۷ متر دورتر)، اما در یک موتور بنزینی یا دیزلی، سوخت در داخل سیلندرها سوزانده می شود.
  • لذا این شرکت با مدیریت کلان بر کلیه ی کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، نهایت سعی خود را در برآورده کردن خواسته های مشتریان خود و ایجاد فضای آرامش ذهنی از شروع فرآیند بارگیری گرفته تا ارسال و تحویل برای صاحبان بار، صحه می گذارد.
  • استفاده از سوخت دیزل یا گازوئیل توسط یک موتور، منجر به تغییرات و تمایزاتی می شود که هر فردی را به سمت خرید آن سوق می دهد.

همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل می شود. موتورهایی که حفظ عملکردشان اهمیت ویژه ای دارد و کارهای حیاتی انجام می دهند، باید دارای یک برنامه منظم تست روغن باشند. این تست ها شرایط روغن را تایید می کنند و اطلاعات مهمی در مورد وضعیت داخلی موتور در اختیار ما قرار می دهند. اگر سطح مایع خنک کننده پایین تر از حدی برسد که پمپ آن هوا بکشد و این هوا وارد مجاری خنک کاری شود ظرفیت خنک کاری به شدت کم می شود و آسیب مکانیکی جدی به موتور وارد می شود. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند .

دیزل در صنعت برق

به طور کلی این قطعات از ورق های فلزی نازک هستند، اما در برخی از خودروها با مواد فلزی ضخیم ساخته می شوند. سیستم روغن کاری در این موتورها دارای پمپ روغن و فیلترهای روغن، جهت تمیز نگه داشتن روغن از آلاینده ها نیز می باشند. موتورهای با اندازه متوسط نیز دارای قدرت خروجی 188 تا 750 کیلووات هستند که در کامیون های سنگین استفاده می شوند. این موتورها نیز از نوع تزریق مستقیم، شش سیلندر توربوشارژ و … هستند. کامیون داران و اشخاصی که با این ماشین ها سر و کار دارند باید قسمت های اصلی موتور دیزل را بشناسند و با عملکرد آنها آشنا باشند تا در مواقع اضطراری بدانند که چه کاری انجام دهند.

موتور\xa0 دیزلی 192\xa0 15 اسب برای این مصارف توصیه میشود:

نام اشتعال بر اثر فشار بالا بر اساس عملکرد موتور انتخاب شده است. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می رود. درجه حرارت به قدر کافی بالا بوده تا پس از تزریق سوخت به داخل محفظه احتراق، اشتعال رخ دهد. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که فشار سبب اشتعال خواهد شد. به همین دلیل این نوع موتورها را اشتعال بر اثر فشار بالا نامیده اند. این موتور دیزلی برای کشاورزی و صنعتی مصارف زیادی دارد از این موتور در تولید موتور برق، موتور پمپ و دیگر ادوات کشاورزی و صنعتی استفاده میشود.

جديدترين آموزش ها

برای این که بمجله خبری دیزل مرکزییم صدای موتور را کاهش دهیم، از صدا خفه کن استفاده می شود. در واقع با توجه به این که گازهای خروجی فشار بیشتری نسبت به جو دارند، اگر این گازها به صورت مستقیم خارج شود، صدای بلند و ناخوشایندی مانند صدای شلیک گلوله از تفنگ به گوش خواهد رسید. صدا خفه کن ها در این موتورها برای خنک کردن گازهای خروجی استفاده می شوند. ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور می شود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند. ۶٫موتور دیزل نیازی به احتراق با ولتاژ بالا ندارد در نتیجه باعث امنیت و اعتماد بیشتر ، سازگازی آسان با محیط های مرطوب می شوند.

http://digitalmags.ir