موتور دیزل یکی از انواع موتور احتراق داخلی می باشد که با احتراق تراکمی، تبدیل انرژی در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی را فراهم می کند. در واقع این موتورها انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. موتور دیزلی دارای بهترین راندمان حرارتی است یعنی هنگام کار نسبت به موتور بنزینی و گازی گرمای موتور را بهتر دفع میکند. در ابتدا سوخت وارد موتور شده و سپس به وسیله پیستون بالا رفته و فشرده می شود و سپس سوخت به وسیله جرقه شمع منفجر شده و قدرت ایجاد شده از انفجار پیستون را به حرکت در می آورد .
- از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان میشود.
- موجود است.همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند.
- خروج دود سفید از اگزوز دیزل ژنراتور ـ نشان می دهد که سوخت در محفظه احتراق سیلندر به درستی نمی سوزد.
- اصول مجموعه ی کرخه ترابر بر مبنای رضایت مشتری و صداقت بنا شده است.
- این موتورها به جای میل لنگ متصل به فلایویل , مستقیما به پره هلیکوپتر متصل می شوند به طوری که از یک جا به بعد این پره هست که با شتاب و گریز از مرکز خود موتور را در تارگت های پروازی روشن می کند .
در غیر این صورت جداره داخلی بارل و سطح خارجی پلانجر به سرعت خش برداشته و از قدرت تراکم پمپ میکاهد. عضو دیگری که در مدار فشار قوی به کار رفته و دارای دقت بالایی میباشد، انژکتور و سوزن آن است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود. موتورهای دیزل، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند.
موتور دیزل دارای شمع است؟
آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. موتور دیزل تخت، پهن بوده و ارتفاع کمی دارد و این باعث مرکز گرانش پایین آن می شود. برای اینکه با طراحی موتور دیزل آشنا شویم بهتر است که در ابتدا توضیح کاملی از این موتورها ارائه دهیم.
موتور تک دیزلی کاما مدل KAMA KM173F
تعویض منظم روغن و فیلتر (یا تمیز کردن فیلترهای روغن گریز از مرکز) باعث میشود روغن، ضایعات اضافه را از موتور خارج کند که این امر موجب تمیزی داخلی موتور و کاهش فرسایش در اجزاء آن میشود. موتورهای دیزل در طیف بسیار متنوعی از صنایع و تجهیزات به کار گرفته میشوند. از تجهیزات دریایی گرفته تا دیزل ژنراتورها، از ماشین آلات راهسازی گرفته تا خودروهای باری، در قلب بسیاری از این تجهیزات یک موتور دیزل قدرتمند میتپد که وظیفه تولید توان را بر عهده دارد. فرقی نمیکند که یک موتور دیزل به صورت مداوم استفاده شود یا به صورت گاه به گاه، در هر صورت برای کارکرد صحیح و بهینه در طول عمر موتور بایست برنامه درستی برای نگهداشت آن پیادهسازی شود. نکات مرتبط با تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها را در این لینک بخوانید.
مجله خبری دیزل مرکزیسازان با سیستم خاصی که سوخت داخل باک را گرم می کند این مشکل را حل کرده اند، اما باز هم گاهی اوقات مشکلاتی را ایجاد می کند. احتراق درونی انرژی کمتری هدر میدهد چون حرارت مجبور نیست از محلی که تولید میشود به طرف سیلندر حرکت کند. در واقع، همه اتفاقها در یک محل میافتد و درست به همین خاطر است که موتورهای احتراق درونی کم مصرفتر هستند و با یک میزان معین از سوخت، انرژی بیشتری تولید میکنند. موتورهای کوچک در خودروها، کامیون های سبک، ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی (ژنراتورهای برق) و… استفاده می شوند که معمولا تزریق مستقیم، چهار یا شش سیلندر و… هستند. ۱۳٫موتور های دیزلی اگر طراحی اجزای موتور مانند فشار ، سرعت و بار انجام شده باشد میتوانند فشار فوق العاده یا توربو شارژ را بدون هیچ محدودیتی بپذیرند. ۷٫سیم پیچ ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز میشود در موتور دیزل وجود ندارد .