توان تطبیقی از 50 تا 150 کیلو وات برای مجموعه های ژنراتور متغیر است. موتورهای بنزینی هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند که معمولا از کاربراتور استفاده میکنند اما موتورهای دیزل سوخت را مستقیم به داخل سیلندر می پاشند و گاها از ترزیق سوخت مستقیم استفاده میکنند. در واقع موتورهای توربو شارژر، هوای احتراق را فشرده کرده تا موتور دارای عملکردی قوی تری باشد. موتورهای دیزلی در کامیون های باری، تراکتورها، لوکوموتیوها و کشتی ها استفاده می شوند.
- انژکتورها مکانیکی- الکترومغناطیسی بوده و به فرمان واحد کنترل موتور عمل می کنند.
- وقتی در هوای زیر صفر قصد رانندگی با چنین خودرویی را داشته باشید، گازوئیل مانند ژله ای می شود و مشکلات زیادی به خصوص هنگام استارت زدن خودرو ایجاد می کند.
- فرقی نمیکند که یک موتور دیزل به صورت مداوم استفاده شود یا به صورت گاه به گاه، در هر صورت برای کارکرد صحیح و بهینه در طول عمر موتور بایست برنامه درستی برای نگهداشت آن پیادهسازی شود.
در نتیجه این عوامل، میزان استهلاک و هزینههای مجله خبری دیزل مرکزی و نگهداری موتورهای دیزل نسبت به بنچمارکهای موجود در دنیا فاصله قابل توجهی دارد. همچنین استفاده موثر از نگهداشت مبتنی بر پایش وضعیت، که عموماً در حد آنالیز روغن دورهای در برخی موارد به اجرا در میآید، از جایگاه اثربخشی که میتواند داشته باشد فاصله دارد. پیادهسازی موثر ترکیبی بهینه از روشهای پیشگیرانه و پیشبینانه میتواند نقش جدی در کاهش هزینههای نگهداشت و افزایش بهره وری استفاده از این تجهیزات داشته باشد. مشکل انژکتور، مشکل زمان بندی یا پاک شدن نادرست سوپاپ می تواند باعث ایجاد دود سیاه شود. انژکتورهای موتور سوخت را در ذرات بسیار ریز به داخل سیلندرهای موتور اسپری می کنند. این ذرات کوچک سوخت به راحتی اکسیژن را پیدا کرده و احتراق می کنند.
سیستم سوخت رسانی موتور
موتورهای دیزلی قلب تپنده وسایل نقلیه بزرگی مانند کامیونها، قطارها، کشتیها و زیردریاییها هستند. در واقع، موتورهای دیزلی شباهت زیادی به موتورهای بنزینی دارند، با این تفاوت که نیروی بیشتری تولید میکنند، مصرف کمتری دارند و کارشان را به روشی دیگر انجام میدهند. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد موتور دیزلی بیشتر توضیح دهیم. موتورهای دیزل شمع ندارند و آنها هوا را مکش میکنند سپس آنرا متراکم میکنند و سوخت را به داخل محفظه احتراق تزریق میکنند و گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب سوخت در یک موتور دیزل میشود.
موتور دیزلی کوپ مدل KD170F/FE
اگر فاصله باك تا پمپ گازوئيل زياد باشد، سوخت تحت فشار منفي ، يا در معرض مكش است. سوختي كه در لوله بين پمپ گازوئيل و پمپ سوخت پاش جريان دارد تحت فشار متوسط (170تاkpa240يا 25 تاpsi35)است. فشار سوخت در لوله هايي كه به سوخت پاشها منتهي مي شوند بسيار زياد است (35تاMpa140 يا5000تا psi20000). لوله هاي گازوئيل را بايد با احتياط باز و بسته كرد تا صدمه نبينند، زيرا هر نوع آسيب ديدگي اين لوله ها ممكن است سبب گرفتگي مسير سوخت رساني شود . در صورتي كه بخواهيد لوله اي را باز كنيد ، يا اتصالي را كه نشتي دارد سفت كنيد بايد دقت كنيد كه لوله نتابد يا چين نخورد . طول همه لوله هايي كه گازوئيل را از پمپ سوخت پاش به سوخت پاشها مي رسانند، برابر است.
دیزل پمپ 4 اینچ KDP100L کوپ چین یک موتور آب باک بزرگ چینی
همه موتور های لیفتراک، لودرها، غلطک و بیل مکانیکی بر روی موتور دیزل است. موتور دیزل سوخت را از طریق انژکتور به داخل موتور می کشد در حالی که موتور بنزینی از طریق کاربراتور این عمل را انجام می دهد که موتور دیزل تنها هوا را متراکم می سازد در حالی که موتور بنزینی ترکیب هوا و سوخت را تراکم می سازد. موتور های تک سیلندر که معمولا برای توان های پایین مورد استفاده قرار می گیرد که ساختاری ساده تر و ابعاد کوچکتری را دارا می باشند. موتورهای دیزل، به انواع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند.