موتور دیزل چیست؟ چگونه کار میکند و چند مدل دارد آسان پدیا | centraldiesel

با تولید و خدمات دیزل، جست‌و‌جو برای ژنراتور یا موتور دیزل مؤثر و مقرون به صرفه پایان می‌یابد. مشکلات احتراق آب اگر سوخت دیزل حاوی بخار آب باشد، می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. موتورهای دیزلی مجهز به فیلتری به نام جداکننده سوخت و آب هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد و اغلب توسط صاحبان خودروهای دیزلی نادیده گرفته می شود.

  • چرا که دماهای بالاتر ویسکوزیته روغن را کاهش داده و باعث افت کیفیت روغن شده و یک لایه روغن مضر بین قطعات متحرک را تشکیل می دهد.
  • توجه به کیفیت و نوع روغن مورد استفاده در موتور، از عوامل موفقیت برنامه تعمیر و نگهداری موتورهای دیزل محسوب می‌شود.
  • در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمی‌گردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج می‌گردند.
  • در موتورهای دیزل، سوخت به شکل پودر شده و به درون سیلندر تزریق شده و اشتعال در اثر درجه حرارت بالای داخل سیلندرها حاصل می شود.
  • در سال ۱۸۹۲، دکتر رودولف دیزل آلمانی، حق اختراع یک موتور طراحی شده را به ثبت رساند که در آن احتراق سوخت بلافاصله پس از تزریق به سیلندر سوخت انجام می شد.
  • با درک این موضوع تمرکز خود را برای ساخت دستگاهی گذاشت که بتواند بیشترین بازدهی را در کنار کمترین میزان تلف شدن انرژی گذاشت.

در مرحله سوم، موتورهای دیزلی به دلیل دما و فشار بالایی که در پایان تراکم ایجاد می شود، خود به خود مشتعل می شوند. موتورهای دیزلی برای شروع به ترکیب سوخت و هوا و مقدار زیادی گرما نیاز دارند. این قطعات گاز دیزل را به محفظه احتراق آزاد کرده و در آنجا با هوا مخلوط می شود و احتراق حاصل از سوخت و هوا خودرو را روشن می کند. در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بسته‌اند و پیستون به نقطه مرگ بالا می‌رسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده می‌شود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق می‌گردند. پس از خاتمه تزریق سوخت عمل سوختن تا حدود ۳/۲ از زمان قدرت ادامه پیدا می‌کند.

موتور تک دیزلی کوپ 23 اسب مدل KD292F

موتور دیزل سری H یک مجموعه مشترک طراحی شده توسط SDEC و UK Ricardo است. ما بر اساس نیاز بازار چین و ترکیب آن با با تکنولوژی اثبات شده، اقدام به توسعه محصول جدید و برجسته کردیم. با استفاده از فرایند توسعه GDPD، این سری موتور یک پلت فرم قدرتمند در سطح جهانی است که بر اساس استانداردهای تولید موتور SATC تولید شده است. موتور سری H دارای ساختار فشرده، محدوده قدرت گسترده، قابلیت اطمینان بالا، بهره وری، و لرزش و سر و صدا کم است.

سیستم های کمکی موتور دیزل: پمپ باد – پمپ هیدرولیمی – قطعات سیستم کولر – گرمکن آب موتور.

استفاده از مجله خبری دیزل مرکزی کننده برای مصارف ژنراتور دیزلی برای موتور دیزلی بسیار مناسب است. با تمام توضیحات داده شده می توان گفت که قدرت موتور بنزینی در برابر موتور های دیزلی بسیار کم بوده و در بسیاری از شرایط حتی نمی توان آن ها را مقایسه کرد . قدرت و نوع طراحی و پتانسیل قدرتی موتور های دیزل به قدری زیاد است که می تواند با سیلندر های بسیار کمتر در مقایسه با سیلندر خودرو های سواری قدرت بسیار زیادی را تولید کنند . قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .

استفاده آن‌ها از جرقه الکتریکی، تزریق سوخت، و سیستم‌های مدیریت موتور سطح بالا نیز باعث آسانی عملکرد نسبت به موتورهای وسایل نقلیه هوایی با جرقه احتراقی کرده است. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین ، منجر به علاقه قابل ملاحظه به هواپیماهای عمومی کوچک دیزلی شده است و از همین رو، چند تولید کننده به تازگی شروع به فروش موتورهای دیزل نموده‌اند. در دیزل ژنراتورها تبدیل انرژی سوخت گازوئیل به انرژی الکتریکی صورت میگیرد. براساس نوع دیزل ژنراتور از توان 1 کیلووات ساعت تا 2000 کلیووات ساعت میتوان از دستگاه خروجی گرفت. با طراحی خاصی که موتورهای دیزل دارند با گرم شدن موتور ژنراتور دیزلی، بدنه موتور خنک نگه داشته میشود.

http://digitalmags.ir