موتور دیزل، مانند موتور بنزینی، پیستونی در داخل سیلندر دارد، اما هنگام اولین حرکت پیستون به پایین فقط هوا، و نه مخلوط هوا و سوخت، داخل سیلندر می شود. پس از آن، پیستون به سمت بالا حرکت و هوا را متراکم می کند تا کاملاً داغ شود سپس، سوخت به هوای داغ اضافه و در آن جا مشتعل می شود. احتراق پیستون را به سمت پایین می آورد و در وضعیت ضربۀ قدرت قرار می دهد.
- بعد از فشرده سازی هوا در داخل موتور دیزل چهار زمانه، انژکتور سوخت به داخل سیلندر سوخت می پاشد و بنابراین سوخت داخل موتور مشتعل می شود.
- این موتور تک دارای سیستم خاموش کن اتوماتیک در صورت کم شدن روغن موتور میباشد و مانع از آسیب دیدن میل لنگ، شاتون و یاتاقان میشود.
- قبل از بررسی دقیق در باره موتور دیزل نمی خواهیم وقت شما را درباره تاریخچه موتور های دیزلی بگیریم اما باید بدانید شما با موتوری در ارتباط هستید که سوخت کمتر و قدرت بیشتر یکی از ویژگی هایشان است .
- بیشتر صاحبخانه ها برق تک فاز را ترجیح میدهند، در حالیکه در کاربردهای تجاری و صنعتی اغلب برق سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد.
- ۵٫موتورهای دیزلی می توانند بیش از ۴۵٪ از انرژی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل کنند.
- کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانهروزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند.
موتور های دیزلی دارای مزایای متعددی نسبت به سایر موتور های احتراق داخلی دارند. این فشرده سازی بالا باعث میشود که درجه حرارت هوا افزایش یابد سپس سوخت مستقیم به هوای فشرده شده در محفظه احتراق وارد میشود. دمای بالای هوا در سیلندر که فشرده سازی مکانیکی نام دارد باعث شده تا موتور های دیزلی تنها با روش فشرده سازی کار کنند.
موتور دیزل و کاربرد در صنایع و ژنراتور ها
از آنجایی که مجله خبری دیزل مرکزی پمپ انژکتور یک پمپ فشار قوی است و برای کشیدن سوخت از باک طراحی نشده است لذا ضروری است که سوخت توسط پمپ اولیه با فشار 1تا 7 اتمسفر از باک کشیده شده و به کانال مکشی ارسال گردد. بنابراین پمپ اولیه در مدار فشار ضعیف این وظیفه را به عهده دارد که سوخت را از باک گرفته و با فشار گفته شده به فیلتر رسانده و پس از عمل فیلتراسیون (تصفیه) آن را به کانال مشترک پمپ انژکتور برساند. زمانیکه سیستمها و سرورها خاموش شوند، ممکن است ارتباطات قطع شود، تجارتها متوقف شود، داده ها از دست بروند، کارگران و کارمندان بیکار بنشینند، و تقریبا همه چیز متوقف شود. به همین دلیل است که تقریبا تمام شرکتهای ارتباطی و مخابراتی، به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان اصلی مراجعه میکنند. این مراکز به علت مسؤلیتی که در قبال افراد بسیاری دارند، چاره ای به جز داشتن برق پشتیبان مطمئنی هم به خاطر تجارت و هم به خاطر مشتریان ندارند. دیزل ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید در هر مجموعه درمانی پزشکی عمده وجود داشته باشد.
زمینه های استفاده برای موتور دیزلی
فرآيندي است كه در آن مولكول هاي مايع يا گاز به سطح ذرات جامدي كه با آنها تماس برقرار مي كنند، مي چسبند. اگر نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شرکت های تجاری در هنگام قطعی ناگهانی برق و تعطیلی، متضرر میشوند.
نسبت تراکم این موتور نسبت به موتور SI بالاتر است و از شمع استفاده نمی کند. اگرچه در گذشته و در جنگ جهانی دوم در هواپیما ها از این موتور ها استفاده گسترده ای شد اما به دلیل اختلاف فشار در سطح های بالا در حال حاضر در صنعت هواپیمایی استفاده از آن منسوخ شده است. از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان میشود. مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. اگر تا به حال تایر یک دوچرخه را با تلمبه باد کرده باشید، میدانید که هرچه بیشتر از تلمبه استفاده کنید، بدنه آن داغتر میشود. یک سر سیلندر یکپارچه، محفظه دنده عقبی، کوپلینگ فنری و طراحی مدولار، این موتور را کوچک و سبک وزن می کند و لرزش و نویز را به حداقل می رساند.